KIA Charge

Cav

Pionier e-mobilności
No jestem w szoku. Dostałem nowy cennik od GW, ładowanie DC 2.90 zł/kWh, trudno tyle kosztuje. Sprawdzam na stronie KIA Charge a tam na stacji GW 0.52 zł/kWh a dla AC 0.34 zł/ kWh. No szok, pewnie źle zaktualizowali ceny. Jadę na stację GW, łduję kartą KIA i oto podsumowanie sesji:
Ktoś pewnie źle wlepał nowy cennik, obstawiam że walutę pomylił i że to miały być ceny w Eur.
Na pewno poprawią.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Nie korzystałem z Kia Charge w Polsce, ale za granicą, ładowanie było dużo droższe niż w roamingu GW.
Teraz też zwróciłem uwagę, że ceny w Polsce wyświetlają się wyjątkowo korzystne. Niższe niż by wynikało z cennika.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie korzystałem z Kia Charge w Polsce, ale za granicą, ładowanie było dużo droższe niż w roamingu GW.
Tyle że wtedy GW był tańszy o prawie połowę niż obecnie....
Miał niższe stawki za prąd, niższy vat.

Teraz sytuacja jest daleko inna, GW zrobił się drogi i jego roaming nie jest specjalnie opłacalny.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Teraz kupiłem abonament na Ionity, więc GW faktycznie nie jest opłacalny w roamingu, ale w porównaniu do zwykłego Kia Charge, GW nadal jest atrakcyjne.
Choćby dla tego, że GW wystawia faktury z Polskim VAT.
Kia Charge z lokalnym.

Zobaczymy jak wyjdzie z Ionity, bo piszą, że stacje często nie są czynne i w sumie nie ma ich dużo w porównaniu do sieci SC Tesli.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Teraz kupiłem abonament na Ionity, więc GW faktycznie nie jest opłacalny w roamingu, ale w porównaniu do zwykłego Kia Charge, GW nadal jest atrakcyjne.
Podasz jakieś przykładowe ceny za granicą, w podstawowym planie KiaCharge, oraz z roamingu GW?
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ale Ty leniwy jesteś ;)
GW 2,2 zł DC w planie Max, 1,60 AC (abo 99,99 zł za miesiąc - taki kupuję w miesiącu gdy jadę w trasę powyżej 2 000 km)
KiaCharge 0,49 EUR DC i AC

KiaCharge ma tą przewagę nad GW, że ich roaming zawsze mi działał, w przeciwieństwie do GW

Cennik mówi, że w Kia roaming jest w takiej samej cenie, niezależnie od abonamentu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale Ty leniwy jesteś ;)
W jakim sensie?
Jak sprawdzić stawkę na jakiejś stacji nie mając Kia Charge?

A - już wiem, z mapy na stronie.
Kilknąłem jakąś stację za niemiecką granicą - wyszło mi 0,8 Eur za CCS.
Plus opłata za sesję 0,49 Eur.
Słabo.

GW 2,2 zł DC w planie Max, 1,60 AC (abo 99,99 zł za miesiąc - taki kupuję w miesiącu gdy jadę w trasę powyżej 2 000 km)
KiaCharge 0,49 EUR DC i AC
Ale ja pytałem o plan podstawowy (Easy), wydawało mi się że o takim pisałeś wcześniej....
KiaCharge ma tą przewagę nad GW, że ich roaming zawsze mi działał, w przeciwieństwie do GW

Cennik mówi, że w Kia roaming jest w takiej samej cenie, niezależnie od abonamentu.
A mi mówi - "sprawdź na stacji" (plan Easy).
Więc nie mam do czego porównać.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
W jakim sensie?
Jak sprawdzić stawkę na jakiejś stacji nie mając Kia Charge?

A - już wiem, z mapy na stronie.
Kilknąłem jakąś stację za niemiecką granicą - wyszło mi 0,8 Eur za CCS.
Plus opłata za sesję 0,49 Eur.
Słabo.


Ale ja pytałem o plan podstawowy (Easy), wydawało mi się że o takim pisałeś wcześniej....

A mi mówi - "sprawdź na stacji" (plan Easy).
Więc nie mam do czego porównać.
Oba cenniki są publikowane.
Tak, w Kia mam Easy, w GW wybieram na bieżąco w zależności od planów wyjazdowych.

W sumie to dochodzę do wniosku, że faktycznie, obecnie różnica między Kia a GW nie jest obecnie duża i wynika głównie z VAT za granicą.

A teraz jak dobrałem Ionity, to GW w ogóle nie jest specjalnie atrakcyjne.
 
Top