KIA EV6: Uszkodzony moduł ICCU nie jest w stanie ładować akumulatora 12 V, który może się stopniowo rozładowywać podczas jazdy, co powoduje stopniowe

barpit

Zadomawiam się
12V jest doładowywane z baterii trakcyjnej poprzez ICCU. Skoro nie jest w stanie doładować, to znaczy że jest problem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Co działa w wyłączonym niezaryglowanym samochodzie (w porównaniu z wyłączonym zaryglowanym)?
W jak długo w zaryglowanym?
Bo Kia po jakimś czasie (dni, nie godziny) usypia w pełni, przestaje działać np, komunikacja z samochodem po gsm.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy w nie zaryglowanym 12V nie jest doładowywane? Ale nawet jeśli nie jest, to jeśli samochód jest wyłączony to nic tam nie powinno działać, chyba, że coś jest podpięte co ciągnie z Aku? Kamera, ODB?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A w niezaryglowanym nie?
W niezaryglowanym nie uśpi się w pełni nigdy.

Przy godzinach to w ogóle nie ma o czym gadać, jeśli aku tyle nie wytrzymuje, to jest na złom i tyle.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy w nie zaryglowanym 12V nie jest doładowywane?
W soulu jest doładowywane, zaryglowanie nie ma znaczenia.
Sygnalizowane jest miganiem diody na podszybiu.

Ale wątek jest o uszkodzonym module i brak doładowywania (czort wie czy w ogóle, czy w jakichś wyjątkowych przypadkach).
Może to być właśnie taki wyjątkowy przypadek uszkodzenia, że nie ładuje niezaryglowany.
 

Ryba EV

Zadomawiam się
Gdy samochód jest zaryglowany to nie ma tematu. Może stać godziny i dni. Dłużej nie sprawdzałem. Nawet, gdy po problemie z uruchomieniem odpalę na kablach i po chwili wyłączę i zamknę samochód to na drugi dzień rano działa.
A ładowanie wygląda, że jest bo po włączeniu samochodu napięcie na aku skacze do ponad 14,5V.
Wczoraj wracając z Polski podjechałem do ładowarki i nauczony ostatnimi doświadczeniami stwierdziłem, że nie wyłączam samochodu tylko ładuję na włączonym - inaczej może być różnie...
Jakież było moje zdziwienie, gdy po chwili na ekranie pojawił się komunikat w stylu: "samochód rozładowuje akumulator. Wyłącz samochód celem oszczędzania energii". Tak, jakby w czasie ładowania akumulatorów trakcyjnych nie był ładowany aku 12V. Słabo to wszystko przemyślane.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Gdy samochód jest zaryglowany to nie ma tematu. Może stać godziny i dni. Dłużej nie sprawdzałem. Nawet, gdy po problemie z uruchomieniem odpalę na kablach i po chwili wyłączę i zamknę samochód to na drugi dzień rano działa.
A ładowanie wygląda, że jest bo po włączeniu samochodu napięcie na aku skacze do ponad 14,5V.
Wczoraj wracając z Polski podjechałem do ładowarki i nauczony ostatnimi doświadczeniami stwierdziłem, że nie wyłączam samochodu tylko ładuję na włączonym - inaczej może być różnie...
Jakież było moje zdziwienie, gdy po chwili na ekranie pojawił się komunikat w stylu: "samochód rozładowuje akumulator. Wyłącz samochód celem oszczędzania energii". Tak, jakby w czasie ładowania akumulatorów trakcyjnych nie był ładowany aku 12V. Słabo to wszystko przemyślane.
Myslalem ze juz sie nauczyli ladowac 12v, ale widac mimo tego ze podobne problemy byly w pierwszych eniro to nadal jest to samo…
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jakież było moje zdziwienie, gdy po chwili na ekranie pojawił się komunikat w stylu: "samochód rozładowuje akumulator. Wyłącz samochód celem oszczędzania energii". Tak, jakby w czasie ładowania akumulatorów trakcyjnych nie był ładowany aku 12V.
Komunikat jest na wszelki wypadek.
Zdarzyło mi się już doładowanie 12V podczas ładowania.

Twój aku 12V po prostu jest zarżnięty i nie trzyma norm, więc rozładowuje się pod obciążeniem szybciej niż powinien, stąd problemy.
Nie jest ładowany cały czas, to nie alternator, więc początek doładowania może już być za późno, gdy za mocno rozładuje się w 10 sekund zamiast w 10 godzin....

Tak samo padł mi kiedyś aku w Megane (ice), tyle że jego ładowanie już się nie udało.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Myslalem ze juz sie nauczyli ladowac 12v, ale widac mimo tego ze podobne problemy byly w pierwszych eniro to nadal jest to samo…
Obstawiam, ze po wymianie akumulatora 12V wszystkie problemy się skończą i nic więcej nie będzie musiało być wymieniane.
 
Top