Ładowanie cegłą od Peugeota

vwir

Pionier e-mobilności
Dzięki za wszystkie rady. Jak nie dam dociągnąć do gniazda 5x2.5 mm2 i założyć gniazdo siłowe, to założę gniazdo Greenup (muszę mieć "normalne" gniazdo, a nie kempingowe, aby np. podłączyć kosiarkę - albo może są jakieś gniazda kombi: kemping+schuko) i faktycznie kupię EVSE 1x16A z kablem 15m, zamiast kombinować z przedłużaczem. A cegła Peugeota znów skończy gdzieś na półce.
Na pewno są kombi 3f+schuko. Mam, używam. Nie zdziwiłbym się gdybyś znalazł kemping+schuko. Ale faktem jest, że gniazdo 3f daje nowe możliwości i można po prostu zamontować evse trójfazowe.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A czy Stellantisy z ładowarką pokładową 3f 11 kW można ładować jedną fazą np. z prądem 24A (wychodzi 5.5 kW) - wtedy musiałbym mieć gniazdo kempingowe. Bo jak już mam kupować nowe EVSE, to może bym się rzucił na EVSE 1f 32A (różnica cen 1f 16A i 1f 32A jest minimalna), a z 5.5 kW mógłbym załadować do pełna przez jedną nockę.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Na pewno są kombi 3f+schuko. Mam, używam. Nie zdziwiłbym się gdybyś znalazł kemping+schuko. Ale faktem jest, że gniazdo 3f daje nowe możliwości i można po prostu zamontować evse trójfazowe.
To jest mój 1. plan. ALe nie wiem., czy da się dociągnąć 5x2.5 mm2 bez prucia ścian.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, każdy samochód z ładowarką pokładową 3f 11kW można ładować z jednej fazy (maksymalnie 6,6kW albo 7,2kW). Kiedyś to tutaj tłumaczyłem na forum, nie chce mi się szukać. Generalnie ładowarka trójfazowa 11kW w samochodzie składa się z trzech modułów po 3,6kW każdy. Gdy wpinasz jednofazowe evse to samochód łączy równolegle dwa (lub czasami trzy) moduły i umożliwia ładowanie 32A na jednej fazie.
 
Top