Kia E-NIRO na lawecie po 150 km

Michal

Moderator
Nie o to mi chodziło, żeby szerzyć czarnowidztwo ;) Nie ma co się nastawiać, bo te filmiki były z zeszłego roku, a jego model eNiro chyba z przed dwóch-trzech lat.
Teoretycznie nic nie trzeba robić, bo auto powinno sobie radzić samo, ale zwracam tylko uwagę, co może się wydarzyć. Jeśli rzeczywiście padnie akku 12V, to żeby odpalić auto wystarczy booster albo wezwanie accistance, które jest w większości OC. Jeśi coś takiego się stanie, to polecam też w takich przypadkach zgłaszać problem do serwisu, a nie usuwać samemu, bo dzięki temu jest większa szansa na to, że usuną problem ogólnie.

Jeździć, dolewać płynu do spryskiwaczy i nic więcej - będzie w porządku ;)
 

Rad_eNIRO

Zadomawiam się
Nie o to mi chodziło, żeby szerzyć czarnowidztwo ;) Nie ma co się nastawiać, bo te filmiki były z zeszłego roku, a jego model eNiro chyba z przed dwóch-trzech lat.
Teoretycznie nic nie trzeba robić, bo auto powinno sobie radzić samo, ale zwracam tylko uwagę, co może się wydarzyć. Jeśli rzeczywiście padnie akku 12V, to żeby odpalić auto wystarczy booster albo wezwanie accistance, które jest w większości OC. Jeśi coś takiego się stanie, to polecam też w takich przypadkach zgłaszać problem do serwisu, a nie usuwać samemu, bo dzięki temu jest większa szansa na to, że usuną problem ogólnie.

Jeździć, dolewać płynu do spryskiwaczy i nic więcej - będzie w porządku ;)
dzięki wielkie, pozdrawiam i życzę udanych i zdrowych świąt!
 

ddakaz

Nowy na Forum
dzięki wielkie, pozdrawiam i życzę udanych i zdrowych świąt!
Witam, większość elektryków ma problemy z akumulatorem 12v.
W KIA e Niro, również oprogramowanie sterujące ładowaniem 12v ma wiele wad.
Doładowywanie aku. 12v jest wykonywane automatycznie nawet przy wyłączonym zapłonie i wówczas miga kontrolka ładowania pierwsza od prawej patrząc z zewnątrz na przód samochodu. Niestety ma to miejsca maksymalnie do 10 razy podczas postoju. Więc jeśli stan akumulatora jest zły to nawet to 10-krotne doładowanie nie pomoże. Dodatkowo to doładowanie następuje dopiero, gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej 11,5V (jeśli dobrze pamiętam), czyli, gdy akumulator jest rozładowany.
Niestety najgorsze w tym wszystkim jest fatalne zarządzanie ładowaniem w zależności od temperatury. Sądzę, że go tam nie ma. według moich obserwacji aku jest ładowany napięciem 14,4v, gdy uruchomimy zapłon przez ok. 20-30minut, potem przerwa i po jakimś czasie ponownie jest ładowany tym samym napięciem. Nie zauważyłem tu zależności od spadku napięcia! I tu przyczyna szybszego zużycia według mnie. Pod maską elektryka w zimie jest za niska temperatura na optymalne warunki do ładowania. Spalinówki mają tam o wiele wyższą temperaturę dlatego uważam, że akumulator 12 V powinien być w kabinie, gdzie jest cieplej. Tak jak np. ma Kia Niro HEV.

Ciekawostka:
Jest jeszcze błąd w wyniku którego łatwo można rozładować akumulator. Podczas, gdy e Niro jest podłączone do ładowarki "dużego" akumulatora, i włączymy zapłon to po 30minutach, system przestaje podawać 12v z przetwornicy i podaje go bezpośrednio z akumulatora 12v. Jeśli przy tym mamy włączony wentylator to ten szybko się rozładuje, na szczęście gdy spadnie do 11,5V zadziała system doładowywania i zacznie go ładować co skutkuje odpowiednim komunikatem. Kilka takich sytuacji w zimie niszczy ten akumulator.
System nie powinien przełączać się na akumulator 12v i stale podawać prąd z przetwornicy DC/DC.

Dlatego polecam, przy ładowarkach po 30minutach od rozpoczęcia wyłączyć zapłon na min. 10 minut, by nie rozładować akumulatora 12v.

(To co tu opisuje to po części informacje z instrukcji do eNiro oraz moje obserwacje z pomiarów napięcia akumulatora 12v)
 
Top