Ładowarkowy savoir vivre

nnnnn

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł o EV https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadom...-wycieraczka-znalazlem-dosadny-liscik/43g3dek

Z racji tego, że mam plugina to nie korzystam z ładowarek, ale koszty paliw powodują, że przy ładowarkach zacznie się robić tłoczno. Jakie mogłoby być rozwiązanie na osoby, które "wymuszają" ładowanie do 100%? Czasami to wymóg bo potrzebujemy tych 20% ale generalnie to i tak nie ma sensu bo te ostatnie kWh i tak wchodzą najwolniej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale dlaczego ktos ma mi mowic do ilu ja mam ladowac swoje auto ?
I co z tego ze laduje sie wolno ? Tesla przy 90% laduje sie nadal z 20kW
A zgrzany w lecie leaf tez sie laduje 20kW wiec skoro wolno to moze powinien ustapic ladowarki Panu z Etrona 😈
Kazdy placi i laduje sie do ilu uwaza za potrzebne. To czas za przekroczenie dlugosci ladowania ma wymuszac zwalnianie ladowarki.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Ale dlaczego ktos ma mi mowic do ilu ja mam ladowac swoje auto ?
I co z tego ze laduje sie wolno ? Tesla przy 90% laduje sie nadal z 20kW
A zgrzany w lecie leaf tez sie laduje 20kW wiec skoro wolno to moze powinien ustapic ladowarki Panu z Etrona 😈
Kazdy placi i laduje sie do ilu uwaza za potrzebne. To czas za przekroczenie dlugosci ladowania ma wymuszac zwalnianie ladowarki.
No dokładnie. Jak tankujesz na stacji paliw 100l to przecież nikt nie przychodzi z pretensja bo on chce 20l zalać :)
 

solik

Pionier e-mobilności
Traficar w Krakowie laduje na najszybszym greenway dacie spring do 120% na ccs :)

Na mulow ladujacych sie do 120% (oczywiscie ironicznie) jest czerwony guzik na stacji, wiekszosc aut zwalnia wtedy blokade portu a sama stacja wstaje 2-3 minuty

Greenway jednak zaczal za to naliczac kary ale na niektorych innego sposobu nie ma
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja też trochę nie rozumiem pretensji. Zrozumiałbym gdyby to auto stało tam już ze dwie godziny i było w 100% naładowane. Ale przy 96% to jeszcze mu 7kW kapie. Inna sprawa, że na AC miałby taką samą prędkość za niższą cenę. Ale wymagać od kogoś, żeby przy 90% naładowania przerywał zakupy i szedł przepinać auto jest niepoważne.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ja też trochę nie rozumiem pretensji. Zrozumiałbym gdyby to auto stało tam już ze dwie godziny i było w 100% naładowane. Ale przy 96% to jeszcze mu 7kW kapie. Inna sprawa, że na AC miałby taką samą prędkość za niższą cenę. Ale wymagać od kogoś, żeby przy 90% naładowania przerywał zakupy i szedł przepinać auto jest niepoważne.
Zgadzam się, ale podejrzewam, że za chwilę będziemy mieli wojny o ładowarki:( Jednak infrastruktura mocno kuleje.
W tym "kapaniu" to pewnie problem, nikt nikomu nie zabrania tankować 100 czy 200l, ale gdyby ktoś przed tobą kapał te 100 litrów to pewnie nie byłbyś zadowolony. Pewnie każdy z nas trafił na kogos kto zatankował poszedł po 4 hot dogi- wrócił z hotdogami a wtedy każdy członek rodziny szedł jeszcze do toalety. Pytanie jak to rozwiązać żeby osiągnąć optymalną sytuację.

Ze swojego punktu widzenia, plugin nie musi się ładować z gniazdka i jak chciałem przetestowac czy ładowanie z CSS działa to poczekałem sobie do późnego wieczora żeby mieć pewność, że trafię pustą ładowarkę a nie że 40 minut będę okupował stanowisko.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Zgadzam się, ale podejrzewam, że za chwilę będziemy mieli wojny o ładowarki:( Jednak infrastruktura mocno kuleje.
W tym "kapaniu" to pewnie problem, nikt nikomu nie zabrania tankować 100 czy 200l, ale gdyby ktoś przed tobą kapał te 100 litrów to pewnie nie byłbyś zadowolony.
Sęk w ładowaniu jest taki, że lejesz pełna mocą 90 litrów i ostatnie 10 ewentualnie Tobie kapie. Raczej nikt nie ładuje ponad potrzebę szczególnie z płatnego DC, a czasami 2% więcej baterii to dojechać albo niedojechać.
Ciekawe czy osoba która zostawiła kartkę jakby miała potrzebę "przeładować" to by tak ochoczo odłączyła się wcześniej.
Etykieta powinna działać w dwie strony i tego co ładuje i tego co czeka na ładowanie, bo zaraz dojdziemy do paradoksów typu: podjeżdżając EV6 na Ionity wszystkie ładujące tam samochody powinny zwalniać miejsce bo w stosunku do EV6 to "kapią", albo na superchargerze nie podjeżdżaj do współdzielonego stanowiska, bo zabierzesz komuś prąd.
 
Top