Kilka pytań w związku z zakupem Tesli Model 3 LR Highland

ELuk

Pionier e-mobilności
@wełna78
Ja a Twoim miejscu wybrałbym jednak TMY jako pierwszego BEV i pierwszą Teslę. Będziesz się adaptował do nowej filozofii użytkowania auta, a jeżeli poza Tobą będzie Ktoś jeszcze tym autem jeździł np żona/dziewczyna to tym bardziej.
Istotna jest też wielkość i praktyczność auta zwłaszcza, że przymierzałeś się do X5.
A kluczowym argumentem jest standardowa dźwignia kierunkowskazów z przyciskiem wycieraczek, których w nowej TM3 już nie ma.
Tak czy inaczej wybór BEV jako kolejnego auta jest dobra decyzją, a jeżeli masz dom z własnym gniazdem 3fazy to już „gamechanger”.
Powodzenia i pamiętaj przy zamówieniu o użyciu czyjegoś refferala. 👍✌️
 

danielm

Pionier e-mobilności
Witam.
Jestem tu zupełnie nowy i z góry przepraszam, jak napiszę jakąś oczywistość dla Was , ale przyznam, że jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Co więcej , jeszcze w poniedziałek byłem na jeździe próbnej BMWX5, a od środy wpadłem na pomysł zakupu TESLI 3.
Wiem wiem ..... konkretny świrus. Ale tak już trochę mam.
I mam w związku z tym kilka pytań. Byłbym bardzo wdzięczny za wyrozumiałość i konkretne odpowiedzi.

1. Czy jak dla laika i w związku z tym, że to będzie mój pierwszy elektryk, Tesla 3, ta podstawowa wersja, na tylny napęd wystarczy mi, czy powinienem przemyśleć zakup LR?. Dodam, że zasięg nie jest dla mnie tak istotny.
Auto ma służyć do jazdy po mieście, do firmy, ewentualne wypady max do 200-300 km. Żadne podróżowanie po Europie.
Pytam o tą podstawową wersję, bo chcę dobrać koła i inny kolor i z tymi dodatkami zmieszczę się w tym limicie 248 tys na dopłatę.
2. Auto będę brać na leasing. Obecnie mam oferty SMC I EFL i ta druga oferta jest korzystniejsza. Jeden i drugi bank załatwia za mnie papiery na dofinansowanie ,,Mój elektryk''. I tu pytanie.. EFL jest ok, czy może proponujecie ,,zapukać jeszcze '' o oferty do innych banków.
3. I ostatnie pytanie (choć z czasem będzie ich milion :D ), jak już wybiorę leasing, to jakie mam poczynić kolejne kroki? Wchodzę na stronę TESLI, zamawiam auto, wpłacam zaliczkę, czekam na info od nich , dostaje VIN i potem uderzam do leasingu z tymi danymi? Czy jakoś inaczej to ma wyglądać.
Pytam bo mam bardzo daleko i do Wawy, i do Katowic, a widzę, że tu na forum ludzie z wiedzą i rozsądkiem się wypowiadają.
Z góry dzięki za odpowiedzi

Aaa
Jeszcze jedno pytanko?
Będę zadowolny z zakupu? ;)
ad1 jako 4ro letni posiadacz RWD... zdecydowanie wystarczy, nastepna też będzie RWD bo nie potrzebuje większego zasięgu, obecne 300km wystarcza bo to i tak ponad 3 godziny jazdy a wypada zrobić przerwe po takim przelocie
ad3 dokładnie tak, tylko że jak dostaniesz vin to znaczy że auto już widać na horyzoncie, leasing załatwiałbym szybciej
 

wełna78

Zadomawiam się
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi !
To raz :)
Dwa
Nad ,,Y'' nie myślę, bo do tematu X5 i tak wrócę. Mam słabość do tego auta, i to tylko kwestia czasu kiedy go ,, przytulę'' :)
Dlatego rozważam tylko ,,trójkę''.
Jutro jestem wstępnie umówiony na jazdą ,,starą'' RWD i zobaczymy jak zareaguje. Poza tym to docelowo ma być auto żony. Ja mam plan korzystać z niej okazjonalnie dla ,,fanu'' i przyjemności.

I zapomniałem o jednej kwestii , dość istotnej, w pierwszym poście.
Mieszkam w domku , ale nie mam fotowoltaiki ...
Czytałem jednak , że to i tak wychodzi korzystnie ( mam prąd 3fazy).
Potwierdzicie?
A jeśli chodzi o ,,refferala'' to słyszałem , że w przypadku nowych ,,3'' nie obowiązują .....
Nie wiem ile w tym prawdy.
Naprawdę temat elektryka w mojej głowie urodził się w środę , jestem zielony w tym temacie , jestem ,,starym'' 45-letnim dziadem :D, i autentycznie liczę, że dzięki Wam podejmę właściwą decyzję ;)
 

inter

Pionier e-mobilności
Hmmm, jestem świadom że nie ma obniżki ceny dla kupującego Model 3 z powodu zastosowania referalla, nie mam jednak 100% pewności czy mimo użycia np. mojego linka ja nie dostanę punktów jako polecający (za mimo wszystko 'polecenie'). Jedynym sposobem na sprawdzenie tego jest użycie linka. Nic to kupującego 'nie kosztuje' choć realnie sądze, że nic z tego dla mnie nie wyniknie.

