Nie prawda, bo pewnie dużo ładowarek umożliwi ci tylko włącz/wyłącz a tu nie o to chodzi. Chodzi o dopasowanie mocy do nadprodukcji.
Ładowarka z leafa zbyt wielkiej mocy nie ma

Wystarczy, że będę sprawdzał w HA jaką mam nadprodukcję w bilansowaniu godzinowym i automatyzacja to przeliczy i na jaki czas uruchomić ładowarkę
I to według mnie jest najlepsza rada
Brać samochód (choć ja bym wziął inny jak już to pisano, bo gwarantuje, że Ci się to spodoba i wtedy Leaf jest niejako ciutkę 'przedpotopowy') i ładować wstępnie cegłą z gniazdka (można wspomóc się HA czy czymś innym).
Jak już na 100% będziesz wiedział że EV to jest to, to nie żałuj kasy i kup cos co 'umie w PV' i ma OCPP aby być 'future proof'. Dla mnie takim EVSE jest Zappi: drogie ale ja nic lepszego nie widzę na rynku (wersja 3-fazowa pozwala ładować do 22kW). Cała obsługa nadmiaru PV jest robiona przez przekładniki CT albo (bezprzewodowo) poprzez Harvi więc żadnych spec liczników do tego chyba nie potrzeba. W razie co Zappi ogarnia też w swoim ekosystemie podgrzewanie wody CWU, więc jak to Cię interesuje to masz wszystko ogarnięte bez jakiegoś 'druciarstwa' z jakimiś stycznikami, HA i bóg wie czym.
Poniżej instrukcja instalacji Zappi z opisami i schematami więc zerknij i oszacuj czy opłaca się bawić czy zapłacić za coś co działa. Być może EVSE Huawei ma podobną / taką samą funkcjonalność więc ja bym (docelowo) szedł tą drogą.
Przyszłościowo jak wszystko się powiedzie to pewnie wskoczy ładowarka smart z huaweia w jednym ekosystemie, ale póki co szukam budżetowego rozwiązania i chyba już znalazłem dzięki nakierowaniu kolegów w tym wątku
Przez rok czasu przejechałem Leaf'em 40kWh 20.000km ze średnio rocznym poborem energii 13kWh/100km
Jak masz plan na 60km dziennie to ustaw z timera ładowanie auta np od 11:00 do 13:30 i wepnij cegłę. Tyle filozofii. Więcej jak 2-3h zależnie od stylu jazdy na zwykłym kontakcie Ci nie potrzebne. Autu też to nie potrzebne, ba, bateria podziękuję za wolne ładowanie ładnym SOH.
Na przestrzeni kiedy to monitoruję Leaf Spy dzięki ładowaniu na kontakcie od 15 do 20kkm SOH spadł jedynie o 0.25%
Ja wiem że niektórzy jeżdżą po 300km na dobę i bez walboxa nie ma życia, ale dajcie na luz. To namawianie wygląda jakby namawiać nowicjusza na paintballu żeby ubrał płytę balistyczną w kamizelkę, MPG, plecak wz 987 i oczywiście z 10 pełnych magazynków.
To jest bardzo życiowa porada o której jakoś nie pomyślałem, żeby w sumie przeliczyć na ile codziennie będę musiał włączyć ładowanie i uruchomić to wg harmonogramu o jakiejś porze dużej produkcji, a ewentualnie gdyby było jakieś zachwianie pogody, zachmurzenie to zawsze można zmienić lub wyłączyć ładowanie w danym dniu. Gdyż przy moich przebiegach raczej codziennie nie będę się musiał ładować w lecie.
Ale reasumując ten wątek i po przeczytaniu innego na tym forum i wielu innych w innych źródłach odnośnie ustawiania HA. Serwer HA u mnie już stoi, integrację z falownikiem i licznikiem energii mam pięknie zrobioną, więc teraz już prosty temat żeby zrobić warunki i zasterować (na początek) zwykłą ładowarką. A sam FUN ze stawiania HA i po uruchomieniu integracji z falownikiem bezcenny
Także teraz już z górki i na pierwszy rzut zrobię integrację a docelowo gdy wszystko będzie okej pewnie wskoczy ładowarka smart tak jak sugerujecie

ale jednak to zrobiłem (póki co) za 0zł, więc bardzo fajna opcja, a przy okazji pozwoli również zasterować jakimiś innymi odbiornikami które pozwolą zwiększyć autokonsumpcję
Dzięki wszystkim za porady (za anty-porady też

) i pomoc
