Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
To co masz na głównej to porównanie AWD na 19 vs rwd na 18
a rzeczywiście, zmienia się tylko na dole po kliknięciu w koła.
To wg mnie bez sensu jest ta wersja RWD LR.
Generalnie wszystkie wersje oprócz RWD LFP są bez sensu :) , dopłaty 20-30 tyś.
Lepiej za 10 koła wziąć dodatkową gwarancję na 80 tyś km.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżeli nie ma zmiany wielkości baterii,
to zwiększenie zasięgu jest czystą iluzją, na oczarowanie naiwnych.
Jeżeli ktoś akceptuje dotychczasowe zasięgi to będzie mu to dalej pasowało, więc nie ma się co podniecać tym pseudo wzrostem.
Jak ktoś potrzebuje realnie większych zasięgów, bez iluzji, to musi czekać na baterię minimum 90kWh. 👍
 

cwireq

Posiadacz elektryka
a rzeczywiście, zmienia się tylko na dole po kliknięciu w koła.
To wg mnie bez sensu jest ta wersja RWD LR.
Generalnie wszystkie wersje oprócz RWD LFP są bez sensu :) , dopłaty 20-30 tyś.
Lepiej za 10 koła wziąć dodatkową gwarancję na 80 tyś km.
Jeżeli nigdy nie jeździsz w trasy to bez sensu. Ale jeżeli się zdarzy raz na miesiąc trasa to szybko docenisz dodatkowe 50km zasięgu z powodu RWD + dodatkowe 100km zasięgu z powodu LR. Zimą to się przekłada na 100km w stosunku do SR (porównując SR do LR RWD). Na trasę 1k km to dodatkowe 40 minut ładowania na niekorzyść SR.

Moim zdaniem takie auto (LR RWD) jest po prostu bardziej uniwersalne.

Z drugiej strony dla modelu 3 to aż 20k zł różnicy - tu już trzeba temat przemyśleć czy te 40 min w dłuższej trasie nie przeboleje się przy takiej dopłacie...

Dla Y różnica to tylko 10k, auto jest większe ma większe zużycie i tutaj już dużo łatwiej dopłacić do +140km zasięgu WLTP (realnie 100km dalej na pełnej baterii).
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jeżeli nigdy nie jeździsz w trasy to bez sensu. Ale jeżeli się zdarzy raz na miesiąc trasa to szybko docenisz dodatkowe 50km zasięgu z powodu RWD + dodatkowe 100km zasięgu z powodu LR. Zimą to się przekłada na 100km w stosunku do SR (porównując SR do LR RWD). Na trasę 1k km to dodatkowe 40 minut ładowania na niekorzyść SR.
Nie bardzo rozumiem, jakie dodatkowe 50km i 100km zasięgu?
Jakbym jeździł w trasy tobym elektryka nie kupił. Jedną trasę w miesiącu bym przebolał.
Między LR RWD a AWD różnic w zasięgu praktycznie nie ma, realna różnica LFP vs NCM to pewnie z 50km, zimą pewnie mniej.
Dla mnie największa różnica to gwarancja, 80 tyś km dla elektryka to bardzo mało, 2-3 lata jazdy.
Dla mnie jedyna 3 do rozważenia oprócz LFP to Performance.
Ale to dla mnie :)
Jak widać ja nie mam frustracji jak niektórzy, że im się elektryk w trasie nie sprawdza. :)
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Jak mam ustawione klima na Eco a jazda na Comfort to się nagrzewa trochę wolniej. Chyba tylko z pompy leci. Ale na temperaturę nie narzekam.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
To mogę napisać o mnie. Te kilkadziesiąt kilometrów zasięgu LR RWD w zimie to jest różnica, czy przejadę Warszawa- Kraków do rodziców na Wigilię na raz czy będę musiał starcić godzinę na Radom, ewentualnie liczyć na szczęście na pojedyńczych drogich i często wolnych ładowarkach przy s7.

Latem też będzie bajka, bo czy w góry, czy na Mazury, zatrzymywać będę musiał się tylko za potrzebą i to nie potrzebą ładowania. Ale to się okaże.

