Kilka pytań przed zakupem

strusio8

Zadomawiam się
Jednak wg. mnie cena EAP jest zaporowa za to co oferuje.
Heh, zdanie powyżej można zastosować ogólnie do całej marki. Tesle są droższe o cirka 50k od reszty elektryków, oferując za to ogromną moc, moment i przyspieszenie. Czyli coś co używa się albo rzadko albo wcale.
Nie piszę tego by krytykować, gdyż każdy produkt jest dla ludzi, bardziej do tego że istnieje target (i to bardzo spory) osób które zapłacą za taki bajer.
 

nabrU

Moderator
Tesle są droższe o cirka 50k od reszty elektryków, oferując za to ogromną moc, moment i przyspieszenie.

Co z BEV w klasie Tesli Model Y jest tańsze o 50k?
 

nabrU

Moderator

wxwx78

Fachowiec
Co do autopilota w Juniperze to też zależy jak często zdarza Ci się jeździć powyżej 140 km/h (powyżej autopilot nie działa) oraz powyżej 150 km/h (powyżej tempomat nie działa) . Ja, najczęściej, włączam autopilota w korkach lub na odcinkowych pomiarach prędkości.

Każdy ma inne warunki, możliwości i preferencji jazdy.

Szerokości i udanych zakupów!
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
witam i kłaniam się. Jestem przekonany do zakupu Y, byłem kilka miesięcy temu na jeździe testowej i od razu się przekonałem. Od jakiegoś czasu czytam forum i urodziło mi się kilka pytań dotyczących TMY.

1. Zastanawiam się nad LR RWD vs LR AWD. Różnice które znam, to:
- inny napęd: natomiast wydaje mi się, że rzadko potrzebuje AWD w codziennej jeździe, zimy też spokojniejsze, więc nie widzę problemu
- inne nagłośnienie: to akurat dla mnie obojętne
- RWD ma mniejsze przyspieszenie: dla mnie takie jest zupełnie wystarczające
- wnętrze: to mnie mocno intryguje, bo akurat wnętrze chce mieć ładne. W AWD jest "Premium", w RWD jest napisane, że są "tekstylne wykończenia drzwi". I teraz nie wiem, czy różnica jest tylko w obiciu drzwi? Jeśli tak, to wiecie może jak znacząca jest to różnica? Czy jest coś więcej?
- Zasięg jest większy w RWD, co mnie mocno przekonuje
- Cena niższa o 10k w RWD
Wobec powyższego, zastanawiam się mocno nad RWD ale chodzi mi po głowie myśl, czy nie będę żałował, że nie dopłaciłem tych 10k. Z drugiej strony zależy mi na zasięgu i miałbym większy w RWD. Jestem bardzo ciekawy Waszych spostrzeżeń/doświadczeń
2. Na jeździe testowej byłem po miesiącu od premiery. Auto jakie dostałem było w kolorze czarnym. Byłem zaskoczony jak wiele zarysowań pojawiło się na lakierze, po tak krótkim czasie. Nie były to zarysowania od uderzeń, wyglądały jak od piasku, kamyków, paznokci (przy klamkach była masakra). Czytałem na forum, że czarny lakier w Tesli jest dość słaby, co by potwierdzało to o czym piszę Chciałbym mieć czarną Tesle, dlatego zastanawiam się, czy nie wziąć białej i ją okleić. Myślę, że okleję ją za 10-12k, a wybierając biały kolor w konfiguratorze, będzie -5k względem czarnego. Więc dopłata nie tak duża, ale trzeba się pierniczyć, a nie wiem czy warto. Co sądzicie?
3. Czy dobrze wnioskuje, że nie ma powodu, żeby wybierać inną wersję autopilota niż podstawowa?
4. Pewnie wielu uzna to pytanie za foliarskie, natomiast na tym forum spotkałem się kiedyś z komentarzem o który teraz zahaczam. Chodzi o wpływ na zdrowie podczas przebywania w pobliżu tak dużej baterii (właście siedząc na niej). Czy spotkaliście się z badaniami, albo faktycznymi informacjami, które potwierdzałyby jakikolwiek wpływ na samopoczucie/zdrowie osób podróżujących?
5. Jeśli chodzi o dofinansowanie, które można dostać na elektryka. Jest to około 30k na JDG. Nie znalazłem informacji czy jest to netto czy brutto? I te pieniądze są przelewane do leasingodawcy, czy do mnie? W moim przypadku biorę leasing z niskim wykupem, żeby się załapać na 0,99%.
6. Kojarzy ktoś, jaki okres/kwartał w ciągu roku był historycznie najkorzystniejszy cenowo? Oferta niskiego leasingu dostępna teraz, jest w oczywisty sposób skierowana pod wyniki trzeciego kwartału Tesli. Czy czwarty kwartał może być korzystniejszy dla nas, kupujących?
Jeśli chodzi o oklejanie, to dokładnie tak zrobiłem w moim modelu 3 i teraz jak zamówiłem tydzień temu Y AWD, to zrobię identycznie. Biorę białą i oklejam. Cenowo wychodzi jak dopłata do Quick Silver. Czarna satyna będzie wyglądać o niebo lepiej niż błysk. O moim satynowym każdy, kto widzi mówi że piękny. Też mi chodzi po głowie podmienić na LR RWD tym bardziej jak wyszło na jaw, że wszystkie mają nowe baterie i jest szansa, że zasięg się jeszcze niewiele zwiększy. Razem to da z dobre 50-70 km więcej. I auto do odbioru sporo szybciej.
 

