Ładowanie w Danii

nabrU

Moderator
Równie dobrze mogą tą kasę dostać za ładowanie magazynu energii czy podgrzewanie wody w zbiorniku CWU.

W UK też ceny ujemne. Należy jednak zdać sobie sprawę że tak nie jest cały czas bo to oczywiście taryfa dynamiczna
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Równie dobrze mogą tą kasę dostać za ładowanie magazynu energii czy podgrzewanie wody w zbiorniku CWU.

W UK też ceny ujemne. Należy jednak zdać sobie sprawę że tak nie jest cały czas bo to oczywiście taryfa dynamiczna
Różnica polega na tym, że magazyn energii trzeba kupić, a tani nie jest.

Samochód elektryczny jest już tańszy w segmencie premium niż odpowiadający mu samochód spalinowy.

Ludzka psychika działa tak, że jak coś dostajesz za darmo np. darmowe ładowanie to działa to lepiej niż gdyby ktoś Ci dawał rabat w tej samej kwocie co to darmowe ładowanie (Tesla to już testowała).

Dlatego dostawanie kasy za ładowanie to bardzo silny przekaz marketingowy do kupna elektryka.
 

Michal

Moderator
Odda w trasie ;)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Niby tak, ale trochę potencjału dynamicznych taryf wtedy się marnuje. Elon pewnie nie będzie zbyt chętny, żeby to wprowadzać, bo lepiej sprzedawać dodatkowo powerwalle.
Tłumaczył to inaczej - że V2L jest skomplikowane i kosztowne w montażu w domu, ludzie wyobrażają sobie że kupią taki samochód, podepną do gniazdka i już profit. A niestety przeróbka instalacji elektrycznej i formalności jak przy magazynie energii, no i koszty też spore.

Dlatego ładowanie i zużycie w trasie dużo bardziej ekonomiczne.

Co nie zmienia faktu, że Drew Baglino mówił że next gen platforma będzie miała V2L. Może już CyberTruck będzie miał.
 

nabrU

Moderator
Tłumaczył to inaczej - że V2L jest skomplikowane i kosztowne w montażu w domu, ludzie wyobrażają sobie że kupią taki samochód, podepną do gniazdka i już profit. A niestety przeróbka instalacji elektrycznej i formalności jak przy magazynie energii, no i koszty też spore.
Mylisz V2L z V2G/V2H
 
Top