Konfiguracja nowego BMW i4 edrive35

Garry2012

Nowy na Forum
Spędziłem minimum kilkanaście godzin w konfiguratorze BMW, rozmawiałem też z kilkoma różnymi sprzedawcami, ale miałem wrażenie, że nie ogarniają konfiguracji BMW i4, bo przy trudnych pytaniach się gubili...

Chcę złożyć jak najlepszą konfigurację w jak najniższej cenie i odjąć od niej ok. 16% rabatu (nowe auto do zamówienia) i 27 000 dopłaty mój elektryk (Karta Dużej Rodziny)- to powinno łącznie obniżyć cenę katalogową/cennikową BMW i4 o 80 000 zł. Na pewno i4 e35, bo mam duży garaż i fotowoltaikę na dachu i będzie do jeżdżenia tylko wokół komina bez dalekich tras.

Czy Waszym zdaniem opłaca się dokupić BRI i BSI (pakiet service inclusive i repair inclusive)? Czy warto dokładać kilka tys. żeby mieć head up display czy komfortowy dostęp? Oświetlenie ambientowe? Nie wiem który z bajerów/dodatkowych opcji będzie się sprawdzać, a które to niepotrzebne wydatek...
 

mALEK

Pionier e-mobilności
imo zamiast "bajerow", lepiej miec wieksza baterie. wspomnisz moje slowa za pare mies, jak juz ci sie znudzi jezdzenie wokol komina ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czekaj - czyli w i4 w standardzie nie ma komfortowego dostępu? W sensie musisz szukać po kieszeniach kluczyka żeby wejść do auta? No ten "bajer" to zdecydowanie bym wybrał ;)
 

Garry2012

Nowy na Forum
Nie wiem czy nie można auta otwierać przy pomocy apki w telefonie. Jeżeli chodzi o dłuższe trasy to mam diesla, którego nie będę sprzedawać przez kilka lat i będzie służyć do ewentualnych dalszych wypraw.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Uwierz, że jak zaczniesz jeździć BEV, to do ICE nie będziesz chciał wsiadać…
A co do atrakcji,
to ja np bardzo lubię HeadUpDisplay, używam od 20 lat jak tylko się w 5 pojawił,
choć w tesli nie mam, a lubię nią jeździć.
Te pakiety serwisowe to w BMW miały sens w ICE, w BEV to nie wiem co chcą serwisować.
 

prebek

Posiadacz elektryka
Wprawdzie jak kupowałem swoją to wziąłem "z placu" już gotową. Dostęp komfortowy mam - fajna sprawa, ja to lubię, ale na przykład moja córka by wolała bez tego.
Head up miałem w poprzedniej X4 - nie zrobiło na mnie wrażenia "uau".
Pakiet serwisowy - mhm, zależy od ceny. W BMW (w moim wypadku) jest płatny przed pierwsza wizytą serwisowa - mam tak w i4 oraz w X5.
A w sprawie jeżdżenia "w koło komina" - takim autem?
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Czy Waszym zdaniem opłaca się dokupić BRI i BSI (pakiet service inclusive i repair inclusive)? Czy warto dokładać kilka tys. żeby mieć head up display czy komfortowy dostęp? Oświetlenie ambientowe? Nie wiem który z bajerów/dodatkowych opcji będzie się sprawdzać, a które to niepotrzebne wydatek...
Tego typu pytania są bardzo indywidualne. Jak dla mnie dostęp komfortowy jest bezwzględny. HEAD UP gadget, który mam w iX3 ale naprawdę dla mnie zbędny. W Q8 z premedytacją go nie domawiałem. Natomiast za ambient nie dopłaciłbym nawet 1 zł. Tym mniej światełek tym lepiej i dlatego odrzuca mnie całkowicie od Mercedesa, który świeci jak wóz cyganski :)
Co do BSI to polecam bo na 6 lat spokój z placenudm za przeglądy i co najważniejsze wychodzi to taniej. Albo raczej wychodziło bo ja 2 lsta temu do iX3 płaciłem ok 2800-3000 , a teraz 5000zł. :(
BRI dokupiłem na iX3 i na razie nie było potrzebne ale zawsze to dodatkowe lata spokojnego snu :)
Dla mnie najważniejszym dodatkiem byłyby pakiety asystujące Proffessional

PS.
I zgadzam się w 100% z przedmówcami bu pomyśleć o 40e bo raczej te jazdy wokół komina będą krótkie 😀
 

Beep21

Posiadacz elektryka
A co do konfiguracji - Na pewno odpuść sobie gadżety w stylu oświetlenie ambientowe (ja tego z premedytacją nie zamówiłem do i4). Service Inclusive przy aktualnej cenie sobie kompletnie odpuść - 90% rzeczy które wchodzą w jego skład nie masz w aucie z racji tego że to elektryk i nie będziesz musiał tego serwisować, a same przeglądy gwarancyjne masz co 2 lata na których wymieniają płyn hamulcowy. Natomiast repair inclusive IMO warto sam brałem na dodatkowe 2 lata. HUD dla mnie obowiązkowy + w i4 on wyświetla dość dużo danych. Dostęp komfortowy mam i bez niego bym auta nie brał.

Z rzeczy które jeszcze moim zdaniem warto:
- Wentylowane fotele
- Pakiet professional dla asystentów
- Wersję z e40 zamiast e35 (większa bateria robi swoje)
- Reflektory laserowe, jeśli jeździsz po zmroku są genialne, chyba najlepsze światła z jakimi jeździłem (a miałem już kilka aut z matrycami)
- Elektryczny hak jeśli planujesz jakieś wycieczki z rowerami lub coś w tym stylu (potem doposażenie auta i dołożenie go jest drogie - około 15k PLN)
- Kamery 360
- Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym
- Grzanie kierownicy i foteli

To tyle z rzeczy które bym brał musowo, choć dla mnie to i tak ciężki wybór bo w zasadzie w swoim mam prawie full konfigurację :p

Rzeczy które można odpuścić:
- Audio Harman Kardon (zwykłe HiFi imo daje radę) i jak ktoś nie jest audiofilem to będzie zadowolony
- Ładowarkę bezprzewodową do telefonu (za wolna)
- Drive Recorder (można zastąpić tańszym rejestratorem)
- Regulacja ledźwiowa (wziąłem u siebie dla obu przednich foteli a finalnie nawet z żoną tego nie używamy, bo fotele są na tyle dobrze wyprofilowane), choć tu bym uważał bo to też zależy jakie stołki sobie wybierzesz
- Hansa zimmera też sobie odpuść (różne dźwięki przy przyśpieszaniu :D) użyjesz tego kilka razy a potem wyłączysz i zapomnisz o tym
 
Last edited:

Garry2012

Nowy na Forum
Różnica w cenie między e35 a e40 to ok. 33000 zł. Bateria 70 kWh vs 80 kWh. Różnica zasięgu to ok. 50 km. Myślę, że będę robić dziennie wkoło komina od kilkudziesięciu do 100-150 km. Ładowanie w 99% przypadków w garażu z fotowoltaiki.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ładowanie w 99% przypadków w garażu z fotowoltaiki.
Przez 4 miesiące w roku może ... i na pewno nie dziennie 100km. Nie wiem ile musiałbyś mieć tej PV ... to tak w celach informacyjnych bo kilka razy o tym wspomniałeś i zdaję się wiążesz z tym duże nadzieje. Tak więc ładowanie w garażu ok ale często będziesz przy tych przebiegach płacił za prąd z elektrowni 😀 ... jeszcze zależy czy stare czy nowe zasady.
 
Last edited:
Top