Ładowanie 3-fazowe bez wallboxa?

imlubie

Nowy na Forum
Witam Ktoś wie czy w gniazdzie typ2 piny (pp)i(cp) są tylko w ramach bezpieczeństwa i załączenia zasilania ??
Jeśli podłączymy L1,L2,L3,N to będzie ładował ??
 

vwir

Pionier e-mobilności
Opornik nie mówi ile auto może maksymalnie pociągnąć (nie jest czytany przez auto) tylko jest używany w stacjach z gniazdem (a nie z przyłączonym na stałe kablem) żeby stacja wiedziała, jaki został podłączony kabel. Czyli jeśli mamy EVSE z kablem (a nie z gniazdem) to opornik w ogóle nie jest brany pod uwagę (bo EVSE ma zamontowany taki kabel, jaki ma być). Wystarczy więc wygenerowanie sygnału PWM i ładowanie by ruszyło. Są nawet takie projekty na sieci, ale to kompletnie pomija cel i sens zastosowania EVSE (czyli właśnie bezpieczeństwo i zabezpieczenia zarówno samochodu jak i użytkownika).
 

p0li

Pionier e-mobilności
Opornik nie mówi ile auto może maksymalnie pociągnąć (nie jest czytany przez auto) tylko jest używany w stacjach z gniazdem (a nie z przyłączonym na stałe kablem) żeby stacja wiedziała, jaki został podłączony kabel.

generalnie chodzi o to ze opornik koduje maksymalna odpornosc kabla - zeby nie ssac 22kW przez kabelek 3x 0.75
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, ale jest używany tylko w stacjach z gniazdem. Więc w większości przenośnych evse i wallboxów nie jest w ogóle wykorzystywany. Auto go nie potrzebuje, bez niego ładowanie jak najbardziej ruszy. Z Twojego wpisu można było wywnioskować, że zarówno opornik jak i sygnał PWM są niezbędne, żeby zainicjować ładowanie. A tak naprawdę samochód potrzebuje tylko PWM.
 

p0li

Pionier e-mobilności
staralem sie zminimalizowac ilosc przekazywanej wiedzy do minimum potrzebnego do odpowiedzi na zadane pytanie a nie robienie doktoratu z zagadnienia - a pytanie jest o goly kabel bez zadnej stacji po drodze
 

imlubie

Nowy na Forum
znalazłem schemat ładowarki z tego co widze to mamy
1. RCCB typu B. Jest on w stanie wykryć upływ prądu stałego, przemiennego i pulsującego o wysokiej częstotliwości
2.?? ale pewnie jakiś Charge Control
3.Stycznik modułowy 220/230V 50/60Hz
1639129363871.png
a też są prostsze z Charge Control
1639129953649.png
i wogule bez żadnego Charge Control
1639130971403.png
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Domyślam się, że podpiąć auto przewodem bezpośrednio w gniazdko 3f?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No jakoś sygnał PWM musi dostarczyć do wtyczki type2, więc takie fikołki raczej odpadają. Jeśli już to można zrobić EVSE na szynie DIN i na ścianie gniazdo type2. A czy to ma sens to każdy musi sobie odpowiedzieć sam, bo to wiąże się z wyciąganiem kabla type2->type2 z bagażnika do każdego ładowania lub kupnem dodatkowego kabla type2.
Ewentualnie druga opcja to EVSE wbudowane we wtyczkę trójfazową. Miejsca tam jest sporo (szczególnie we wtyczce 32A), więc to by mogło zadziałać.
 
Top