wxwx78

Fachowiec
Jeśli chodzi o oklejanie, to dokładnie tak zrobiłem w moim modelu 3 i teraz jak zamówiłem tydzień temu Y AWD, to zrobię identycznie. Biorę białą i oklejam. Cenowo wychodzi jak dopłata do Quick Silver. Czarna satyna będzie wyglądać o niebo lepiej niż błysk. O moim satynowym każdy, kto widzi mówi że piękny. Też mi chodzi po głowie podmienić na LR RWD tym bardziej jak wyszło na jaw, że wszystkie mają nowe baterie i jest szansa, że zasięg się jeszcze niewiele zwiększy. Razem to da z dobre 50-70 km więcej. I auto do odbioru sporo szybciej.
W pełni popieram przedmówcę. Gdy ja zamawiałem i wyklikałem samochód na stronie Tesli, to przypisało mi auto z placu w Katowicach (ktoś nie dostał finansowania czy coś). A brałem ( i mam ) AWD UltraRed z białą tapicerką, więc niezbyt popularna opcja ;-).
Jak tylko samochód przywiozłem to zawiozłem do obklejenia przeźroczystą PPV jako full body. Przed zakupem o tym nie myślałem w ogóle ani nie znałem cen. Teraz wiem, że obklejenie kolorową jest na podobnym poziomie cenowym co przeźroczystą.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
W pełni popieram przedmówcę. Gdy ja zamawiałem i wyklikałem samochód na stronie Tesli, to przypisało mi auto z placu w Katowicach (ktoś nie dostał finansowania czy coś). A brałem ( i mam ) AWD UltraRed z białą tapicerką, więc niezbyt popularna opcja ;-).
Jak tylko samochód przywiozłem to zawiozłem do obklejenia przeźroczystą PPV jako full body. Przed zakupem o tym nie myślałem w ogóle ani nie znałem cen. Teraz wiem, że obklejenie kolorową jest na podobnym poziomie cenowym co przeźroczystą.
Oklejony satyną samochód łatwiej się też myje. To są same plusy.
 

naitsyrk

Nowy na Forum
Wow, dziękuje za tyle odpowiedzi, jestem wzruszony ;)

Zacznę od końca:

"Jeśli chodzi o oklejanie, to dokładnie tak zrobiłem w moim modelu 3 i teraz jak zamówiłem tydzień temu Y AWD, to zrobię identycznie. Biorę białą i oklejam. Cenowo wychodzi jak dopłata do Quick Silver. Czarna satyna będzie wyglądać o niebo lepiej niż błysk. O moim satynowym każdy, kto widzi mówi że piękny. Też mi chodzi po głowie podmienić na LR RWD tym bardziej jak wyszło na jaw, że wszystkie mają nowe baterie i jest szansa, że zasięg się jeszcze niewiele zwiększy. Razem to da z dobre 50-70 km więcej. I auto do odbioru sporo szybciej."

Kolega w komentarzu wcześniej napisał, żeby nie oklejać białego auta na czarno bo będzie zawsze widać. Czyli rozumiem, że u Ciebie nie było tego problemu? Możesz na priv, albo tutaj podać proszę miejsce gdzie oklejałeś?

"Zgoda. Zapomniałem, że Juniper ma AP i TACC pokiszone :p
Jednak wg. mnie cena EAP jest zaporowa za to co oferuje."

