krzywe ladowania sa rozne w zaleznosci od marki i temperatury a chcialbym zeby to bylo rozwiazanie uniwersalne - obojetnie czym podjedziesz ladujesz sie do pozimu wczesniej ustawionego w EVSE - np 67,5%Ej... A przy jakim SOC auto zaczyna zwalniać i zmniejszać prędkość ładowania poniżej zadanej? Może to by był dobry wskaźnik poziomu SOC?
No to obawiam się, że bez jakiejś dodatkowej komunikacji się nie obejdzie. OBD albo HA.
jak się kręcisz wokół komina to łąduj do 80-90 będziesz spał spokojnieZa chwilę będę posiadaczem e2008 i zastanawiam się czy warto ładować do 80% skoro jest 8 lat gwarancji na baterie, czy nie lepiej ładować do 100% i myślę, że w przeciągu tego okresu bateria spokojnie spadnie poniżej 70% i będzie wymiana.
Nowy jestem i może czegoś nie ogarniam więc nie krzyczcie ;-)
btw na forum eC4 jest już opis jak spiąć poziom ładowania z HA więc to jest również rozwiązanie problemu.
Bo się zdziwisz... W zeszłym roku sprzedawałem swojego ośmioletniego leafa. Miał 82-83% baterii. Tak że ten...Za chwilę będę posiadaczem e2008 i zastanawiam się czy warto ładować do 80% skoro jest 8 lat gwarancji na baterie, czy nie lepiej ładować do 100% i myślę, że w przeciągu tego okresu bateria spokojnie spadnie poniżej 70% i będzie wymiana.
Nowy jestem i może czegoś nie ogarniam więc nie krzyczcie ;-)
btw na forum eC4 jest już opis jak spiąć poziom ładowania z HA więc to jest również rozwiązanie problemu.
Ja osobiście jestem zwolennikiem ładowania na co dzień do 80%, natomiast ładowania do 100% tylko w razie takiej potrzeby. Nie będę tu jako argumentu dlaczego do 80%, wskazywał na dłuższą żywotność akumulatora, chociaż zapewne tak będzie. Cytując z porad dotyczących ładowania "Jeżeli Twój sposób eksploatacji na to pozwala, utrzymuj poziom naładowania akumulatorów w przedziale między 20% a 80%"Za chwilę będę posiadaczem e2008 i zastanawiam się czy warto ładować do 80% skoro jest 8 lat gwarancji na baterie, czy nie lepiej ładować do 100% i myślę, że w przeciągu tego okresu bateria spokojnie spadnie poniżej 70% i będzie wymiana.
Nowy jestem i może czegoś nie ogarniam więc nie krzyczcie ;-)
btw na forum eC4 jest już opis jak spiąć poziom ładowania z HA więc to jest również rozwiązanie problemu.
Fajnie napisane, dziękiJa osobiście jestem zwolennikiem ładowania na co dzień do 80%, natomiast ładowania do 100% tylko w razie takiej potrzeby. Nie będę tu jako argumentu dlaczego do 80%, wskazywał na dłuższą żywotność akumulatora, chociaż zapewne tak będzie. Cytując z porad dotyczących ładowania "Jeżeli Twój sposób eksploatacji na to pozwala, utrzymuj poziom naładowania akumulatorów w przedziale między 20% a 80%"
Poruszę natomiast kwestię rekuperacji, której w autach koncernu Stellantis (i pewnie wszystkich innych również) przy w pełni naładowanym akumulatorze praktycznie nie ma. Moim zdaniem, i wedle mojej obserwacji samochód naładowany do 100% ma zdecydowanie wyższe zużycie prądu w eksploatacji miejskiej. Wynika to z braku odzysku energii przy zwalnianiu i hamowaniu. W moim przypadku, jeśli ruszam samochodem z domu prosto do pracy, nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, gdyż mieszkam pod miastem i jadę od razu trasą. Jeśli jednak muszę coś najpierw załatwić w mieście, to od razu odczuwam różnicę, gdyż do miasta mam najpierw ponad dwa kilometry z górki i przy w pełni naładowanym akumulatorze samochód pędzi z niej "jak szalony" nie odzyskując energii.
Co do gwarancji na akumulator, w przypadku Stellantis, wynosi ona 8 lat lub 160.000 kilometrów. Pamiętaj jednak, że aby ona funkcjonowała, będziesz musiał regularnie serwisować przez ten czas samochód, zgodnie z harmonogramem producenta. Nikt Ci również nie gwarantuje wymiany akumulatora na nowy, może się skończyć wymianą jakiegoś ogniwa i przywróceniem jej wartości do gwarantowanego poziomu.