Ev3

Pionier e-mobilności
Prośba o rozwikłanie dylematu. Kona EV rocznik 2023. Czeka mnie przegląd drugi przy liczniku 45000km. Cena za przegląd od 1250 do 1450 zł wielkopolska. Moje pytanie brzmi. skąd ta cena jeśli za drugi zapłaciłem 700 zł a według książki było o wiele więcej do zrobienia niż przy trzecim przeglądzie. Czy to naciąganie czy coś przegapiłem.
A dealer co na to zeznaje?
Spytaj go o cenę przeglądu II i III, niech poda różnice.
Może stawka godzinowa podrożała....
 

Darek R

Nowy na Forum
Różnica między 700 a 1300 jest kolosalna- na dodatek nawet bez filtra kabinowego gdyż tego akurat nie wymieniają przy 3 przeglądzie. Skoro mniej punktów do sprawdzenia to i czas krótszy chyba być powinien. Chodzi mi jedynie o to jak praktycznie się ludziom zniechęca taki zakup. Skoro koszt przeglądu przewyższa silniki spalinowe. Na dodatek na początku tłumaczono, że interwały przeglądów będą rzadsze. Pytam tez z ciekawości jak było u innych kolegów przy 3 przeglądzie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Różnica między 700 a 1300 jest kolosalna- na dodatek nawet bez filtra kabinowego gdyż tego akurat nie wymieniają przy 3 przeglądzie. Skoro mniej punktów do sprawdzenia to i czas krótszy chyba być powinien.
A czy przypadkiem nie masz tam wymiany płynu chłodzącego bo o ile pamiętam w Konie interwał to 3 lata lub 60 kkm? Jeśli tak to musiał stanieć i bardzo delikatnie Cię policzyli, jakiś czas temu krążyły po necie faktury w okolicach 4 tysięcy za 3 przegląd (sam płyn to było 15 litrów po około 200 za litr).
 

Darek R

Nowy na Forum
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Powtarzam jeszcze raz. Hyundai Kona to rocznik: czerwiec 2023 więc nie ma 3 lat. Nie dotyczy to również jakiejś bateryjki za bagatela za 600 zł. Przegląd jest po przebiegu 45000 km. To wszystko. Płyn ma być wymieniany po 60000 km.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie znalazłem na szybko polskiej wersji instrukcji ale w angielskiej harmonogram przeglądów pokazuje interwał rok/24 kkm. Wymiana chłodziaka to 3 lata lub 60 kkm. Jeśli po dwóch latach masz przejechane te około 45 kkm i zakładając podobne użytkowanie oznacza to że na następnym przeglądzie powinieneś mieć już przekroczony interwał wymiany chłodziaka. W takich przypadkach zazwyczaj praktyką jest wymiana na wcześniejszym przeglądzie tak aby nie przekroczyć interwału ani nie wzywać klienta pomiędzy przeglądami, nie zdziwiłbym się więc gdybyś miał jednak wliczoną wymianę teraz. Najprościej jednak po prostu poprosić o szczegółowy kosztorys na przegląd. Szczególnie że twierdzisz że zakres pierwszego przeglądu jest większy od drugiego a według instrukcji trzeci przegląd to w zasadzie zakres drugiego i ewentualnie ten chłodziak.

1742612122520.png
1742612220538.png
 
Last edited:

Darek R

Nowy na Forum
Bardzo dziękuje za tę wypowiedź. Tak naprawdę to chodziło bardziej o porównanie cen trzeciego przeglądu. Bo myślę , że jest tu wielu po 3 przeglądzie. Zaskoczony jestem troszkę ceną porównując ją z poprzednim przeglądem. Posiadam instrukcję i według niej 3 przegląd po 45 000 km zawiera o wiele mniej punktów kontrolnych niż drugi. Stąd moje zdziwienie i zażenowanie takim kosztem. Kolejne 15000 km przejadę zapewne jeszcze w przed 3 rokiem- wiec bez sensu wymiana płynu wcześniej. Zresztą powiedziano mi ,że ani bateria ani płyn ani filtr kabinowy. Więc skąd takie koszty. Pomyślałem ,że to naciąganie klienta i chciałem zapytać o koszty przeglądu 3 waszych maszyn i co robili- bo może nie wszystko jest w instrukcji.
 

Kona EV

Fachowiec
Bardzo dziękuje za tę wypowiedź. Tak naprawdę to chodziło bardziej o porównanie cen trzeciego przeglądu. Bo myślę , że jest tu wielu po 3 przeglądzie. Zaskoczony jestem troszkę ceną porównując ją z poprzednim przeglądem. Posiadam instrukcję i według niej 3 przegląd po 45 000 km zawiera o wiele mniej punktów kontrolnych niż drugi. Stąd moje zdziwienie i zażenowanie takim kosztem. Kolejne 15000 km przejadę zapewne jeszcze w przed 3 rokiem- wiec bez sensu wymiana płynu wcześniej. Zresztą powiedziano mi ,że ani bateria ani płyn ani filtr kabinowy. Więc skąd takie koszty. Pomyślałem ,że to naciąganie klienta i chciałem zapytać o koszty przeglądu 3 waszych maszyn i co robili- bo może nie wszystko jest w instrukcji.
Zacznij od prośby do serwisu o przesłanie kosztorysu...
 

piotras24

Zadomawiam się
Z ciekawości sprawdziłem sobie instrukcje obsługi do swojej Kony (SX2E, 2025) i przy płynie chłodzącym jest informacja, że pierwsza wymiana powinna być po 10 latach albo 200 000km.
Coś się zmieniło w nowszych autach ?
 

Attachments

  • Harmonogram przegladow.png
    Harmonogram przegladow.png
    857,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • oleje_plyny_eksploatacyjne.png
    oleje_plyny_eksploatacyjne.png
    748,1 KB · Liczba wyświetleń: 9

boa

Pionier e-mobilności
Miałem Mercedesa i serwisowałem w ASO, chyba mam zły punkt odniesienia 😂 a tak na serio to większość elektryków ma duuuzo niższe koszty przeglądów i ma to oczywiście uzasadnienie w realiach, choć boli serwisy ;)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Z ciekawości sprawdziłem sobie instrukcje obsługi do swojej Kony (SX2E, 2025) i przy płynie chłodzącym jest informacja, że pierwsza wymiana powinna być po 10 latach albo 200 000km.
Coś się zmieniło w nowszych autach ?
Tak, nowa Kona bazuje na Niro EV, w tej platformie zrezygnowano z nieprzewodzącego płynu chłodniczego i wrócili do tradycyjnego.
 
Top