Kilometrówka, delegacja własnym samochodem - czy ktoś wie jaki jest status nowelizacji? Jak to rozliczacie?

DEC5000

Nowy na Forum
Ktoś kto zaproponował te stawki jest pewnie takim samym fachowcem jak osoba co przygotowała tabele alimentacyjne i nie rozróżnia wynagrodzenia netto i brutto.
Obecne stawki dla aut apalinowych są zaniżone a ministerstwo proponuje dalsze obniżenie. Stawki zaproponowane dla elektryków ledwo pokryją koszty energii, nie pokryją amortyzacji i innych kosztów.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Niskie te stawki, z jednej strony jak ladujesz w domu po 1zl kWh to ok, okolo 20zl za prad, ale na trasie jak nie masz abonamentu to nawet nie pokryja ladowania na ionity, czy GW. A amortyzacja pojazdu tez jednak jakas powinna byc pokrywana.
 

firewall

Zadomawiam się
Nasz prawodawca ustalając stawki za 1 km określił, ze stawka ta ma charakter ryczałtowy, czyli uwzględnia m.in.:

koszty paliwa (benzyna, diesel, LPG, prąd),
amortyzację pojazdu (zużycie techniczne),
oleje, płyny eksploatacyjne,
koszty napraw, przeglądów i części eksploatacyjnych (np. klocki hamulcowe, opony),
ubezpieczenie OC/AC/NW,
opłaty drogowe, winiety, ewentualne myto (choć mogą być rozliczane także oddzielnie, jeśli są faktyczne i udokumentowane),
zużycie ogumienia i akumulatora,
zużycie wyposażenia dodatkowego (np. klimatyzacji, jeśli wpływa na zużycie paliwa).

I teraz konia z rzędem kto wyjaśni jak ministerstwo wydumało tą stawkę dla elektryków i jeżdżących wodorowców?


 
Top