Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

melex

Fachowiec
Dzień dobry,
Cześć wszystkim.

Chciałem rozpocząć (być może) ciekawą dyskusję n.t. zakupu IONIQ-a 5-tki z rocznika 2023 (nowy).

Ostatnio udało mi się zarezerwować nowy samochód z rocznika 2023 w wersji UNIQ, napęd na tył za ok. 225 tysięcy złotych (trzymam go w rezerwacji do czasu ogłoszenia nowego programu dofinansowania elektryków).

Na wstępie, pierwsze (rozbudowane) pytanie, czy rzeczywiście IONIQ w wersji MY2024 zubożał wewnętrznie jeśli chodzi o materiały, itp.? Porównywałem cenniki i oprócz kilku pozycji, które w wersji MY2024 są w standardzie (względem MY2023) nie udało mi się niczego innego zauważyć. Wszak podwójne mam oczy ale być może coś pominąłem.

Bardzo długo poszukiwałem samochodu dla siebie, który nie tylko będzie dobrze jeździł ale i wyglądał. Nie ukrywajmy, ale większość elektryków dzisiaj to wielorybki.

Renault Scenic zraził mnie buńczucznością i słabymi kamerami - nie mówiąc o Harmanie. EX30 swoim tabletem i przerażającą pustką w środku wraz z niewygodnymi fotelami. Tesla - tutaj się nie wypowiem, bo nie chcę ściągnąć na siebie ośmiu plag Elońskich. KIA EV6 - nie umiem w tym samochodzie dobrze się ustawić za kierownicą, choć próbowałem godzinę (niestety, przez pewne problemy konstrukcyjne mojego ciała i dysproporcje mam z tym odwieczny problem, choć karłem nie jestem).

Dlaczego rocznik MY2023, a nie czekanie na MY2025?

Nikt nie pytał, ale sam sobie odpowiem. Mój znajomy z Korei miał przyjemność testować ten samochód, jest dziennikarzem w redakcji motoryzacyjnej. Oprócz nieco poprawionego układu jezdnego, nowej szaty graficznej (podobno w połowie 2025 roku modele MY2023 i MY2024 mają otrzymać aktualizację z tą szatą), dodanej wycieraczki z tyłu i większej baterii, która realnie przekłada się na 40-50 km więcej (w jego stylu jeżdżenia mieszanego miasto + ekspresówki 90km/h) - swoją drogą zastanawia mnie ten wynik..., nieco zaktualizowanym software (dodanie możliwości kondycjonowania baterii na przycisk, szybsze działanie, lepsza resaponsywność, ACP + AA bezprzewodowo) nic się nie zmieniło. Przynajmniej tyle przyswoiłem z naszych rozmów.

Tapicerka wygląda na tłuczoną już pod szybki eksport, wygłuszenie nieco lepsze, ale tak tyci, tyci, dodatkowe kamery z nagrywaniem audio + zmienione cyfrowe lusterka boczne mnie zbytnio nie interesują. Sam powiedział, że znając mnie, dla tych kilku bajerów nie warto czekać i wydawać więcej kasy (swoją drogą, gdy uświadomiłem go ile kosztuje u nas 5-tka i 5-tka w wersji N nie umiał wyjść z szoku, że tak drogo).

Drugie pytanie, może rozstrzygające: czy nie lepiej poczekać na Kię EV3 i kosztem przestronności i nie ukrywajmy luksusu (dla mnie to akurat auto z wyższej półki) zaoszczędzić nieco i przy okazji zyskać parę bajerów przydatnych np. na postoju (jak YouTube czy Netflix na ekranie samochodu)?

Bardzo prosiłbym o pomoc przy wybiciu z głowy któregoś z pomysłów.

Dobrego!
 

jgal

Posiadacz elektryka
Wielką zaletą ioniqa jest też V2L, którego ev3 ma nie mieć. Pytanie też, czy poprawili skandaliczne zabezpieczenia antykradzieżowe w ioniqu
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dzień dobry,
Cześć wszystkim.

