ładowanie w taniej taryfie

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się że nie ma sensu ładowac do 80%, PSA i tak ma duży bufor bo z 50kWh brutto dostępne jest jakieś max 45kWh netto czyli jakieś 90%.
Poza tym za dużo z tym zabawy, ze stycznikami zegarami itp.
Faktem jest ze aplikacja i infortaiment w aucie to padzież, nie wiadomo po co na ekranie jest sterowanie klimą skoro jest do tego fizyczny panel.
Ale widziały gały co brały.
Mam tez Xceed PHEV i tam znowu nie ma możliwości właczenia ani ogrzewania ani klimatyzacji zdalnie i ładowanie baterii codziennie (lub nawet dwa razy dziennie) do pełna 8,9kWh, ciekawe ila tak wytrzyma?
Choć ja dość często zmieniam auta więc pewnie problem z degradacja akumulatorów przejdzie na następnych właścicieli.
Nie ma auta idealnego, każdy zwraca uwagę na coś innego.
W moim przypadku auto miało być jak najprostsze w obsłudze i e-C4 taki jest.
Dla jednych to wada dla innych zaleta.
Najwiekszym problemem hybryd phev jest to że mała bateria jest po prostu mała i w związku z tym ładowana bardzo często do 100%. Przy 8.9kWh pojemności myślę że po 2-3 latach zostanie około 7 i mniej więcej na tym poziomie już się będzie utrzymywać przez dłuższy czas.
 

Ja6ek

Zadomawiam się
Dodatków jesli masz na przykład Tesle, to jest możliwość podpięcia jej do HomeKit wtedy masz sterowanie czasem, prądem, stopniem ładowania Itp. Można posać skrypty niezalezne od samochodu np. Gdy 80% wyłącz gniazdko, gdy poniżej 20% o godzinie 22 włącz gniazdko.
 

p0li

Pionier e-mobilności
HA łączy się z apką auta lub autem nie wiem jak to jest dokładnie w PSA.
HA laczy sie bezposrednio z serwerem (z ktorym laczy sie apka i auto)
a ze serwery sa oblozone to to wszystko dziala jak dziala
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z leafem też nie zawsze jest różowo. Podczas ładowania ściąga dane z serwera co 15 minut, więc normalne jest, że czasami naładuje do 80% a czasami do 83%. Ale mnie to wystarcza.
 

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Odpaliłem HA z PSA Car Controller:

1670584651434.png

zaczynam się bawić dashbordem:

1670584861559.png

Dzięki Panowie za naprowadzenie! - muszę teraz trochę w tym pogrzebać aby zadać kolejne pytanie :)

TG
 

Attachments

  • 1670584617376.png
    1670584617376.png
    65,1 KB · Liczba wyświetleń: 3

Tomasz Gorbaczuk

Zadomawiam się
Szybki jesteś. Co robią te suwaki z progiem ładowania? Rozumiem, że na razie nic?
Ustawia się tam maksymalny poziom naładowania akumulatora. Chyba działa.
"Chyba" bo auto jeździ - a ja zdalnie ustawiłem ten próg komendą i później odczytałem tą samą wartość z auta. Jak będę wieczorem w chałupie to przetestuję czy faktycznie zatrzymuje ładowanie.
 
Top