Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka? Jesteś „codziennym ładowaczem”, „łowcą słońca”, a może „nocnym taryfiarzem”? 😄

Kiedy i jak ładujesz swojego elektryka?

  • 🔋 Podłączam auto zawsze po powrocie do domu, niezależnie od poziomu baterii

    Votes: 17 17,2%
  • 📉 Czekam z ładowaniem, aż poziom baterii spadnie poniżej określonego progu (np. 20–30%)

    Votes: 50 50,5%
  • ☀️ Podłączam auto gdy świeci słońce i produkuję prąd z paneli PV (albo jest tanio w Pstryku)

    Votes: 35 35,4%
  • 🔌 Gdy podłączę auto, ładuje się od razu

    Votes: 12 12,1%
  • 📅 Ładowanie startuje według harmonogramu (np. tylko w taniej taryfie)

    Votes: 41 41,4%
  • 🕒 Ustawiam/dostosowuję godziny ładowania w aucie lub aplikacji za każdym razem gdy podłączam

    Votes: 6 6,1%
  • 📱Włączam/wyłączam ładowanie auta przez aplikację niezależnie od momentu podłączenia

    Votes: 7 7,1%
  • ⚡ Mam inteligentną ładowarkę/system, który ładuje z nadwyżki z PV

    Votes: 9 9,1%
  • 🧠 Mam inteligentny system, który planuje najtańsze ładowanie do następnego dnia rano

    Votes: 1 1,0%
  • 🚗 Zawsze chcę mieć rano co najmniej określony poziom baterii (np. 60%)

    Votes: 11 11,1%

  • Total voters
    99

eimi

Pionier e-mobilności
A może by tak dyskutować na temat?
to jest na temat, bo wiele osób tu na forum swoje praktyki ładowania opiera o wiedzę, a wiedza bierze się m.in. z badań :)
 

nabrU

Moderator
Ja mam wrażenie, że ten temat jest o czymś innym. A dywagacje w jakim zakresie procentowym ładować BEV itp można prowadzić np. tutaj:


 

nabrU

Moderator
A ja mam wrażenie, że to w ogóle miała być ankieta tylko...

Hmm..

Dlatego wrzucam krótką ankietę dla przyciągnięcia Waszej uwagi, a potem zapraszam do podzielenia się Waszymi doświadczeniami.
 

Empty

Fachowiec
poproszę link do których konkretnych badań się odwołujesz
Na Battery University jest za dużo dokumentów - wyszukanie zajęło by mi zbyt długo.

Ale masz np. badania Uniwersytetu Technologicznego w Izmirze, z których wynikaja nawet bardziej restrykcyjne wyniki:

When SoC values are below 30–40%, the capacity degrades while the negative electrode potential increases.




A tutaj całe badania:

Mają bardzo dużo zrealizowanych w ostatnich 3 latach oraz nowych, aktywnych badań.
 

bro!

Zadomawiam się
ja również je mam gniazdka, ładuję się około raz na tydzień, gdy zbliżam się do 20%, lub spodziewam się, że muszę pojechać gdzieś dalej to ładuję sie przed.

ładowanie pół na pół u brata z foto (z gniazdka na razie, robimy /przenosimy/ siłę, to będzie więcej autokonsumpcji); albo ze słupków miejskich - w zależności od cen i promocji, wygrywają niestety słupki kolejowe, bo prawie dwukrotnie tańsze niż konkurencja, ale czasami jak mało czasu czy jest fajna promka (albo kolejowa zepsuta 🫣)

docelowo - ładowanie "z okna", na teraz nie sięgam z XIII piętra kablem 🥲
 

wemar

Fachowiec
MME ładowałem przeważnie w zakresie od 10-20 do 80%, z czego przez ok. 2,5 roku większość sesji na ładowarkach DC 500/100kW, reszta z wallbox z nastawą średnią ok. 8kW. Po prawie 4 latach zrobiłem takie prowizoryczne obliczenia i wyszło, że bateria ma sprawność ok. 94% - jednak nie miało to praktycznego wpływu na zasięg z jednego ładowania.

Audi w swojej instrukcji zaleca, by ładować z AC codziennie do 80%, nawet jeśli będzie to niewielkie doładowanie. Zaleca też, by z ładowarek DC korzystać okazjonalnie w trasach.
 

piotras24

Zadomawiam się
U mnie ładowanie auto jest całkowicie losowe. Żona jest głównym użytkownikiem i podłącza do ładowania jak już jej samochód przypomni, że bateria spadła poniżej 20%.
Czasami też sam podłączam, jak widzę że jest słońce (mam PV). Doładowuje wtedy max do 80%.
Ewentualnie jak się samochodami zamienimy, to jeszcze czasem w pracy podładuje.

Wszystkie ładowania z AC. DC dwa razy używałem z czystej ciekawości.
 
Top