vwir

Pionier e-mobilności
Prostowałem tylko Twoje
Ile waży przyczepka?
Bo to nie ma znaczenia. Tyle. Jasne, że lepiej móc coś przewieźć niż nie móc. Pisałem jedynie o tym, że ma bardzo ograniczone możliwości transportowe. Bo 200kg to naprawdę niewiele. Typowa paczka płytek ceramicznych waży ok. 30kg. 6 takich paczek i worek kleju i przesadziłeś. Ale do lekkich rzeczy typu jakiś mały mebel, lodówka, choinka się jak najbardziej nada.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Prostowałem tylko Twoje
Trzeba było po prostu napisać, że formalnie liczy się DMC a nie waga przyczepki, a nie że to nie ma znaczenia.
Masa też ma znaczenie o tyle, że jeśli przyczepka ważyłaby 290 kg, to faktycznie nie dałoby się nic przewieźć.
Przy masie 100 kg, jest to realne, choć pewnie szukanie takiej z dmc=300 może nie być proste.

BTW: duży pax z Ikei to jest jeden z największych mebli jakie istnieją, a ważył poniżej 100 kg.
Więc raczej większość mebli da się przewieźć, nie tylko małych.
Byle nie naraz,
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kwestia tego, czy fizycznie się zmieści. Przyczepki o małym DMC mają małe rozmiary (właśnie po to, żeby jak najmniej ważyły i żeby dało się na nie coś wrzucić).
 

Cav

Pionier e-mobilności
Burty są rozkładane, więc może wystawać.
Gabaryty paczek z Ikei nie są duże, nawet przy dużych meblach.
Gorzej z ich wagą - kurier musiał wrócić z kolegą, żeby dali radę wnieść taką paczkę na piętro.
 

eldawido

Zadomawiam się
Kupując nową przyczepę lekką można sobie zażyczyć dowolne DMC z zakresu ok 300 - 750kg.
Sama normalna przyczepa waży ok 150kg, marketowe może 120kg.
Ładowności zostaje 150-180kg.
Kupując przyczepę z DMC 300kg ograniczamy prawnie na zawsze możliwość przewozu czegoś cięższego. Podwyższenie DMC jest nieopłacalne.

Lepszy taki hak niż żaden ale do ciągania przyczep to się nie nadaje.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zależy co się chce wozić.
Nie nadaje się do ciągania przyczep z ładunkiem powyżej 200 kg i DMC powyżej 300 kg.

Nie mam w planach ciągania ciężarów czy przyczep kampingowych soulem - to jest miejskie auto, w dłuższą trasę pojedzie co najwyżej z rowerami.
 
Last edited:

laik

Nowy na Forum
witam,
nie znam się na hakach, wpisach w dowód rejestracyjny a planuję kupić elektryka i być może soula.
w Salonie Kia nie otrzymałem żadnym konkretnych informacji (poza "da się")
więc może drodzy forumowicze powiedza mi jak to jest w tym hakiem w e-soul.
Znalazłem jedynie atykuł w interneie:
https://automotyw.com/co-mozna-wozic-elektrykiem/
Poniżej lista aut elektrycznych, które przyczep nie mogą holować, ale dopuszcza się montaż haka i określony nacisk na kulę (podajemy wartość maksymalną):

  • Kia e-Soul – 100 kg
Kia sprzedaje hak:
  • Maks. uciąg: 300 kg
  • Obciążenie pionowe (przyczepa): 100 kg
  • Obciążenie pionowe (uchwyt na rower): 75 kg
W informacja o samochodach przy e-niro, przy konie były informacje o haku (przy wersji 64 kwh)
a przy e-soul nic.

A więc resumując da się czy się nie da a jak się da to skąd wiecie, że się da (może jakieś zdjęcię z dowodu rej. z odpowiednim polem które mabyć wypęlnione, żeby było wszystko ok?

Kiedyś mailowałem z redaktorem Elektrowozu to mi napisał:

"Co do haka: musi być świadectwo homologacji.

Macie coś takiego?

No jak już macie hak to czy bagażnik (bo mi chodzi o rowery a dokładnie 5 rowerów), to może być dowolny, czy musi być jakiś dedykowany?

Generralnie ja się w tym gubię...

Pozdrawiam :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
A więc resumując da się czy się nie da a jak się da to skąd wiecie, że się da
A przeczytałeś wątek?
Jeśli tak, to co w nim było niejasnego?

Hak już mam zamontowany, wiązki jeszcze nie, bo terminy w ASO dłuższe, a wolę żeby oni to zrobili (z uwagi na gwarancję).
 

laik

Nowy na Forum
No właśnie nie wiem gdzie Pan Panie Cav ma wpisane te 300kg (jaka rubryczka w dowodzie, jaka?), czy na uciąg poziomy i pionowy są osobne rubryczki (gdzieś te 100kg też Pan ma wpisane), czy już Pan był na stacji kontroli pojazdów i wydziale komunikacji? Bo to chyba trzeba gdzies zgłosić?
a jeśli już Pan to przeszedł to czy mógłby Pan (dla potomnych) opisać w punktach cały proces?

Soul to jedno z najbardziej uniwersalnych aut tj. spory w środku, z małym zużyciem, niezłym prześwitem. Nawet te 3000 zł na wymianę płynu w baterii co 60000 km przeżyję, nawet jazdę na przegląd co 15 000 km przeżyję, ale bez wiedzy co i jak zrobić żeby ten hak był legalnie to tego auta nie kupię
no i jeszcze pytanie: są bagażniki na 3 rowery, sa na 4 ale widzieliście gdzies na 5?
 

Cav

Pionier e-mobilności
O1. 300kg
O2. 300kg

Skoro nie mam wiązki to na stacji jeszcze nie byłem, bo i po co?
Ale hak zakładałem już kilka razy (w innych autach), więc problemów się nie spodziewam.

Po założeniu haka i gniazda jedziesz do stacji kontroli, dostajesz świstek, z którym jedziesz do Wydziału Komunikacji, wpisują hak do DR, przy okazji zamawiasz tablicę na bagażnik rowerowy, po kilku dniach odbierasz, to wszystko.
 
Top