Kia Connect - Przegląd danych pojazdu - Zużycie energii

strusio8

Zadomawiam się
Mam mętlik jeśli chodzi o tę funkcję. Fajnie się w nią patrzyło jak oglądałem sobie dane z niewielkich tras każdego dnia, i cieszyłem się jak fajnie widać ile auto zużywa i na co...
Tymczasem teraz zdarzyło mi się przejechać w jednym dniu ciągiem od ładowania do ładowania (100% - 11%) i ujrzałem w aplikacji coś takiego:
1746399797919.png
Że niby jak? 89% akumulatora to 40,8 kWh, czy 46,96 czy może 34,64 kWh?
Czyli że mój akumulator ma całkowicie 46 kWh? czy może 52 kWh czy może 38 kWh?
Auto stało u dilera półtora roku, sam nim jeżdżę od 2 miesięcy, czy powinienem już reklamować akumulatory?
Przy okazji widać że średnie użycie jest "bajkowe" jeśli mowa o trasie przy prędkości 80-120 km/h (sporo było w dużym deszczu)
Obliczenia zużycia bazujące na zassanym prądzie pokazują dużo bardziej realne wartości - 18,46 kWh/100 km

U Was tak samo dziwnie ta aplikacja wyświetla?

pawelbdg

Zadomawiam się
policz samemu, weź ilość przejechanych km, zużyłeś około 59kWh podziel jedno przez drugie i masz dokładne wyliczenie ;) pewnie przejechałeś +/- 400km zużycie masz około 15kWh/100km oczywiście policz sobie dokładnie na swoim przykładzie.

strusio8

Zadomawiam się
@Tompor, na wskazanym wątku rozważane sa tylko aspekty które były mi już znane:
1. do średniej brana jest suma dystansów z tras na wcześniejszej zakładce, a tam są one zaokrąglane do 1 km co przy trasach parokilometrowych ma duże znaczenie
2. fakt iż średnia nie uwzględnia rekuperacji, ale to sobie można odjąć bo jest tuż obok
3. (tego nie wiedziałem) że liczba 40.80 nie uwzględnia elektroniki,klimatyzacji i dbania.

Na krótkich codziennych trasach apka zawsze pokazywała mi większe zużycie niż komputer i większe niż to co wychodziło z ładowarki/odometer i trik z odjęciem wartości rekuperacji zdawał egzamin.