Ładowanie z mocą >50kW DC

MałaGosia

Zadomawiam się
No racja, że nie da się tego stwierdzić z poziomu kierowcy jaka jest temp. baterii. Jednak wskaźnik reku jest zbieżny z temp. baterii w pewnym zakresie i pełny pasek sygnalizuje pewien stan baterii w fukcji jej temperatury ale może się mylę :)
 

MałaGosia

Zadomawiam się

nabrU

Moderator
No racja, że nie da się tego stwierdzić z poziomu kierowcy jaka jest temp. baterii. Jednak wskaźnik reku jest zbieżny z temp. baterii w pewnym zakresie i pełny pasek sygnalizuje pewien stan baterii w fukcji jej temperatury ale może się mylę :)

Dam Ci przykład kiedy wskaźnik reku nie jest zbieżny z temperaturą. Naładuj auto do 100%, w trakcie tego ładowania bateria się na pewno podgrzeje. Zadanie: co się dzieje z reku / jego wskaźnikiem w takim wypadku?
 

MałaGosia

Zadomawiam się
"W pewnym zakresie"
 

nabrU

Moderator
"W pewnym zakresie"

A to ciekawe, bo wskaźnik reku w zasadzie 'pływa' w zależności od wielu czynników. Temperatura baterii raczej się tak nie zachowuje ;)
 

MałaGosia

Zadomawiam się
A to ciekawe, bo wskaźnik reku w zasadzie 'pływa' w zależności od wielu czynników. Temperatura baterii raczej się tak nie zachowuje ;)
Ja mam na myśli wskaźnik dostępnego reku a nie chwilowego. Bo chwilowy to owszem pływa jak prędkościomierz w Dużym Fiacie.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ja mam na myśli wskaźnik dostępnego reku a nie chwilowego. Bo chwilowy to owszem pływa jak prędkościomierz w Dużym Fiacie.
Proponuję zweryfikować powyższą tezę wspomnianą powyżej metodą (dongiel OBD + aplikacja), będzie użyteczna wiedza dla wszystkich.
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Poproszę o link do jakiegoś sensownego dongla? Może ktoś używa i coś poleci.
 

nabrU

Moderator
Ja mam taki i działa w ID.3 więc będzie 'chodził' w Enjaku też ;)


P.S. Ja będę miał jakąś traskę do zrobienia to pomonitoruję zachowanie temp. baterii. To w końcu ta sama platforma MEB.
 

Mindive

Posiadacz elektryka
No racja, że nie da się tego stwierdzić z poziomu kierowcy jaka jest temp. baterii. Jednak wskaźnik reku jest zbieżny z temp. baterii w pewnym zakresie i pełny pasek sygnalizuje pewien stan baterii w fukcji jej temperatury ale może się mylę :)
Niestety mylisz się - temperatura baterii wpływa na niebieski pasek dopiero po osiągnięciu ujemnych temperatur przez baterię. Pełen pasek nie jest równoznaczny z temp 20-30 st optymalna do pełnego ładowania. Rzecznik prasowy skody tłumaczył to na Tweeterze - tweety z 18 stycznia:
@StepanRehak https://twitter.com/StepanRehak . Przed updatem soft grzał baterię ZAWSZE do temp 8-13C, po updacie grzeje do temp 0C. Co to zmienia: przed updatem auto miało mniejszy zasięg w ruchu miejskim, ale ZAWSZE miało w miarę ok temp ładowania zimą. Po updacie ma większy zasięg (bo nie grzeje niepotrzebnie baterii), ale za to ma niższe prędkości ładowania zimą. Jazda autostradą przy ujemnych temp nie jest wystarczająca do rozgrzania baterii - trzeba jechać długo i szybko i wyjechać najlepiej z ciepłego garażu by ją dobrze rozgrzać.

Może to bedzie pewne pocieszenie, ale zeszłej zimy Enyaq na starym sofcie robił 120 km po mieście 80->20%, więc zmiana softu jest zdecydowanie korzystna, bo to grzanie tej baterii pochłaniało ogromne ilości prądu. Teraz pozostaje nam czekać na jakieś rozwiązanie manualnego rozgrzania baterii.
 
Top