Ładowanie baterii (ale nie elektryka) z paneli fotowoltaicznych

twizy

Zadomawiam się
A taki pomysł mam by ładować baterię a nie elektryka. Znaczy się ... Twizy jak każdy elektryk ładuje się z 230V ale wymaga zasadniczo dostarczenia 2000W. A bateria mała jest i niskonapięciowa. Energetycznie, wystarczą dwa typowe panele. No ale trzeba je jakoś podłączyć do baterii pomijając wbudowaną ładowarkę 230V. Ktoś coś?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
2 panele to masz 900W jesli pracują z maksymalna mocą to sie prawie nie zdarza. Rozumiem że chcesz podłaczyć 2 panele bezpośrednio do baterii ? Po co takie kombinacje ? Mikroinwerter na 4 panele i można ładować.
 

twizy

Zadomawiam się
2 panele to masz 900W jesli pracują z maksymalna mocą to sie prawie nie zdarza. Rozumiem że chcesz podłaczyć 2 panele bezpośrednio do baterii ? Po co takie kombinacje ? Mikroinwerter na 4 panele i można ładować.
No ale to pisałem, że zabudowana ładowarka wymaga 230V i 2000W (nawet twoje 4 panele tyle mocy nie dają!). Ona jest po to, by naładować Twizy w 3h ze zwykłego gniazdka. A ja mogę ładować 2 dni albo i dłużej. Latem może wystarczyć 1 panel mocy! 400W x 8h x 2doby = 6,4kWh , czyli mniej więcej tyle ile akumulator ma pojemności. Prosta przetwornica podłączona do baterii (pomijająca wbudowaną ładowarkę 230V). Na 1 albo 2 panele by to miało ekonomiczny sens. Podejrzewam, że ktoś już coś takiego zrobił, ale jakoś nie mogę dotrzeć.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
400W to bedzie mial jak dobrze pojdzie w najlepszym miesiacu -3h moze tak to pewnie dużo mniej. Prościej kupic jakis powerbank typu 5-8kwh Bojrn cos takiego wozil jak rozladowywał auta do końca.
 

twizy

Zadomawiam się
400W to bedzie mial jak dobrze pojdzie w najlepszym miesiacu -3h moze tak to pewnie dużo mniej.
No to mówię, że latem i że do ładowania pojazdu nie może być mniej. A do ładowania baterii może być dowolna moc, zachmurzenie to tylko dłuższy czas ładowania a nie brak możliwości.
Prościej kupic jakis powerbank typu 5-8kwh Bojrn cos takiego wozil jak rozladowywał auta do końca.
Prościej? Ale co prościej? Ja chcę panelami ładować (dokładniej 1 lub 2) a nie przedłużać zasięg.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Prościej? Ale co prościej? Ja chcę panelami ładować (dokładniej 1 lub 2) a nie przedłużać zasięg.
A jak masz zamiar to zabezpieczyć przed przeładowaniem i eksplozją ogniwa omijając sterowanie ładowaniem w samochodzie? W standardowym układzie masz podwójne zabezpieczenie, ostatnio była historia gdy magik zrobił sobie magazyn energii z ogniw z baterii od BEV, dla uproszczenia układu użył tylko jednego zabezpieczenia które akurat padło i skończyło się tak:
 

twizy

Zadomawiam się
A jak masz zamiar to zabezpieczyć przed przeładowaniem i eksplozją ogniwa omijając sterowanie ładowaniem w samochodzie?
Myślałem, że to ja tutaj zadaję pytania :)
W standardowym układzie masz podwójne zabezpieczenie, ostatnio była historia gdy magik zrobił sobie magazyn energii z ogniw z baterii od BEV, dla uproszczenia układu użył tylko jednego zabezpieczenia które akurat padło i skończyło się tak:
No to może/pewnie trzeba to zrobić lepiej. Dodam, że mój samochód na dworze stoi to 'ściany szczytowej' mi raczej nie rozwali :)
 

luki

Posiadacz elektryka
Chyba wystarczy regulator ładowania do akumulatorów i PV. Taki jak do kampera, czy innego aku. Jakie tam napięcia na tej baterii Twizy?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Większość EV potrzebuje min 1,4kW aby w ogóle rozpocząć jakiekolwiek ładowanie.
Sprawdź więc czy Twoje Twizy nie zachowuje się tak samo bo to by oznaczało, że jeśli panele dostarczają mniej niż 1.4kW to ładowanie się zatrzymuje.
 
Top