Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

zibizz1

Pionier e-mobilności
Może mnie sprzedawca wprowadził w błąd. Bo krzywej ładowania 150kW od 0 do 80% to nikt nie ma ;)
Ionic 5 ma prawie 150kW przy 80%

@krzyss wszystko się zgadza, tak właśnie die jeździ BEV w trasie bez dokładnego zbadania trasy. A co do pociągu to dla 1-2 osob spoko opcja, tak samo jak samoloty ale przy 5-7 osobach jednak auto wychodzi znacznie taniej i wygodniej

W miare jak ladowarki beda sie amortyzowaly to sytuacja z cena będzie sie poprawiać
 

Attachments

  • 1627230844605.png
    1627230844605.png
    58 KB · Liczba wyświetleń: 44

lvlthn

Pionier e-mobilności
Zależy co rozumiesz pod pojęciem "nasze". Każdy samochód ma inaczej. Leaf ma tak, że do 100km/h ma bardzo niskie zużycie, które lawinowo rośnie wraz ze wzrostem prędkości powyżej 100km/h. Do tego stopnia, że przy 140km/h zużywał więcej niż Mach-E. W Mach-E ta granica jest zdecydowanie wyżej niż w Leafie. Nie ma uniwersalnej zasady, że każdy BEV ma tak samo.
Bo jest to uzaleznione od typu i budowy samego silnika. Rozne silniki maja rozna wydajnosc w zaleznosci od predkosci obrotowej i obciazenia
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bo jest to uzaleznione od typu i budowy samego silnika. Rozne silniki maja rozna wydajnosc w zaleznosci od predkosci obrotowej i obciazenia
Tak, oraz od przełożenia przekładni. Dlatego nie ma uniwersalnej zasady, że maksymalna oszczędność BEV jest przy 110km/h. Zależy od BEVa.
 

nabrU

Moderator
Także jedziesz szybko, to stać Cię na ładowanie i/lub paliwo.

Jestem mało reprezentatywny (bo niskie limity dozwolonej prędkości w UK), ale nie koniecznie wszystko zależy od prędkości, bo największe zużycie mam przy 20 - 25 km/h

1735910862473.png

Ionic 5 ma prawie 150kW przy 80%

Chyba na ładowarce 800V, bo na takiej 400V to może nawet do 150kW w ogóle nie dobić
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Chyba na ładowarce 800V, bo na takiej 400V to może nawet do 150kW w ogóle nie dobić
Pierwsze wersje aut 800V tak miały, chyba Taycan pierwszy miał w standardzie 50kW na 400V. Ionic 5 z każdym rokiem tez zwiększa prędkość na 400V. Pierwsze miały ~100kW, model 2025 ma juz 125-135kW na 400V
 

nabrU

Moderator
Tak, polskie dane (w adresie bez myślników, ukośników itp), kartę RFID ślą do PL, ale można używać apki od razu, na razie brak faktur VAT w PL.
Link w stopce ;)
 

blazej

Pionier e-mobilności
Tymczasem Nyland w Tajlandii zrobił TM3 LR HL bite... 760 km i jeszcze coś mu w baterii zostało 😃 Oczywiście jadąc 80 km/h na tempomacie.
Tutaj możecie zobaczyć film

W trasie mi wychodzi trochę taniej, ale ja jeżdżę autostradą 130 na tempomacie a Ska 110-120 km/h. Tę trasę pewnie zrobiłbym z maksymalnie 10-15 minutowym ładowaniem na trasie, ale w sporo ponad 4 godziny. Wyszłoby też sporo taniej.
 

Ironeska

Fachowiec
@UP
Zapomniałeś dodać że temperatura coś okolo 28*C, droga w jedną stronę z górki i wiatr w plecy
 
Top