Kupię EV do miasta

Ev3

Pionier e-mobilności
Wolę patrzeć na wynik z iluśtam uśrednionych przypadków, a nie jednego wpisu od jednej osoby w internecie. To jest właśnie dla mnie "rzeczywistość".
W każdym razie 350 km w Kia potwierdzam, a nawet więcej.
I to w mało sprzyjających warunkach, bo w trasie, w tym w części 120 km/h na ekspresówce (Poznań-Bydgoszcz).
Dotyczy Soula, w Konie może być jeszcze więcej, z racji mniejszej pudełkowości nadwozia.
W mieście tym bardziej, 400 km jest całkiem realne.
Oczywiście latem.
 
Last edited:

walik22

Zadomawiam się
Czyli nie ogólnie Kia/Hyundai, tylko jeden model, który zużywa najmniej energii i nie 50km tylko 40km. Bo już Soul to tylko 20 km: https://ev-database.org/car/1288/Kia-e-Soul-64-kWh
Te trojaczki to ta sama bateria i układ napędowy. Różnią się bryłą i masą stąd pewnie różnice w zasięgu. Ja akurat jeździłem koną w dodatku z pompą ciepła która widocznie jest najlżejsza i najbardziej opływowa.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Te trojaczki to ta sam bateria
Niekoniecznie.
Producenci baterii bywają różni.
Np. Hyundai korzystał z LG (te baterie miały problemy z pożarami i błędami wykonania), a Kia z SK Innovation.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Te trojaczki to ta sam bateria i układ napędowy. Różnią się bryłą i masą stąd pewnie różnice w zasięgu.
Wiem. Ale zauważ, że różnica zasięgu pomiędzy dwoma z tych trojaczków (Soul vs Kona) jest większa, niż różnica pomiędzy najsłabszym z nich (Soul) a ID.3. No i takich niuansów zdecydowanie nie było widać z Twoich danych.
 

marcinslk

Zadomawiam się
Serce wyje za MX30, rozum podpowiada trojaczki Kia/Hyundai, a do tego jeszcze eC4 będące super komfortową kanapą i nie tak fatalnym samochodem w trasę jak pierwszy z wymienionych.
Rozumiem ten sercowy dylemat, jeździłem ostatnie 2 miesiące mx30, pierwszy elektryk, i gdyby nie to, że musiałem spuszczać kabel z 2 piątra do ładowania to naprawdę jej wnętrze i przyjemność z jazdy - mega. Co do zasięgu 150 to myślę, ze jak ktoś pisał - to uśredniona kwota niemniej ja przy temperaturze powyżej 10 stopni robiłem 180km ale przy ujemnej / zerowej zdarzało się i 120km. Ja brałem małą baterię ze względów "filozoficznych" a i też dużych przebiegów bym nie robil więc i mała degradacja baterii.
Mimo wszystko to szkoda mi było jak przyjechal kupiec ;) szukam teraz kony lub kii ale coś nie mogę się do wnętrza przekonać.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
podobny dylemat miałem. Z zewnątrz Kona starsza mi odpowiadała. Natomiast środek już nie bardzo. Po przesiadce z 208e. Już w ogóle Kona wygląda średnio.
Cupra jest dobrym zamiennikiem. Nie narzekam, coraz bardziej doceniam jej atuty. 208e był królem miast, natomiast ID3 i Cupra to podmiejski król, bo dojazdy też są na spokojnie bez patrzenia na zużycie. Tak jak w ICE. Bez patrzenia na styl jazdy, każdy jest odpowiedni, bez trenowania ekodrivingów. Jedynie hobbystycznie jeśli się lubi.
Dlatego Kona lub ID3 da dużo więcej satysfakcji w podmiejskich rewirach niż inne typu MX30.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Rozumiem ten sercowy dylemat, jeździłem ostatnie 2 miesiące mx30, pierwszy elektryk, i gdyby nie to, że musiałem spuszczać kabel z 2 piątra do ładowania to naprawdę jej wnętrze i przyjemność z jazdy - mega.

Mimo wszystko to szkoda mi było jak przyjechal kupiec ;) szukam teraz kony lub kii
I to wystarczy za całe podsumowanie planów zakupu mx30....
 

boa

Pionier e-mobilności
podobny dylemat miałem. Z zewnątrz Kona starsza mi odpowiadała. Natomiast środek już nie bardzo. Po przesiadce z 208e. Już w ogóle Kona wygląda średnio.
Cupra jest dobrym zamiennikiem. Nie narzekam, coraz bardziej doceniam jej atuty. 208e był królem miast, natomiast ID3 i Cupra to podmiejski król, bo dojazdy też są na spokojnie bez patrzenia na zużycie. Tak jak w ICE. Bez patrzenia na styl jazdy, każdy jest odpowiedni, bez trenowania ekodrivingów. Jedynie hobbystycznie jeśli się lubi.
Dlatego Kona lub ID3 da dużo więcej satysfakcji w podmiejskich rewirach niż inne typu MX30.
moja małżonka by mocno z tym polemizowała, bo mazda ma jednak zupełnie innej klasy wnętrze, w lepszych wersjach bose fajnie gra i ma aktywną redukcję hałasu, resorowanie zadziwiająco wybiera nierówności jak auta z zupełnie innej półki, design to już kwestia indywidualna, ale są mocni fani języka mazdy oraz 'made in Japan'. No i wszystko chodzi jak należy, a VAG znany jest z różnych kwiatków i niedoróbek ;-) MX-30 naprawdę jest spoko na miasto i pod miastem, po obwodnicy też miło śmiga. Żadne z tych aut nie jest za to super na dłuższe trasy, mazda na autostradę powyżej 100km to wg mnie tylko awaryjnie - ale taki jest właśnie charakter tego auta, takie przeznaczenie, a gdyby wrzucili większą baterię, to byłoby znowu kilkaset kg więcej, prowadzenie inne etc. Coś za coś.
 

boa

Pionier e-mobilności
Rozumiem ten sercowy dylemat, jeździłem ostatnie 2 miesiące mx30, pierwszy elektryk, i gdyby nie to, że musiałem spuszczać kabel z 2 piątra do ładowania to naprawdę jej wnętrze i przyjemność z jazdy - mega. Co do zasięgu 150 to myślę, ze jak ktoś pisał - to uśredniona kwota niemniej ja przy temperaturze powyżej 10 stopni robiłem 180km ale przy ujemnej / zerowej zdarzało się i 120km. Ja brałem małą baterię ze względów "filozoficznych" a i też dużych przebiegów bym nie robil więc i mała degradacja baterii.
Mimo wszystko to szkoda mi było jak przyjechal kupiec ;) szukam teraz kony lub kii ale coś nie mogę się do wnętrza przekonać.
ta mazda ma coś w sobie, potwierdzam :) Ale jeśli to u Ciebie jedyne auto i masz plany jednak dalej jeździć, to czy nie lepiej pomyśleć o czymś w stylu BMW i4, ix3 / TM3 po faceliftingu / MB EQE? Oczywiście zależy jaki masz budżet, ale to generalnie by już robiło mocną różnicę we wszystkim.
 
Top