Ładowanie z mocą >50kW DC

nabrU

Moderator
Reweli tutaj w zimie nie będzie @aadamuss plus krzywa w VW rzeczywiście nie jest idealna.
Nie wiem co miałeś na myśli pisząc?

Większość ładowania i tak jest w zakresie 50-80.

A propos krzywej, jak się ładowałem podjechał Merc EQS 450+ i ten to ma nieźle płaską krzywą ;)

1676894434909.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Widziałeś co wyczyniają stare etrony?
Audietron55.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak samo jak i EQS i to raczej z nim chciałem porównać. Teoretycznie na papierze różnica jest duża (maksymalna prędkość ładowania 200kW vs 150kW) a w praktyce średnia już nie będzie się tak bardzo różniła.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Te wysokie moce ładowania to są do chwalenia się w folderach. W praktyce nie ma to większego znaczenia.
To stwierdzenie do ogółu, czy któregoś konkretnego z powyższych przypadków?
Bo ja wolałbym krzywą ładowania z Audi niż Tesli czy VW.
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Stwierdzenie do krzywej VW. Nie widziałem krzywej Tesli ale po tym z jaką mocą startuje ładowanie i jak szybko spada to mam wrażenie, że to to jest tylko pik. Też wolałbym takie ładowanie jak w etronie 😀 Może u nas to wina ładowarek które nie są w stanie inaczej ładować?
W garażu mam bardzo stabilną płaską krzywą 😀
 

nabrU

Moderator
Adam,
Ładowanie w garażu to 'insza inszość' zwana AC i tu czy to 7 czy 11kW będzie płasko czy to Tesla czy ID.
Co do ładowania DC to i samochód i ładowarka mogą być 'winowajcami' choć Twoja Tesla ma na pewno lepszą prędkość od VW/Skoda/ Cupra (szczególnie na dobrej/szybkiej ładowarce) ale płaska to ta krzywa raczej nigdzie nie jest (poniżej krzywa MY od Bjorna Nylanda):

1677005067841.png

I tu inne źródło niejako potwierdzające krzywą zarejestrowaną przez Bjorna:

1677005740102.png
Sorki za off-topic tutaj :rolleyes:
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Krzywe krzywymi. Wg mnie najważniejszy jest współczynnik: ilość czasu poświęcona na naładowanie 1% baterii.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Krzywe krzywymi. Wg mnie najważniejszy jest współczynnik: ilość czasu poświęcona na naładowanie 1% baterii.
Przecież o to właśnie chodzi w krzywych. Nie masz takie współczynnika, bo on zależy, w jakim zakresie ładujesz (od ilu do ilu procent). Właśnie to pokazują krzywe.
 
Top