Krucjata elektrosceptyków trwa

Olecki

Pionier e-mobilności
I co nikt nie znalazł błędu?! Czyli serio sprawność ICE to 1,3% zanim ruszą?!
:ROFLMAO::ROFLMAO:
:unsure::cry:
Ja widzę taki błąd:
1 tona uzyskanego produktu to około 1333 litrów, licząc w detalu po 8 PLN / litr daje to jakieś 10667 PLN za tonę.
Do uzyskania 1 tony produktu zużywamy 1123 MWh - czyli 1123000 kWh - licząc po stawce przemysłowej 1,5 PLN za kWh - kosztuje 1 684 500 PLN.

A gdzie zakup surowca, pensje pracowników, marża sprzedawcy i podatki... Jak dla mnie nawet gdyby to były 1123 kWh to nie spina się to finansowo. W wyliczeniu wziąłem zaokrąglone wartości żeby łatwiej się liczyło ale chodzi o pokazanie skali.
 

nabrU

Moderator
Siadłem wczoraj po kolacji przed telewizorem i przez przypadek niejako załapałem się na poniższy 3 odcinkowy dokument na kanale BBC2

Big Oil v the World

Dokument pokazuje na przykładzie USA jak firmy takie jak ExxonMobil wpływały na naukowców czy polityków aby opóźnić działania mające na celu osiągnięcie pewnych celów klimatycznych. Jakie prowadzono akcje aby zdyskredytować podpisanie przez USA protokołu Kyoto itp.

Poniżej też krótka recenzja z The Times:


Nie jestem jakimś wielkim ekologiem, ale obejrzenie takiego dokumentu w czasach gdy kilka dni temu w UK padł kolejny rekord maksymalnej temperatury: 40,3 *C, daje trochę do myślenia...

P.S. Dokument jest dostępny na tzw. iplayerze stacji BBC2 ale podejrzewam, że bez VPN się go w PL obejrzeć nie da.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jest też wersja z Polskim "lektorem" (Daniel Grzyb):
Filmik do d…, oglądałem z zaciekawieniem i z zamiarem publikacji na swoich mediach społecznościowych dopóki nie dotarłem do momentu dotyczącego transportu drogą morską. A że akurat w tym temacie siedzę zawodowo to takich bzdur nie mogłem przełknąć. Skoro w tym fragmencie są takie bzdury, to w innych z którymi nie mam styczności też mogą być, więc ogólnie uznałem ten filmik za niewiarygodny.
 

Michal

Moderator
Napiszesz co tam jest taką bzdurą?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Napiszesz co tam jest taką bzdurą?
Ogólnie cały ten fragment, ale z najważniejszych bzdur:
1) Na oceanach nie obowiązują regulacje emisji spalin….
2) Tankowce są jednym z największych źródeł zanieczyszczeń na naszej planecie….
3) Państwa zakazują tankowcom zbliżać się do własnych linii brzegowych…
4) Tankowce są holowane do portów….
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To są frazesy, a ponieważ to jest filmik raczej propagandowy, to można je jednak z przymróżeniem oka i w dobrej intencji zaakceptowć (dobrymi intencjami piekło jest ponoć wybrukowane,.., nie byłem nie wiem). 😉
1) oczywiście obowiązują i powoli odchodzi się od „mazutu” w kierunku lżejszych paliw np oleju napędowego, co podniesie jego cenę dla transportu kołowego.
2) oczywiście jest to skrót myślowy, to katastrofy tankowców odpowiadają za te spektakularne zanieczyszczenia,
3)4) tu tylko uśmiech 🤔😉
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ogólnie cały ten fragment, ale z najważniejszych bzdur:
1) Na oceanach nie obowiązują regulacje emisji spalin….
2) Tankowce są jednym z największych źródeł zanieczyszczeń na naszej planecie….
3) Państwa zakazują tankowcom zbliżać się do własnych linii brzegowych…
4) Tankowce są holowane do portów….

Nie do końca to bzdury, raczej nadinterpretacje.
Ad 1) Tak, na CZĘŚCI oceanów istnieją już normy emisji spalin ale to bardzo świeża sprawa (chyba 2020 rok?) Do tego norma przewiduje zawartość siarki 0,5% (w strefach ECA 0,1%) co przy ilości paliwa spalanego przez statki i tak daje gigantyczne ilości zanieczyszczeń
Ad 2) Nie tylko tankowce ale wszystkie statki zasilane mazutem i pochodnymi
Ad 3) To prawda ale nie ze względu na emisję spalin a z powodu ryzyka związanego z ewentualnym wyciekiem ropy
Ad 4) Duże statki (a tankowce są gigantyczne) nie mają możliwości sprawnego manewrowania w portach i 'parkują' przy pomocy holowników. Nie są to jednak duże dystanse
 

Michal

Moderator
Siadłem wczoraj po kolacji przed telewizorem i przez przypadek niejako załapałem się na poniższy 3 odcinkowy dokument na kanale BBC2

Big Oil v the World

Dokument pokazuje na przykładzie USA jak firmy takie jak ExxonMobil wpływały na naukowców czy polityków aby opóźnić działania mające na celu osiągnięcie pewnych celów klimatycznych. Jakie prowadzono akcje aby zdyskredytować podpisanie przez USA protokołu Kyoto itp.

Poniżej też krótka recenzja z The Times:


Nie jestem jakimś wielkim ekologiem, ale obejrzenie takiego dokumentu w czasach gdy kilka dni temu w UK padł kolejny rekord maksymalnej temperatury: 40,3 *C, daje trochę do myślenia...

P.S. Dokument jest dostępny na tzw. iplayerze stacji BBC2 ale podejrzewam, że bez VPN się go w PL obejrzeć nie da.
Na YT:
 
Last edited:
Top