"Jeśli sporo jeździsz po autostradach i będzie Cię wkurzało, że za każdym razem po zmianie pasa musisz ponownie aktywować AP i będziesz korzystać z parkowania, to można rozważyć. W innym wypadku - trochę bez sensu. Zwłaszcza, że możesz go zawsze później wykupić z tę samą cenę (oraz wypróbować i ewentualnie odstąpić od kupna)."

"Commandera zdecydowanie warto kupić z różnych względów, jednak nie pomoże on w kwestii parkowania, a kwestię AP rozwiązuje baaaaaardzo połowicznie i nie jest to w żaden sposób zbliżone do EAP (oraz sposobu działania w TM3 i starych Y). Jest to bardzo ułomna proteza i o ile 1 września nie ogłoszą jakiegoś wielkiego przełomu w tej kwestii, to niestety do funkcjonalności EAP dalej będzie daleko"


Nie bardzo zrozumiałem te odpowiedzi. Co robi Commander? Parkowanie automatyczne wydaje mi się zbędne, ale ponowne aktywowanie AP po zmianie pasa brzmi irytująco - nie złapałem.

"Mogę się tylko odnieść do punktu 1.
Sam uważałem, że zasięg jest najważniejszy i RWD było by naturalnym wyborem. Jednak doszedłem do wniosku, że lepiej mieć jak nie mieć AWD. Dołożyć już nie można. Przeanalizuj jak użytkujesz auto na codzień i czy faktycznie ten większy zasięg jest game changerem.
Nawet bym się skusił na koła 20” które jeszcze tną zasięg. Ale dopłata do nich i koszt nowych za kilka lat mnie wyleczyły z pomysłu 😅"


Ok, ale tak konkretnie, miałeś jakieś sytuacje w których AWD uratowało Ci tyłek? Albo chociaż istotnie się przydało?

"Czy ten zasięg powiedzmy 40-50 km naprawdę będzie Ci potrzebny? Tzn. czy często robisz takie trasy, że np. w AWD będziesz musiał stawać na dodatkowy postój na ładowanie i to faktycznie w skali roku będzie strata czasu?"

40-50km wydaje mi się dużym zasięgiem dodatkowym. Z tego co widzę, to na forum trwa obecnie rozważanie, czy w nowych TMY jest "schowane" dodatkowe 5% poza homologacją i wiele osób liczy żeby to się potwierdziło. A tu mówimy o 5-10%, a to jest dla mnie sporo. Nie wiem czy zrekompensować może mi to napęd AWD. Jednym z mocnych argumentów jest dla mnie bezpieczeństwo prowadzenia samochodu, RWD vs AWD. Samochody z tylnim napędem mają opinię aut, którymi trzeba umieć jeździć. AWD jest chyba prostsze i tu się dopatruje powodu, dla którego można by wybrać AWD. Tym autem będzie też jeździła moja żona, która tylnim napędem nie jeździła nigdy, a w tym aucie przecież jest też spora moc.

"No jest spora. Ale to też zależy co preferujesz. Na boczkach RWD jest chyba taki sam materiał jak na listwie nad przednimi nawiewami (za kierownicą i wyświetlaczem) w 3 i nowych Y (ale koniecznie NIE launch series!). W AWD jest z kolei na boczkach materiał przypominający zamsz. Oczywiście, tylko jeśli mówimy o czarnej wersji wnętrza, bo w białej jest o ile dobrze pamiętam jedno i to samo - biała pseudo skóra (chyba taka sama jak na siedzeniach, tylko bez perforacji, ale to już musi potwierdzić ktoś kto ma)."

Dzięki, racja, muszę to na własne oczy zobaczyć.

"Też mi się tak wydawało. Tzn. nadal tak mi się wydaje, ale ostatnio jakoś tak wyszło, że dosyć często korzystałem z "buta" i mam taki wniosek, że jestem bardzo zadowolony, że mam AWD, a nie RWD."

Mój ostatni samochód to była sportowa zabawka i u mnie nie zaobserwowałem tego głodu szybkości :). Mimo, że miałem >400 KM, silnik 3.0, to 99% czasu jeździłem jak emeryt, na trybie ECO. Szybko jeździłem tylko jak ktoś chciał, żebym pokazał co auto potrafi. Ale nie lubiłem tego, raczej mi nie grozi narzekanie na brak mocy.

"Cześć Krystian ;)"

Cześć Urban :)
 
Top