Są ludzie co lubią lekkość prowadzenia i w RWD ją znalazłem, ale to już nie ten temat.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To mogę napisać o mnie. Te kilkadziesiąt kilometrów zasięgu LR RWD w zimie to jest różnica, czy przejadę Warszawa- Kraków do rodziców na Wigilię na raz czy będę musiał starcić godzinę na Radom, ewentualnie liczyć na szczęście na pojedyńczych drogich i często wolnych ładowarkach przy s7.

Latem też będzie bajka, bo czy w góry, czy na Mazury, zatrzymywać będę musiał się tylko za potrzebą i to nie potrzebą ładowania. Ale to się okaże.

Są ludzie co lubią lekkość prowadzenia i w RWD ją znalazłem, ale to już nie ten temat.
dokładnie tak, każdy sam musi określić co mu pasuje i tyle,
a jak Ktoś ma podejście życzeniowe to musi czekać i dalej narzekać 😉🤣
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Warszawa- Kraków do rodziców na Wigilię na raz czy będę musiał starcić godzinę na Radom, ewentualnie liczyć na szczęście na pojedyńczych drogich i często wolnych ładowarkach przy s7
ale ile razy rocznie jeździsz na Wigilię? :)
Stanie na ładowarce to nie godzina, jak chcesz 10-20% podbić to można zrobić to drodze na trasie, kilkanaście minut. NCM nie lubi zjeżdżani systematycznie do niskich pojemności.
Ja mam Januszowato-cebulowate podejście do aut :). Jazda 3 to też nie jest coś czymś się można podniecać, emocji tam tyle co w Toyocie.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Parkujesz na mrozie, bez podgrzewania?
Te 18 to masz w trasie po takim zimnym starcie?

Pewnie że ciągnie, pompa zacznie coś dawać po kilkunastu km, a ciepełko pewnie masz od startu.
Mój wpis był o dłuższych trasach (300+ km). Przy takich trasach, z zimnego startu, ciągnie dosyć dużo przez około pierwsze 30 km (czyli 10% całej trasy przy trasie 300 km, albo 5% całej trasy przy 600 km). Potem już nie jest tak tragicznie i ciągnie ciut więcej, niż latem.

Więc jak ktoś robi krótkie trasy, z zimnego startu, to faktycznie ciągnie dużo.

W listopadzie zrobiłem kółko (ciut ponad 2800 km) po Europie środkowej (PL, SK, HU, CZ, DE), z dzienną trasą max 700-750 km. Po drodze, parkowanie zawsze na dworze (za wyjątkiem wyjazdu z domu). Temperatury w większości lekko na minusie (w nocy nawet było do -8 C, więc się zdążył wychłodzić). Raz trafiło mi się błotko śnieżne na odcinku jakimś 50-60 km. Na całość poszło w sumie prawie 500 kWh, czyli wyszło około 17,6 kWh/100km.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Nie bardzo rozumiem, jakie dodatkowe 50km i 100km zasięgu?
Jakbym jeździł w trasy tobym elektryka nie kupił. Jedną trasę w miesiącu bym przebolał.
Między LR RWD a AWD różnic w zasięgu praktycznie nie ma, realna różnica LFP vs NCM to pewnie z 50km, zimą pewnie mniej.
Dla mnie największa różnica to gwarancja, 80 tyś km dla elektryka to bardzo mało, 2-3 lata jazdy.
Dla mnie jedyna 3 do rozważenia oprócz LFP to Performance.
Ale to dla mnie :)
Jak widać ja nie mam frustracji jak niektórzy, że im się elektryk w trasie nie sprawdza. :)

No każdy robi jak uważa, ale wyobraź sobie że raz na jakiś czas masz trasę do zrobienia:

Warszawa - Poznań
Warszawa - Kraków
Warszawa - Gdańsk

Robisz te trasy bez ładowania z TM3 LR AWD latem. W przypadku LR RWD to nawet zimą. Te kilkadziesiąt kilometrów potrafi zrobić różnice.

Dochodzi jeszcze kwestia późniejszej odsprzedaży auta. Łatwiej będzie sprzedać auto które będzie pokazywać po 5 latach 450-500km zasięgu niż np. ok.400km w LFP. Wiem że LFP zużywa się wolniej, ale jednak się zużywa.

Fizycznie jak byś zrobił trasę Warszawa-Gdańsk o 1 strzał elektrykiem to byś był na pewno pod wrażeniem :)
 
Top