Ładowarka przy hotelu

Robsonics

Posiadacz elektryka

testowy

Zadomawiam się
Takie coś mi się wyświetliło na mecie.
Obejrzałem to i zacząłem się zastanawiać w czym w ogóle jest problem?
Może nie dostał rabatu na pokój, albo darmowego obiadu.
 

daniel

Señor Meme Officer
Może nie dostał rabatu na pokój, albo darmowego obiadu.
Wiem, że śmianie się z D. Grzyba jest modne i fajne, ale nie tylko on ma taką opinię o cenach ładowania przy hotelach.

 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Wiem, że śmianie się z D. Grzyba jest modne i fajne, ale nie tylko on ma taką opinię o cenach ładowania przy hotelach.

Tylko w czym to dziwne? Chcesz taniej, jedziesz na ogólnodostepną publiczną ładowarkę. Przy hotelu to ładowarka prywatna, hotel ponosi jakieś tam koszty, aby ją utrzymać itp.
Gdyby hotele miały swoje stacje paliw, też byłoby dużo drożej niż na stacji oddalonej o kilka km.
Kompletnie nie rozumiem tego podejścia użytkowników aut elektrycznych na zasadzie "mam elektryka i należy mi się tanie ładowanie". Jakby za to, że ma tego elektryka mieliby go, nie wiem, całować po rękach.
Jak przyjeżdżam pod hotel autem spalinowym, to nie domagam się dystrybutora z paliwem i to tańszym niż na stacji w centrum miasta...
 

pawel pawel

Fachowiec
Takie coś mi się wyświetliło na mecie.
Obejrzałem to i zacząłem się zastanawiać w czym w ogóle jest problem?
A w tym, że jak sobie policzysz to spalinowym taniej. Z drugiej strony to firmy płacą za energię więcej i jakoś muszą koszty bilansować. Teraz jest ETS a nasz kochany EUkołchoz ma w zanadrzu ETS2.
 

daniel

Señor Meme Officer
Tylko w czym to dziwne? Chcesz taniej, jedziesz na ogólnodostepną publiczną ładowarkę. Przy hotelu to ładowarka prywatna, hotel ponosi jakieś tam koszty, aby ją utrzymać itp.
Ja się dziwię, bo przez to ładowarka stoi pusta. Potem są narzekania jak w temacie, który podlinkowałem "że to kiepski biznes, bo nie chcą się ładować". Biznesplan opiera się o to, że kierowca elektryka = frajer z pieniędzmi.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
A w tym, że jak sobie policzysz to spalinowym taniej.
Hola, hola. Przecież podobno auto elektryczne ładuje się głównie przy domu lub w pracy, po niewielkich kosztach (bądź "za darmo").
Jeśli z szybkich stacji DC korzysta się sporadycznie, a nie mieszkasz na co dzień w hotelu, to w czym problem. Przecież przy ogólnym rozrachunku nie powinno to być jakimś problemem.
A nawet jeżeli, to nikt Ci nie każe ładować się przy hotelu, czyż nie?
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Ja się dziwię, bo przez to ładowarka stoi pusta. Potem są narzekania jak w temacie, który podlinkowałem "że to kiepski biznes, bo nie chcą się ładować". Biznesplan opiera się o to, że kierowca elektryka = frajer z pieniędzmi.
Czy frajer, to nie wiem, ale na biednego na pewno nie trafiło.
Inna sprawa, że ładowarkę mają zazwyczaj hotele 4 i 5*, ewentualnie 3, ale z podwyższonym standardem.
Podjedziesz sobie pod jaką agroturystykę lub apartamenty na wynajem w bookingu, to ładowarki nie uświadczysz.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jeśli z szybkich stacji DC korzysta się sporadycznie, a nie mieszkasz na co dzień w hotelu, to w czym problem. Przecież przy ogólnym rozrachunku nie powinno to być jakimś problemem.
Z tą tylko różnicą, że to nie była DC, tylko AC 11kW, a więc nie wymagająca jakieś mocnego drogiego przyłącza.
A nawet jeżeli, to nikt Ci nie każe ładować się przy hotelu, czyż nie?
No nikt nie każe, jednak taka "ładowarka" przy hotelu raczej jest po to, aby gość hotelowy naładował swój samochód do pełna, w czasie kiedy w nim śpi, tak aby rano wyjechać z niego i pozałatwiać swoje sprawy lub pojechać do domu, na tym przecież polega Destination Charging, bo przecież nikt z trasy tam nie przyjedzie się ładować.
Sam wiele razy korzystałem z tego typu rozwiązania w hotelach w miejscu docelowym, w kilku przypadkach nawet za darmo. Nie zrozum mnie źle, nie, nie uważam, że ładowanie dla gości hotelowych powinno być tam za darmo, sam we wrześniu 2023 roku, zapłaciłem za ładowanie w Arłamowie 2,52zł (Budimex), a dwa dni później w hotelu w Zakopanem 1,20zł (Tauron).
 
Top