Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
W moim przypadku TM3P 2024 przy prędkości 150kmh na autobanie do berlina zużyło nieco 27-28kWh na 100km
Widać również, że jazda zimnym autem w korkach miejskich stop and go, bez najmniejszego problemu winduje zużycie do 25-28 kWh
to i tak macie całkiem rozsądne zużycia. okolice 25-28 kWh/100km nie są czymś niezwykłym i można to uznać za "normę" w zimie. podejrzewam, że Tesle są i tak oszczędne a ciekawe jak inne marki w takich warunkach? EV6, I5, Kona, MG, EX-30?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A ja dalej nie wiem… a chciałbym wiedzieć…
Więc się pytam, bo jest to ciekawe z psychologicznego punktu widzenia.
Kto kupił Teslę z refferala @cooler i jaka była jego motywacja do tej decyzji,
mimo ostrzegawczych, wręcz przerażających wpisów coolera?
Ktoś mi odpowie na to pytanie?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
A ja dalej nie wiem… a chciałbym wiedzieć…
Więc się pytam, bo jest to ciekawe z psychologicznego punktu widzenia.
Kto kupił Teslę z refferala @cooler i jaka była jego motywacja do tej decyzji,
mimo ostrzegawczych, wręcz przerażających wpisów coolera?
Ktoś mi odpowie na to pytanie?
w referalu jest zakodowana podprogowa wiadomość dla kupującego, sam zobacz
ja ci się tak psuje to masz, to masz, to masz i tak 47928 razy
i co dalej zdziwiony? bo ja nie.... ;)
i teraz @cooler ma dożywotnie darmowe kWh, niby od Tesli ;) tak działa @cooler - chłodna kalkulacja za te wszystkie usterki
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Podbijam pytanie:

@cooler Czyli kiedy planujesz pożegnanie z teslą? Czy następny będzie VW eUP?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Podbijam pytanie:

@cooler Czyli kiedy planujesz pożegnanie z teslą? Czy następny będzie VW eUP?
Odbiję pytanie: A co Ci do tego?
Jesteś jakiś opóźniony czy co?
Odpowiedziałem Ci obszernie na Twoje pytania, nic z moich odpowiedzi nie zrozumiałeś, czas zakończyć tą jałową dyskusję.🥱
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Odbiję pytanie: A co Ci do tego?
Jesteś jakiś opóźniony czy co?
Odpowiedziałem Ci obszernie na Twoje pytania, nic z moich odpowiedzi nie zrozumiałeś, czas zakończyć tą jałową dyskusję.🥱
@cooler skad u Ciebie taka nerwowa odpowiedz na moje pytanie? Chyba nie jestem opóźniony, ale też nikt mnie nie kontrolował w tej kwestii, więc kto wie.

Dopytuje bo jestem ciekaw jakie kolejne kroki wykona osoba która tak się "przejechała" na tesli. Co można bylo zrobic lepiej aby uniknąć wtopy. Moze też Twoje wpisy pomogą mi świadomie komus doradzić lub odradzić zakup tesli w danym przypadku.

Nota bene uważam że kazdemu przydaje się trochę krytyki czy to osoba czy to producent aut. Więc Twoja opinia jest bardzo cenna tym bardziej że jezdzisz tym autem, a nie hejtujesz bo masz innego BEVa
 

Michal

Moderator
Ciekawie się zrobiło w tym wątku
paradox gada w zasadzie już chyba sam ze sobą...
Ja wchodzę i w zasadzie na każdej stronie widzę po 3 wpisy, bo reszta jego, a mam go wyciszonego :p
 

JohnyBravinsky

Nowy na Forum
Rozne sa dyskusje o tym jak tanio jezdzic.
Ja dam przyklad jak jezdzic szybko i drogo.
Warszawa - Sopot w jedna strone mam 380km wiec w dwie strony jest 760km.

Jazda trasa S7. Staram sie jechac szybko jak benzyna raczej nie przekraczam 140km/h
Wyjazd na 93% naladowany w domu bateria i kabina przygotowana, koszt ladowania ok 50zl
Ladowanie na Ionity Nidzica 47kWh - 93zl
Tanio bo mam abonament, ale nie locze go dodatkowo bo zwrocil mi sie juz na poprzednich jazdach.
W Sopocie nie mam czasu sie ladowac, przestawiac auta itp, wiec zakladam ze musze dojechac na 40-50%. Musze wiec sie gdzies podladowac jeszcze.
Staje na Shell-u w Nowym Dworze Gdanskim ma byc szybka 300kW stacja, niestety nie chce ruszyc za pomoca terminala platnoczego. Odpalam karta ecotap. Potem sie dowiaduje ze naladowalem 29kWh po 4,3pln czyli ladowanie za 125zl
Docieram w 4h30 minut do sopotu, bylo troche korkow na wjezdzie i mam 45% baterii, stawiam auto z wartownikiem na 2 dni. Przy odbiorze mam 29%.
Mam chwile zeby przestawic auto na Orlenowe AC po 1.95, byl tanszy GW po 1,7 ale sie okazuje ze parking po 7zl

Dobijam na orlenie 27kWh za 52zl
Wyjazd na jakis 65%
Myslalem ze dojade na Ionity, niestety za pozno zaczalem wolniej jechac. Dobijam na GW 12kWh za 30zl
Jade dalej dosc szybko jak poprzednio, ladowanie na ionity, troche mi sie przeciagnelo bo jadlem w MC i gadalem, dobijam do 8-86% baterii 54kWh za 110zl

Dojezdzam do domu na 26% w czasie 4h10min

Koszty:
50 dom
93 ionity
125 shell
52 orlen
30 gw
110 ionity
Razem 460zl za 760km. Wychodzi jak bym jechal benzyna co pali 10L na 100km.

Zapraszam do dyskusji co zrobilem zle, z nastawieniem ze nie interesuja mnie najnizsze koszty, tylko jak najszybszy czas dojazdu oraz malo kombinacji z szukaniem ladowarek.

Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.

Ja mam inny ;) wyjeżdżam z GD 100%, dojeżdżam do centrum Wawy na 19% (Vmax +5-10kmh). Zostaje w hotelu, niedaleko GW AC, ładuje. Rano 100%, jadę kilka km na szkolenie. Po szkoleniu wyjeżdżam i dojeżdżam do GD na 10%. Jakby ktoś pytał TM3 LR HL. W pół roku zrobiłem ponad 18kkm, połowa to trasa PL i EU. Ładowanie w trasie głównie Tesla Suc, kilka razy GW, raz ładowarka a'la Lidl w Chorwacji.
 
Top