No racja, że nie da się tego stwierdzić z poziomu kierowcy jaka jest temp. baterii. Jednak wskaźnik reku jest zbieżny z temp. baterii w pewnym zakresie i pełny pasek sygnalizuje pewien stan baterii w fukcji jej temperatury ale może się mylę
Niestety mylisz się - temperatura baterii wpływa na niebieski pasek dopiero po osiągnięciu ujemnych temperatur przez baterię. Pełen pasek nie jest równoznaczny z temp 20-30 st optymalna do pełnego ładowania. Rzecznik prasowy skody tłumaczył to na Tweeterze - tweety z 18 stycznia:
@StepanRehak
https://twitter.com/StepanRehak . Przed updatem soft grzał baterię ZAWSZE do temp 8-13C, po updacie grzeje do temp 0C. Co to zmienia: przed updatem auto miało mniejszy zasięg w ruchu miejskim, ale ZAWSZE miało w miarę ok temp ładowania zimą. Po updacie ma większy zasięg (bo nie grzeje niepotrzebnie baterii), ale za to ma niższe prędkości ładowania zimą. Jazda autostradą przy ujemnych temp nie jest wystarczająca do rozgrzania baterii - trzeba jechać długo i szybko i wyjechać najlepiej z ciepłego garażu by ją dobrze rozgrzać.
Może to bedzie pewne pocieszenie, ale zeszłej zimy Enyaq na starym sofcie robił 120 km po mieście 80->20%, więc zmiana softu jest zdecydowanie korzystna, bo to grzanie tej baterii pochłaniało ogromne ilości prądu. Teraz pozostaje nam czekać na jakieś rozwiązanie manualnego rozgrzania baterii.