Kilka pytań

BigB00

Posiadacz elektryka
Mam kilka pytań do użytkowników albo osób które dobrze znają Kia e-Niro. Może będziecie mi w stanie odpowiedzieć.

1. Czy da się włączyć opcję "one pedal driving" na stałe czy może za każdym razem trzeba operować manetką rekuperacji?

2. Montowaliście przedni bagażnik? Jeśli tak to zamawialiście gdzieś czy samemu montowaliście? Widziałem stronę internetową frunk.at gdzie można taki zestaw zamówić, ale może są jakieś rozwiązania konkurencyjne? (Nie mówię tu o Amazonie gdzie można jakieś samoróbki zamawiać)
Co do montażu samodzielnego. Jest strona z plikami do druku 3d:
Ale trzeba jeszcze dobrać jakaś skrzynkę jako sam bagażnik. Ktoś zdecydował się na takie rozwiązanie?

3. Trafiłem na taki artykuł:
Gdzie można przeczytać następujące stwierdzenie:
Instead, we put the Kia’s two energy-recovery settings in their most aggressive modes. One adjusts the regeneration from passively slowing, the other changes the amount of active braking force. This offers a total of six settings – around twice that of some other EVs – which makes the system relatively complex, but allows drivers to set the right mode for the road.

Jest jakieś ustawienie siły rekuperacji? Rozumiem, że są różne stopnie (0,1,2,3,auto), ale poziom siły?
Coś się komuś w tym artykule pomyliło czy ja to źle interpretuje?

4. Czy jest jakiś większy sens montowania/kupowania zestawu OBD? Rozumiem, że można sobie przeglądać jakieś różne statystyki odnośnie baterii, ale poza podglądem to można coś z tym zrobić? To tylko takie statystyki dla "geekow"?

Z góry dzięki.
 

Sierek

Fachowiec
1. Czy da się włączyć opcję "one pedal driving" na stałe czy może za każdym razem trzeba operować manetką rekuperacji?
Niestety nie da się osiągnąć całkowitego zatrzymania. Trzeba przytrzymać łopatkę.
2. Montowaliście przedni bagażnik? Jeśli tak to zamawialiście gdzieś czy samemu montowaliście? Widziałem stronę internetową frunk.at gdzie można taki zestaw zamówić, ale może są jakieś rozwiązania konkurencyjne? (Nie mówię tu o Amazonie gdzie można jakieś samoróbki zamawiać)
Co do montażu samodzielnego. Jest strona z plikami do druku 3d:
Ale trzeba jeszcze dobrać jakaś skrzynkę jako sam bagażnik. Ktoś zdecydował się na takie rozwiązanie?
Tak, montowałem w e-Soul. wersję z frunk.at Tutaj są zdjęcia. Na innym forum są zdjęcia też z e-Soul z samoróbką z drukarki 3D i skrzynką.
 

Sierek

Fachowiec
3. Trafiłem na taki artykuł:
Tutaj nie wiem jak to zrobili. Zawsze mi się wydawało, że siły hamowania przy rekuperacji nie da się oddzielić od stopnia doładowywania.

4. Czy jest jakiś większy sens montowania/kupowania zestawu OBD? Rozumiem, że można sobie przeglądać jakieś różne statystyki odnośnie baterii, ale poza podglądem to można coś z tym zrobić? To tylko takie statystyki dla "geekow"?
Integracja z ABRP pozwoli lepiej zaplanować trasę - z uwzględnieniem danych rzeczywistych z samochodu.
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
OBD to kilkanaście złotych jeżeli jeszcze nie masz za spalinowego samochodu... Zestaw to chyba przedłużka gniazda z AliExpress żeby zamknąć z powrotem otwór zaślepką plastikową...
Jak kolega Sierek napisał - bardzo polecany zabieg. Wynajmowałem eNiro, podłączyłem zwój OBD i bez problemów pojechałem w trasę 850 km w jeden dzień beż planowania, ale ze wsparciem ABRP.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Wracając jeszcze do pytania 2.
Jest jakieś inne konkurencyjne, ale profesjonalne, rozwiązanie o którym słyszeliście oprócz frunk.at?
 

Panzer

Nowy na Forum
Mam kilka pytań do użytkowników albo osób które dobrze znają Kia e-Niro. Może będziecie mi w stanie odpowiedzieć.

1. Czy da się włączyć opcję "one pedal driving" na stałe czy może za każdym razem trzeba operować manetką rekuperacji?
Co prawda one pedal w rozumieniu klasycznym nie ma, ale bardzo fajnie działają manetki rekuperacji w trybie AUTO i bardzo ładnie się to sprawdza w trybie CRUISE. Ja jadąc nawet po zwykłych ulicach włączam to naprawdę nieźle działa, hamując praktycznie do 0 km/h, szczególnie jak autohold jeszcze włączony. Szczerze to wolę manetki niż e-pedal z Leafa.
 
Top