Ładowarka przenośna Tesli a inne samochody

esuotfartete

Zadomawiam się
Tak ta działa i jest 1F, tylko jest przy okazji wolna tylko 8A. Dlatego kiedyś chciałem, jak żona się jeszcze ładowała w pracy, żeby było szybciej. Wtedy też próbowałem z mobilną evse Tesli. Nie chciała ładować, próbowałem na różnych gniazdkach i różnych lokalizacjach. Ostatecznie zrezygnowałem i kupiłem zencara 11kW 3F.
Co do ładowarki to chodziło mi o to że w e208 jest 3F.
3F znaczy trójfazowa? Czyli z taką ładowarką pokładową (a mam "upgradeowaną" na 11 kW) nie mógłbym ładować żadną ładowarką ze zwykłego gniazdka?
 

esuotfartete

Zadomawiam się
Sąsiad garażowy ma 2 ładowarki Tesla na ścianie.
Duża (wielkość A3) ładuje Teslę, BMW I3 i VW e-UP,
mała (wielkość A4) ładuje Teslę, nie ładuje BMW I3 i VW e-UP.
Szkoda, że autor postu nie podał jaki model testował.
Bo to nie jest wallbox tylko ładowarka na kablu, do gniazdka 230
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzięki za sprawdzenie. Może powinienem spróbować jakoś zaktualizować oprogramowanie pierzota, no bo w ładowarce chyba się nie da, prawda? Ale w tym samochodzie aktualizowanie nie jest tak oczywiste jak w Tesli. Nie wiem jeszcze jak sprawdzić jaką mam ładowarkę pokładową, ale to jest bodajże "ta wzmocniona", na 11 kW. W każdym razie na słupku 22 kW działa.
Jak chcesz, to podeślij mi na priv nr VIN Twojego Peugeota, to Ci sprawdzę, co tam siedzi 😉.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzięki za sprawdzenie. Może powinienem spróbować jakoś zaktualizować oprogramowanie pierzota, no bo w ładowarce chyba się nie da, prawda? Ale w tym samochodzie aktualizowanie nie jest tak oczywiste jak w Tesli. Nie wiem jeszcze jak sprawdzić jaką mam ładowarkę pokładową, ale to jest bodajże "ta wzmocniona", na 11 kW. W każdym razie na słupku 22 kW działa.
Po sprawdzeniu po nr VIN:
Wracając do tematu ładowarki pokładowej, to masz na wyposażeniu ładowarkę 3F 11kW.
Co do ładowania, to o ile masz taką możliwość, to zdecydowanie lepiej będzie ładować się na 3 fazach z pełną mocą, będzie po prostu szybciej i z trochę mniejszymi stratami. Twój samochód jest w stanie także ładować się z 1 fazy i to nawet z maksymalną mocą 7,4kW (czyli podobnie jak mój z wbudowaną ładowarką 1F), jednak aby się ładować z pełną mocą na 1F, musisz mieć odpowiednie EVSE i przyłącze które pozwoli się ładować z taką mocą (bezpiecznik minimum 32A).
 

esuotfartete

Zadomawiam się
Moc nie robi mi różnicy, ważne żeby w ogóle się ładował. Z wallboksem sprawa u mnie nieprosta, czekam na montaż fotowoltaiki żeby to zrobić za jednym zamachem, bo zakres robót częściowo się pokrywa, a z PV czekam na wiadomości o przedłużeniu programu mójprąd. Tesla Wall Connector czeka sobie na zamontowanie, czekam też na wallboxa od peugeota, którego mieli mi dać, ale gdzieś im się zapodział, więc nie wiem nawet, czy da się go podłączyć do 1F (chyba nie).
Tak czy inaczej, na razie wychodzi na to, że ładowarka przenośna Tesli nie współpracuje z ładowarką pokładową 3F w nowym peugeocie 🤷‍♂️
 

KrzysztofFly

Moderator
Tak czy inaczej, na razie wychodzi na to, że ładowarka przenośna Tesli nie współpracuje z ładowarką pokładową 3F w nowym peugeocie 🤷‍♂️
Sprawdź to jeszcze raz, może spróbuj skorzystać z innego gniazdka/lokalizacji.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
No to dorzucę swoją cegłę:
Brat próbował wczoraj forda transit custom PHEV podładować z Teslowej cegły jednofazowej. Cegła świeci na zielono, Tesla ładuje, Ford ni chu... nie ładuje, auto zgłasza błąd ładowarki.
Instalacja jest poprowadzona nowa, dobry uziom, sprawdzane na 2 gniazdkach, przywiozłem mu Juice boostera i śmiga na tym samym gniazdku.
Być może problem bo na schuko jest ograniczenie w cegle 13A, a ford nie ma regulacji mocy i może próbuje 16A pociągnąć(ładowarka pokładowa 1F16A)... w przyszłym tygodniu sprawdzimy z niebieskim adapterem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Teslowe evse nie poda wiecej niz 13A w zadnym wypadku. Dopiero jak podepniesz inny adapter to da wiecej, odpowiednio 16A albo 32A zaleznie od adaptera.
Probowales docisnac evse podczas rozpoczynania ladowania do gniazda ?
To jest uniwersalny standard. Powinno dzialac.
 

esuotfartete

Zadomawiam się
W końcu dostałem ładowarkę za złotówkę od stellantisa, która na szczęście okazała się ładowarką podłączaną do gniazdka, więc a) nie mam już problemu z ładowaniem pierzota, b) wiem, że teslowska z tych samych gniazdek nie daje rady ładować pierzota, a stellantisowska daje. W ogóle tam są jakoś inaczej styki popodłączane we wtyczce - gdyby ktoś chciał znać szczegóły, mogę sprawdzić.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Teslowe evse nie poda wiecej niz 13A w zadnym wypadku. Dopiero jak podepniesz inny adapter to da wiecej, odpowiednio 16A albo 32A zaleznie od adaptera.
Probowales docisnac evse podczas rozpoczynania ladowania do gniazda ?
To jest uniwersalny standard. Powinno dzialac.

używam EVSE gen2 moblnej tesli z różnymi adapterami na Type1 i zawsze działa, mam nawet adaptery ze skróconym pinem kontrolnym i nie muszę nic dociskać więc to raczej nie tego wina a dziwnego konfliktu w sofcie w grupie Stellantisa najwidoczniej1741709641636.png
 
Top