Inna sprawa, że ja mieszkam w UK i do niedawna mieliśmy tu ciągle referalle na TM3 mimo, że już ich w PL nie było więc weź to też pod uwagę.
Własnie sprawdziłm i nie ma Tm3 w twoim linku.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi !
To raz :)
Dwa
Nad ,,Y'' nie myślę, bo do tematu X5 i tak wrócę. Mam słabość do tego auta, i to tylko kwestia czasu kiedy go ,, przytulę'' :)
Dlatego rozważam tylko ,,trójkę''.
Jutro jestem wstępnie umówiony na jazdą ,,starą'' RWD i zobaczymy jak zareaguje. Poza tym to docelowo ma być auto żony. Ja mam plan korzystać z niej okazjonalnie dla ,,fanu'' i przyjemności.

I zapomniałem o jednej kwestii , dość istotnej, w pierwszym poście.
Mieszkam w domku , ale nie mam fotowoltaiki ...
Czytałem jednak , że to i tak wychodzi korzystnie ( mam prąd 3fazy).
Potwierdzicie?
A jeśli chodzi o ,,refferala'' to słyszałem , że w przypadku nowych ,,3'' nie obowiązują .....
Nie wiem ile w tym prawdy.
Naprawdę temat elektryka w mojej głowie urodził się w środę , jestem zielony w tym temacie , jestem ,,starym'' 45-letnim dziadem :D, i autentycznie liczę, że dzięki Wam podejmę właściwą decyzję ;)
lojalnie uprzedzam, temat: auto dla żony, będę jeżdził czasami, słyszeliśmy to wielokrotnie :) możesz powoli sprzedawać X5 :) co do fotowoltaiki... cenę prądu znasz, pomnóż x15 latem, x18 zimą i masz koszt za 100km
 

nabrU

Moderator
Dlatego rozważam tylko ,,trójkę''.
Jutro jestem wstępnie umówiony na jazdą ,,starą'' RWD i zobaczymy jak zareaguje. Poza tym to docelowo ma być auto żony. Ja mam plan korzystać z niej okazjonalnie dla ,,fanu'' i przyjemności.

Miej na uwadze, że nowa TM3 (która teraz wchodzi) nie ma manetek od kierunkowskazów i biegów za kierownicą co jest główną zmianą jeśli chodzi o sposób obsługi tego samochodu. Nie wszystkim się brak manetek podoba (np. kierunkowskazy się włącza przyciskami na kierownicy) i tego w jeździe próbnej 'starą' TM3 nie sprawdzisz. Nie wiem czy są tez jakieś odczuwalne różnice trakcyjne bo nowa '3' ma coś tam pozmieniane w zawieszeniu.

Własnie sprawdziłm i nie ma Tm3 w twoim linku.

A jazda próbna z referalla to też jakieś punkty ;)

lojalnie uprzedzam, temat: auto dla żony, będę jeżdził czasami, słyszeliśmy to wielokrotnie :) możesz powoli sprzedawać X5 :)

Dokładnie, EV (nie tylko Tesla) są bardzo zaraźliwe 🤣. Nie wrócisz do X5...
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
lojalnie uprzedzam, temat: auto dla żony, będę jeżdził czasami, słyszeliśmy to wielokrotnie :) możesz powoli sprzedawać X5 :) co do fotowoltaiki... cenę prądu znasz, pomnóż x15 latem, x18 zimą i masz koszt za 100km
Tak, ja też zamawiałem Y “dla żony”. Teraz kłócimy się kto ma prowadzić. Fotowoltaika przydaje się, to fakt. Instalacja 3-fazowa z wall connectorem/wall box też da Ci spokój.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja miałem zupełnie inaczej. Audi zostało dla żony a sobie kupiłem 3LR ... tyle że ona wciąż nim jeździła. To sprzedałem Audi i kupiłem jej Y. Teraz mam 3 znowu dla siebie ... chyba że stoi pierwsza na podjeździe to żona sobie wsiada i jedzie ...a mi zostawia Y. Takie tam wygodnictwo:)
 

wełna78

Zadomawiam się
To mam jeszcze jedno pytanko.
Kwestia opn/kół na zimę.
Proponujecie brać zestaw opon zimowych 18" Photon marki Pirelli ze strony Tesli, czy kupić we własnym zakresie jakieś inne?
I jeśli inne to ewentualnie jakie.
Auto będę brać na Nova 19 cali.

Z góry dzięki za odpowiedź :)
 

inter

Pionier e-mobilności
To mam jeszcze jedno pytanko.
Kwestia opn/kół na zimę.
Proponujecie brać zestaw opon zimowych 18" Photon marki Pirelli ze strony Tesli, czy kupić we własnym zakresie jakieś inne?
I jeśli inne to ewentualnie jakie.
Auto będę brać na Nova 19 cali.

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Ja akurat ma w planie na wielosezonowe wymienić, pewnie będą to goodyeary.
 
Top