Chciałem rozpocząć (być może) ciekawą dyskusję n.t. zakupu IONIQ-a 5-tki z rocznika 2023 (nowy).
jak ci sie podoba i masz kase to bierz :)
ja sam ostrze zabki na 6-ke - niestety nie ma nigdzie w .de tego koloru co mi sie podoba z duza bateria :(
Pytanie też, czy poprawili skandaliczne zabezpieczenia antykradzieżowe w ioniqu
w wersji po liftingu nie wiem jak w ioniq ale w kia ev6 dodali czytnik linii papilarnych - moze tam tez
a jezeli nie - jest to latwe do poprawienia
 

melex

Fachowiec
Wielką zaletą ioniqa jest też V2L, którego ev3 ma nie mieć. Pytanie też, czy poprawili skandaliczne zabezpieczenia antykradzieżowe w ioniqu
Ten temat jest dość drażliwy, podobno tak, dodali jakieś "łatki" wraz z wprowadzeniem portów USB-C - "łatki" w tym wypadku to rozwiązania fizyczne i cyfrowe nie pozwalające na dostęp z tego poziomu do wrażliwych części systemowych.

Podobno zwykłe USB docelowo było jako wyjście awaryjne przy restarcie systemu, niestety, nikt nie pomyślał o tym, w Korei oczywiście, że ktoś to wykorzysta do kradzieży, no cóż.

V2L w EV3 właśnie ma być, moc do 3,6 kW - wewnątrz i od strony ładowarki.

Swoją drogą, europejski MY2023 w wersji UNIQ jest bardziej zbliżony do koreańskiej wersji MY2025 - jak tak sobie patrzę, Korea miała okrojone wizualnie wersje.
 

melex

Fachowiec
jak ci sie podoba i masz kase to bierz :)
ja sam ostrze zabki na 6-ke - niestety nie ma nigdzie w .de tego koloru co mi sie podoba z duza bateria :(

w wersji po liftingu nie wiem jak w ioniq ale w kia ev6 dodali czytnik linii papilarnych - moze tam tez
a jezeli nie - jest to latwe do poprawienia
Właśnie o kasę się rozbija. Nie zwykłem brać niczego w kredyt, stąd ciężko pieniądze wydawać.

Już nawet zastanawiałem się nad wynajmem długoterminowym...

Myślę, że na parkingu w pracy, czy po prostu sklepowym nikt nie buchnie mi Ioniqa, choć, kto to wie.
Najwyżej patent z Jasia Fasoli będzie musiał się pojawić.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Właśnie o kasę się rozbija. Nie zwykłem brać niczego w kredyt, stąd ciężko pieniądze wydawać.
tez nie lubie - ale teraz tak ceny opadly ze glupio by bylo nie skozystac - i nawet ja wezme jakies 25tys € kredytu to bede staral sie szybko oddac - jak dobrze pojzie to moze sie w rok wyrobie
 

melex

Fachowiec
tez nie lubie - ale teraz tak ceny opadly ze glupio by bylo nie skozystac - i nawet ja wezme jakies 25tys € kredytu to bede staral sie szybko oddac - jak dobrze pojzie to moze sie w rok wyrobie
W PL dowiedziałem się od dealera, że ceny obecnego MY2024 spadną do poziomu MY2023 pod koniec roku lub w lutym przyszłego - bo wtedy mają do nas dopłynąć pierwsze statki z Ioniq 5 po ulepszeniach.

Za 190 tys. tak wyglądającego i dobrze wyposażonego elektryka to chyba uczciwa kwota.

Ale zawsze warto to przedyskutować z osobami, co się choć trochę znają.

P.S.: nowa wersja Ioniqa (MY2025) jest już dostępna w UK - do zamawiania - nawet N Line, więc być może za niedługo w UE się pojawi.

Cena z 84kW i pakietem Ultimate wraz z tech pack i siedzeniami luxury (nasz UNIQ chyba) to ok. 271 431,13 zł (przeliczając z funtów). Może u nas będzie to mniej skomplikowane :)

Tu link do broszurki nowego Ioniq 5 w UK
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Wielką zaletą ioniqa jest też V2L, którego ev3 ma nie mieć.
Kto tak powiedział?
Bo widziałem w weekend na YT film reklamujący EV3 i wyraźnie powiedzieli/pokazali, o podwójnym V2L, wewnętrznym i zewnętrznym.
 

jgal

Posiadacz elektryka
Takie były pierwsze zapowiedzi jeszcze w czasie oficjalnej premiery (nawet chyba w artykule na elektrowozie było o tym wspomniane). Ale jeśli jest, to super
 
Top