Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Ev3

Pionier e-mobilności
I jedno i drugie.

A czemu na bakier?
Bo ciągnie z grzałek niemiłosiernie.
Efekt w testówce - zimą zasięg jak w Zoe 40 kWh....
Czyli grubo poniżej 200 km.
 
Last edited:

kamilthusz

Posiadacz elektryka
LR AWD, LR RWD ma z plus 30-50km. Dużo zależy od warunków na drodze, mokro i zimno, może być problem z dojechaniem.
Według tesli LR rwd ma +24km zasięgu. Skalując tą różnicę do realnego zimowego zasięgu wychodzi jakaś połowa, czyli w zasadzie nic. No chyba że tesla jest zbyt skromna w podawaniu różnicy, ale o to bym ich nie podejrzewał.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
W testach z usa różnica jednak jakaś jest, ale tam jechali 110kmh do zatrzymania.

BTW ogromna różnica pomiędzy LG a Panasonic wynika z opcjonalnych felg w wersji LG AWD, więc spokojnie.
 

Attachments

  • Screenshot_20250122_102700_ReVanced Extended.jpg
    Screenshot_20250122_102700_ReVanced Extended.jpg
    913,8 KB · Liczba wyświetleń: 22
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Bo ciągnie z grzałek niemiłosiernie.
Efekt w testówce - zimą zasięg jak w Zoe 40 kWh....
Czyli grubo poniżej 200 km.
No ja tego u siebie nie widzę. Na moich dłuższych trasach latem mam zużycie rzędu 13,5-15 kWh/100km, a zimą 17-18 kWh/100km.

No ale ja mam pompę, to od grzałek nie ciągnie :cool:
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No ja tego u siebie nie widzę. Na moich dłuższych trasach latem mam zużycie rzędu 13,5-15 kWh/100km, a zimą 17-18 kWh/100km.
Parkujesz na mrozie, bez podgrzewania?
Te 18 to masz w trasie po takim zimnym starcie?
No ale ja mam pompę, to od grzałek nie ciągnie :cool:
Pewnie że ciągnie, pompa zacznie coś dawać po kilkunastu km, a ciepełko pewnie masz od startu.
 
Top