Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

nabrU

Moderator

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Freshmile ma Shell-a w Polsce za 0,85 EUR/kWh (3,64 PLN/kWh).
 

pmlody

Pionier e-mobilności

pmlody

Pionier e-mobilności
Jak podglądałem na początku jego ładowania to przy 36% miał 64 kW Może miał zimną baterie
Może mnie sprzedawca wprowadził w błąd. Bo krzywej ładowania 150kW od 0 do 80% to nikt nie ma ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ekhem...
1735906858909.png
 

pmlody

Pionier e-mobilności

nabrU

Moderator
W sumie nie… a widze ze mozna… ale jak sie ma 60 apek to ciezko kazda probowac :)
Musze wreszcie to electro dodac do pierwszych wyborow.

Jak dobijesz do 100 będzie łatwiej :LOL:

Żeby jeszcze FVAT wystawiali :D

Miejmy nadzieje, że sprawę ruszą.
A nie lepiej zapłacić te 3,30zł bez faktury niż wajchlować ilomaś apkami i zapłacić w końcu 4,30zł ale z fakturą?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
To ja dodam od siebie,

Nasze BEV mają bardzo niecharakterystyczną i nieliniową wydajność energetyczną przy określonych prędkościach.

Silniki, nadwozie i cała reszta jest wystrojona do maksymalnej oszczędności przy 110kmh
Nie mogę chwilowo znaleźć wykresu, ale były to wartości bliskie 80%

Przy 140 to wydajność silników elektrycznych spada poniżej 65%..
Do tego kwadrat oporu powietrza no i klops

Także jedziesz szybko, to stać Cię na ładowanie i/lub paliwo.
 

vwir

Pionier e-mobilności
To ja dodam od siebie,

Nasze BEV mają bardzo niecharakterystyczną i nieliniową wydajność energetyczną przy określonych prędkościach.

Silniki, nadwozie i cała reszta jest wystrojona do maksymalnej oszczędności przy 110kmh
Nie mogę chwilowo znaleźć wykresu, ale były to wartości bliskie 80%

Przy 140 to wydajność silników elektrycznych spada poniżej 65%..
Do tego kwadrat oporu powietrza no i klops

Także jedziesz szybko, to stać Cię na ładowanie i/lub paliwo.
Zależy co rozumiesz pod pojęciem "nasze". Każdy samochód ma inaczej. Leaf ma tak, że do 100km/h ma bardzo niskie zużycie, które lawinowo rośnie wraz ze wzrostem prędkości powyżej 100km/h. Do tego stopnia, że przy 140km/h zużywał więcej niż Mach-E. W Mach-E ta granica jest zdecydowanie wyżej niż w Leafie. Nie ma uniwersalnej zasady, że każdy BEV ma tak samo.
 
Top