Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Fizycznie jak byś zrobił trasę Warszawa-Gdańsk o 1 strzał elektrykiem to byś był na pewno pod wrażeniem
W moim przypadku to nie jest możliwe, ani w LR, ani w SR. Raz, że nie jeżdżę 120km/h,. dwa, że bezpieczniej się w PL zatrzymać co te 2-2.5h, trzy wygodniej.
Czy zatrzymam się na ładowarce, czy w jakimś wyselekcjonowanym ,hipotetycznym, pięknym miejscu to mnie za jedno :)
Z tym raz na jakiś czas to jest idiotyczny argument, no sorry, nie bójmy się używać wielkich słów.
Raz na jakiś czas to można w gacie popuścić bo się nie zdąży, albo sraczka człowieka dopadnie. Nie znaczy to, że mam cały czas w pampersie chodzić. :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności

Ja mam Januszowato-cebulowate podejście do aut :). Jazda 3 to też nie jest coś czymś się można podniecać, emocji tam tyle co w Toyocie.
Z tą Toyota to trochę przegięcie, jeździłeś?
A generalnie patrząc, to które auto wzbudza tyle emocji co Tesla. Gdzie u innych to oczekiwanie, domysły, spekulacje, dyskusje?.., a to przecież tylko lifting starego już auta. Czyli żadna sensacja.
Np. uwielbiane przez niektórych Volvo, też tłucze już XC90/60 na tej samej platformie od kilkunastu lat, ale takich emocji z defakto liftingami tych aut raczej nie widziałem. 😉🤣
 

nabrU

Moderator
W listopadzie zrobiłem kółko (ciut ponad 2800 km) po Europie środkowej (PL, SK, HU, CZ, DE), z dzienną trasą max 700-750 km.

2800km BEV z baterią 50 kWh??? 700km dziennie??? Przecież to niemożliwe :p
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Nie żałuję ani zł dopłaty do AWD z wielu powodów. Często wychodzi dzień, że robię 300 km w koło komina, co w lfp zimą byłoby już stresujące. Trasa to oczywistość. 4.4 do setki, możliwy boost w przyszłości, 4x4, korzystam w zasadzie za każdym razem jak jeżdżę, bo lubię. Lepsze audio, wykończenie. Do tego dłuższa gwarancja i wyższa wartość rezydualna. Ile ludzi tyle historii, który to już raz wałkowany jest ten temat. A z tą niższą degradacja lfp to chyba jakaś legenda, nie widziałem statystyki która to potwierdza na samochodzie, tylko na gołym pojedynczym ogniwie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Mój wpis był o dłuższych trasach (300+ km).
No to w testówce nie było opcji, żeby tyle przejechać.

Oczywiście nie był to maluszek w rodzaju 208, tylko 2008, większy, wyższy i założenia dużo mniej oszczędny, za to używalny.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
W moim przypadku to nie jest możliwe, ani w LR, ani w SR. Raz, że nie jeżdżę 120km/h,. dwa, że bezpieczniej się w PL zatrzymać co te 2-2.5h, trzy wygodniej.

XD bezpieczniej jest zatrzymać się co 2 godziny, ale już zapieprzać 140kmh+ to już pomijamy kwestie bezpieczeństwa.


a jakie auto byś wolał kupić?
5 letnią 3 z przebiegiem 100 tyś LR i degradacją, czy SR z porównywalnym zasięgiem (ile zostanie z tych dodatkowych 50km po 5 latach) ale z gwarancją jeszcze na 20-40 tyś, 2-3 lata?

Ale to LR ma lepszą gwarancję.

1737720811010.png


Jeszcze rozumiem kupić TM3 w wersji SR - jest szansa zrobić te 400km na ładowaniu. Ale TMY SR który ma 460km WLTP to już porażka. Zimą to pewnie 250km w maxie się z tego wyciągnie. Oszczędność potężna - 10 000,00 zł w przypadku auta za 200k PLN. Dodatkowe 100km zasięgu za 10k to jak za darmo :p
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
XD bezpieczniej jest zatrzymać się co 2 godziny, ale już zapieprzać 140kmh+ to już pomijamy kwestie bezpieczeństwa.
a gdzie ja napisałem, że powyżej, po co konfabulujesz?
Wystarczy 140km/h.
Ale to LR ma lepszą gwarancję.
nie zrozumiałeś, chodzi mi o dodatkową gwarancję 80tyś/4 lata, SR z tą gwarancją to 200tyś, 20 tyś taniej od LR AWD.
 

Ironeska

Fachowiec
Np. uwielbiane przez niektórych Volvo, też tłucze już XC90/60 na tej samej platformie od kilkunastu lat, ale takich emocji z defakto liftingami tych aut raczej nie widziałem. 😉🤣
Ponieważ w większości są to już ludzie po 40-tce i dodanie dodatkowych swiatałek ich nie podnieca.

P.S.
Tak mam xc40 i jestem po 40-tce
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok, tyle że xc40 to nowe auto, a ja odnoszę się do wiecznego faceliftingu XC90/60 w kontekście faceliftingu TMY i podniecenia z nim związanego. 😉
 
Top