Kupię EV do 25 tys

vwir

Pionier e-mobilności
Bateria jest oczywiście li-ion, i uważam że jest lepiej umiejscowiona bo pod tylnym siedzeniem a nie pod spodem dzięki czemu jest znacznie mniej narażona na uszkodzenia mechaniczne.
No i w uzupełnieniu: wracając prędkość 70 kmh w większości. Jadąc tam, może chwilami 90 kmh ale też oszczędnie. W każdym razie jest to auto którym ja umiem się poruszać w dość dużym użytecznym promieniu wokół mnie.
Bateria jest chłodzona cieczą?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Nie i nie ma takiej potrzeby. Maksymalna moc elektryczna to 33 kW (45 KM). Ewentualne grzanie się podczas ładowania CCS nie mogłem przećwiczyć bo robiłem to dosłownie 2 razy, ładuje się w domu najczęściej 6A.
To jest proste auto i ta prostota jest w wielu miejscach atutem ale w wielu też razi.
Nowsza wersja wygląda znacznie lepiej i do kupienia od 82 tys w "dobrym" wyposażeniu. Jak odjąć 40 to już nie tak drogo :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
No to ta bateria pod siedzeniem to bardzo, ale to bardzo duży fakap. Bardzo podobne rozwiązanie było w Renault Fluence i był to powód do krótkiej żywotności baterii. Bateria wtedy nie jest rozłożona na płasko na dużej powierzchni, tylko jest grubym klockiem. W efekcie ogniwa w samym środku nie mają gdzie wypromieniować ciepła. Wszystko jest ok dopóki jest chłodno, ale gdy już jest gorąco i jednak uda się zagrzać baterię, to ogniwa w samym środku bardzo szybko degradują z powodu wysokiej temperatury.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Trudno mi z tym dyskutować, jak dla mnie problem nieco wydumany. Ja takich efektów nie doświadczyłem - w moim użytkowaniu (mam garaż) nie zauważyłem temperatury wyższej niż 27 stopni.
Poszukałem jeszcze zrzutów z dnia kiedy jechałem autem od sprzedawcy - po ładowaniu DC 33kW mialem 37 stopni. W czasie jazdy musiała już stygnąć bo jazdą jej nie zagrzejesz.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ewentualne grzanie się podczas ładowania CCS nie mogłem przećwiczyć bo robiłem to dosłownie 2 razy,
Obstawiam że go nie ma w ogóle.
Wczoraj córka przez 1,5 h naładowała całe 7 kWh na CCS.

A myślałem, że już gorzej niż w Zoe się nie da, ale Renault jak zwykle dało radę......
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Podgrzewania baterii oczywiście nie ma.
Rozumiem, że córka miała zimną baterię i ładowanie szło tak wolno?
Na niemieckim forum jest obszerny wątek i tabelka z mocami ładowania w funkcji temperatury.

Wbrew pozorom w Niemczech jest sporo użytkowników Springów i nawet kilku zadowolonych. Strasznie psioczą na swój przemysł samochodowy ale przynajmniej mają na co :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Podgrzewania baterii oczywiście nie ma.
Rozumiem, że córka miała zimną baterię i ładowanie szło tak wolno?
Samochód się nie tłumaczył, ale tak należy zakładać.
Gdy było ciepło, nie było tego typu problemów.
Obstawiam że baterie to LFP i na zimnie tak właśnie działają.
Na niemieckim forum jest obszerny wątek i tabelka z mocami ładowania w funkcji temperatury.
Było koło 2 stopni na plusie przez cały dzień.
Więc to by się prawie mogło zgadzać, ale chyba było jeszcze wolniej niż w tabelce przy 0 stopni.
Dramat.
 

nabrU

Moderator
Parę postów wczesniej pisałeś, że auto nie ma baterii 39 kWh - na podstawie zegarów. Czyli rozumiem, że to przekoloryzowałeś - tego nie da się odczytać z zegarów.

Z zegarów nie widać pojemności baterii. Po prostu takiej baterii w Leafie z 2013 nie było, zaczęto ją montować do Leafa II w 2018 roku. Więc albo handlarz 'wali głupa' albo po prostu się nie zna. Tak czy siak trzymałbym się z daleka od tego egzemplarza



Ja bym jeszcze bardzo polecał trojaczki VW e-UP, Seat Mii EV, Skoda Citigo IV te od 2020 (chyba) czyli z baterią 32kWh. Żona jeździ takim i ten 'wózek' wciąż mnie pozytywnie zaskakuje. Tylko znowu - nie będzie to 25k PLN a raczej 2 razy tyle.
 

nabrU

Moderator
Obstawiam że baterie to LFP i na zimnie tak właśnie działają.

Za EV Database:

1735646651449.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z zegarów nie widać pojemności baterii.
Widać, ale nie wprost. Jeśli na 67% SOC samochód prognozuje 44km zasięgu to cokolwiek powyżej 20kWh odpada. To jest tak proste. W tym przypadku jeszcze dochodzi SOH na poziomie poniżej 60%.
 
Top