Kupiłem TMY RWD - moje wrażenia i życie z EV.

Bronek

Pionier e-mobilności
a propos strachu

Tymczasem zgodnie z badaniami przeprowadzanymi przez InsightOut Lab, wyraźnie widać, że posiadacze aut elektrycznych dość skutecznie „wyleczyli się” z range anxiety. 86 proc. właścicieli samochodów elektrycznych bez większych obaw wyrusza w trasy przekraczające zasięg auta na jednym ładowaniu, a ponad 2/3 kierowców samochodów elektrycznych nigdy nie zrezygnowało z wyjazdu z powodu konieczności naładowania pojazdu po drodze.


Z kolei z badania przeprowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) wynika, że 16 proc. ankietowanych nie wyjechałoby samochodem elektrycznym w trasę międzymiastową, nawet jeżeli po drodze mogliby skorzystać ze stacji szybkiego ładowania. Z drugiej strony na taką podróż, zdecydowałoby się 65 proc. badanych. To pokazuje różnicę pomiędzy tymi, którzy nie mają auta elektrycznego, a posiadaczami samochodów elektrycznych. Ci drudzy mają zdecydowanie mniejsze obawy.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Problem jest tylko załadować kW w rozsądnej cenie. A rozpiętość jest spora można za 1.70PLN ale tez za 3,20PLN ...
Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem. Jak to jest że tesla potrafi mieć sensowną cenę za ładowanie a cała konkurencja jest wystrzelona w kosmos.

Tesla: 1,7 vs. Orlen: 2,9. Orlen jest o ok 70% droższy.... Coś tutaj rynkowo nie siedzi ;-)
 

faktory

Fachowiec
Problem jest tylko załadować kW w rozsądnej cenie. A rozpiętość jest spora można za 1.70PLN ale tez za 3,20PLN ...
Można jeszcze drożej :) Zobacz ceny na Greenway przez aplikację Equay :O
IMG_488C0D88BB09-1.jpeg
 

chess_m

Posiadacz elektryka
SC RZESZÓW
Wielkie rozczarowanie. Na SC ładowały się 3 TMS. Ja byłem 4. Prędkość ładowania ok 62kW.
Jak oceniasz dojazd tam z A4 i powrót na nią. zajmuje to dużo czasu? Patrząc na google maps nie wygląda to zachęcająco.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Jak oceniasz dojazd tam z A4 i powrót na nią. zajmuje to dużo czasu? Patrząc na google maps nie wygląda to zachęcająco.
niestety to region z posuchą ładowarkową, mogli zrobić z 6 tych stanowisk i dac większe moce, może za jakiś czas.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wielokrotnie się nad tym zastanawiałem. Jak to jest że tesla potrafi mieć sensowną cenę za ładowanie a cała konkurencja jest wystrzelona w kosmos.

Tesla: 1,7 vs. Orlen: 2,9. Orlen jest o ok 70% droższy.... Coś tutaj rynkowo nie siedzi ;-)
Moim zdaniem z prostej przyczyny. Tesla chce sprzedawać auta. Drogi prąd = hamowanie sprzedaży.
Natomiast reszta operatorów chce aby ta inwestycja przynosiła zysk.... .
 
J

JBL01

Gość
Jak oceniasz dojazd tam z A4 i powrót na nią. zajmuje to dużo czasu? Patrząc na google maps nie wygląda to zachęcająco.

Jedziesz wsią do ładowarki. Droga płynna. Gorzej na miejscu. Jak jest dużo ludzi na basenie to strasznie wąsko przy słupkach. To jedyny SC, w którym rzeczywiście patrzę na zajętość :/
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Dlatego ja miałem sprzedać piątkę kombi w benzynie ale jak przepracowałem w głowie podróż zimą z dachboxem z trójką jęczących dzieci "ile jeszcze", na trasie warszawa Zakopane, to narazie piątka zostaje, dzieci z czasem podrosną, a infrastruktura za rok czy dwa będzie dużo lepsza. Chociażby standardem będzie na prywatnych kwaterach jakiś słupek do podładowania auta w nocy.
Mój syn tylko czeka kiedy się będziemy ładować żeby pograć w "Cat Quest" :-D Ja po 3 miesiącach nie ruszania kombi w dieselu z garażu, sprzedałem go.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mój syn tylko czeka kiedy się będziemy ładować żeby pograć w "Cat Quest" :-D Ja po 3 miesiącach nie ruszania kombi w dieselu z garażu, sprzedałem go.
Cat quest świetny, przeszedłem z dziećmi obie części 😁
 
Top