Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

Sliszue

Zadomawiam się
Odebralem n line 2025 rwd. Bardzo mi sie podoba. Oficjalnie zaczynam praktyczną przygodę z elektrykiem.

Akumulator mam AGM także nie muszę się zastanawiać czy wymieniać czy nie. Jazda z pilota przód tył bardzo fajna i korzystam codziennie. Auto na tyle duze dla mnie ze bez kamery z lotu ptaka mialbym problem tym jezdzic ale kamery sa bardzo dobre.

Przedni bagaznik większy niż myślałem ale niestety cały zajęty już przez kable greencella ktore zamowilem (snap 5m i habu 7m), jumpstarter i v2l adapter.

Przy odbiorze dostalem za darmo v2l adapter i dealer zaskoczyl mnie zrobil tez ceramike. Szkoda ze nie dostalem kabla ac do stacji ladowania. Dostalem cegle schuko, ale nie potrzebuje tego, bo mam habu z adapterem schuko.

Zalapalem sie tez na promocje oc/ac za 1 pln.
 

Sliszue

Zadomawiam się
Dobrze, chętnie doprecyzuję skoro pojawiają się pytania.

Przy odbiorze za darmo dostałem:
- cegłę (mobilną ładowarkę)
cegla.png

dokladnie takie cos

- adapter V2L
IMG_6914.JPEG
na zdjeciu wlasnie testowany, oczywiscie bez ladowarki do macbooka wpietej do gniazdka : )

historia zwiazana z moim testowaniem V2La jest taka, ze myslalem ze musze miec utility mode wlaczony, a pozniej okazalo sie ze to sie gryzie, tzn. jesli jest zewnetrzny V2L to utility mode sie wylacza.

Wiec wpialem adapter V2L do gniazda, gniazdo zablokowalo adapter ale nie ladowalo. Na ekranie auta wyskoczyl mi blad "V2L conditions not met". Po paru minutach zorientowalem sie ze trzeba kliknac przycisk "ON" u gory na adapterze i zaswiecila sie dioda i juz prad lecial.

Swoja droga nie wiedzialem ze dostane adapter V2L, juz mialem zamawiac z neta. Wg. dealera jest to troche nieprzewidywalne co w danym momencie producent daje w standardzie a co nie, takze na 100% chyba nie ma pewnosci co sie dostanie.

Wracajac do tematu, cegle Hyundaia jest mi do niczego niepotrzebna bo uwazam ze ladowanie ze standardowych gniazdek schuko jest troche niebezpieczne ze wzgledu na ryzyko kiepskiego gniazdka i stopienia stykow. Moim defaultowym rozwiazaniem na podroze np. do rodzicow jest ladowanie sie z sily (elektryk zrobil nowe 16A5P z roznicowka i uziemieniem).

Wiec do sily zamowilem:
- GreenCell Habu GC 11kw 7m: https://greencell.global/pl/ladowar...-tesla-model-y-3-s-x-kia-ev6-ford-mach-e.html
- oraz zeby nie wozic niepotrzebnie cegly od Hyundaia (zabiera miejsce), w razie totalnego konca swiata i koniecznosci ladowania sie z schuko taki adapter: https://greencell.global/pl/akcesor...-adapter-silowy-czerwony-cee-16a-400v-5p.html

Jako, ze nie dostalem kabla do stacji AC (ktore czesto nie maja kabli, np. pod Lidlem i trzeba miec swoj), musialem tez kupic kabel do tychze. Zamowilem wiec tez: GC Snap 5m 11kw https://greencell.global/pl/kable-e...ev6-ev9-vw-id4-id5-bmw-i4-ix-ford-mach-e.html

Tak jak pisalem wyzej do bagaznika przedniego zmiescilo mi sie: GC Habu 7m, GC Snap 5m, gasnica, adapter V2L i jumpstarter.

Jumpstarter to jest rozrusznik do uruchamiana auta. Mimo tego ze mam dobry akumulator juz z fabryki (AGM) i nie musze wymieniac, to postanowilem dmuchac na zimne. Podobno wystarczy 22A przez 4 sekundy zeby Ioniqa 5 uruchomic, ale nie wiem czy sa tak male rozruszniki. Zamowilem wiec z Greencella: https://greencell.global/pl/jump-st...orem-8000mah-1000a-urzadzenie-rozruchowe.html ktory moze robic rowniez za kompresor.

Przy odbiorze dostalem rowniez klucze do holowania, zestaw naprawczy do opony, trojkat, gasnice.

Pewnie predzej czy pozniej kupie tez jakis skaner informacji z auta na OBD zeby podpiac do ABRP oraz zeby monitorowac stan akumulatora 12v. Tylko nie bede trzymal go wpietego caly czas zeby mi nie zjadl aku 12v.
 

nabrU

Moderator
Jako, ze nie dostalem kabla do stacji AC (ktore czesto nie maja kabli, np. pod Lidlem i trzeba miec swoj), musialem tez kupic kabel do tychze. Zamowilem wiec tez: GC Snap 5m 11kw https://greencell.global/pl/kable-e...ev6-ev9-vw-id4-id5-bmw-i4-ix-ford-mach-e.html

Było dołożyć do wersji 22kW (czyli 32A) za 50zł więcej, bo jak trafisz gdzieś na świecie na słupek 1 fazowy to zamiast 7kW będziesz się ładował 3,6kW

 

Sliszue

Zadomawiam się
Było dołożyć do wersji 22kW (czyli 32A) za 50zł więcej, bo jak trafisz gdzieś na świecie na słupek 1 fazowy to zamiast 7kW będziesz się ładował 3,6kW

Żeby jeździć EV to jednak trzeba być doktorem fizyki. Mój błąd, jednak warto nadal czytać forum :)

Dziękuję za doinformowanie.
 

nabrU

Moderator

Młody

Follow the White Rabbit
Witam, czy 191000 to dobra oferta za wersję 2WD Techniq + pakiet Design? Dodatkowo są do wyboru gratisy: ubezpieczenie na rok, wallbox lub karta na ładowanie. Jednym słowem kupować czy czekać na większe obniżki? Chodzi o samochód, który już płynie do Polski i byłby do odbioru pod koniec lipca.

Ja dostałem taką ofertę, ale ostatecznie kupiłem jeszcze taniej.

1000032409.jpg
 
Top