Ładowarkowy savoir vivre

nnnnn

Pionier e-mobilności
Kolejny artykuł o EV https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadom...-wycieraczka-znalazlem-dosadny-liscik/43g3dek

Z racji tego, że mam plugina to nie korzystam z ładowarek, ale koszty paliw powodują, że przy ładowarkach zacznie się robić tłoczno. Jakie mogłoby być rozwiązanie na osoby, które "wymuszają" ładowanie do 100%? Czasami to wymóg bo potrzebujemy tych 20% ale generalnie to i tak nie ma sensu bo te ostatnie kWh i tak wchodzą najwolniej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W trasie AC mnie kompletnie nie interesuje. Kiedyś wpadłem na obiad (+zabawa dziecka na placu zabaw po obiedzie) i w tym czasie byłem wpięty na AC. Nakapało tego prądu przez nieco ponad godzinę kilkanaście kWh. Tyle to na sensownej ładowarce DC uzyskuję w czasie poniżej 10 minut. Więc jak dla mnie AC w trasie jest bezużyteczne. DC jak najbardziej, zapłacę za nie ekstra.

Natomiast lokalnie (nie w trasie) traktuję to jako zachętę. Jeśli mam do wyboru dwa miejsca w których robię zakupy i jedno z nich ma darmową ładowarkę AC a drugie nie, to wybiorę to pierwsze. Bardziej dla wspierania tych którzy wspierają elektromobilność, niż dlatego żebym tego prądu faktycznie potrzebował.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W trasie AC mnie kompletnie nie interesuje. Kiedyś wpadłem na obiad (+zabawa dziecka na placu zabaw po obiedzie) i w tym czasie byłem wpięty na AC. Nakapało tego prądu przez nieco ponad godzinę kilkanaście kWh. Tyle to na sensownej ładowarce DC uzyskuję w czasie poniżej 10 minut. Więc jak dla mnie AC w trasie jest bezużyteczne. DC jak najbardziej, zapłacę za nie ekstra.

Natomiast lokalnie (nie w trasie) traktuję to jako zachętę. Jeśli mam do wyboru dwa miejsca w których robię zakupy i jedno z nich ma darmową ładowarkę AC a drugie nie, to wybiorę to pierwsze. Bardziej dla wspierania tych którzy wspierają elektromobilność, niż dlatego żebym tego prądu faktycznie potrzebował.
Dzięki za opinię:)
 

JareG

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie to AC musiałoby być konkurencyjne cenowo do ładowania w domu. Czyli na dziś max 1 zł za 1kWh. I jak już pisał vwir odpada AC w trasie, a lokalnie to musiałby być jakiś dobry punkt.. w Toruniu np. granice Starego Miasta. Tak żeby można było podjechać i wpiąć się na 1-3-5 godzin, w trakcie których my cieszymy się urokami cywilizacji a grat się naładuje 🤣 AC przy sklepie też mnie niezbyt interesuje (no chyba że darmowe to bym skorzystał), bo ja zakupy robię szybko, 15-30 min i po zabawie.

Pozdrawiam
 

solik

Pionier e-mobilności
Type 2 bedzie miec sens np przy paczkomatach bo na osiedlach nie ma slupkow, nie kazdy sie wyprowadzi do domu przy dzisiejszych cenach a nie wszedzie sa garaze by sie wpiac w glupie 230v. Takie farmy AC maja sens na osiedlach.
 

solik

Pionier e-mobilności
Bo paczkomaty juz cos robia w tym kroku i sami maja flote elektrycznych dostawczakow. U mnie na starym osiedlu latarnie sa w takich miejscach ze nie da sie przy nich sensownie zaparkowac.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pytanie czy rozmieszczenie dodatkowych ładowarek z AC miałoby sens np przy większych sklepach zlokalizowanych przy drogach krajowych i powiatowych. Czy korzystalibyście z takich ładowarek? Idea taka żeby to były takie doraźne ładowania i wiem np że wracam z trasy i jakieś zakupy trzeba zrobić Doładowanie 20-30 minut na AC da kilkanaście/kilkadziesiąt km w takich warunkach.
Jesli nie musze nie uzywam AC… bo nie widze potrzeby.
Ostatnio wpialem sie w GaleriiMokotow bo bylo blisko wyjscia to podlaczylem bo wygodne miejece parkingowe i nakapalem z 8kW z AC… ale to tylko dla tego miejsca parkingowego ;)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Kolejny artykuł o EV https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadom...-wycieraczka-znalazlem-dosadny-liscik/43g3dek

Z racji tego, że mam plugina to nie korzystam z ładowarek, ale koszty paliw powodują, że przy ładowarkach zacznie się robić tłoczno. Jakie mogłoby być rozwiązanie na osoby, które "wymuszają" ładowanie do 100%? Czasami to wymóg bo potrzebujemy tych 20% ale generalnie to i tak nie ma sensu bo te ostatnie kWh i tak wchodzą najwolniej.

Rozumiem obie strony, nie robiłbym z tego artykułu :) Jeden chciał się naładować do końca, drugiemu było niezbyt wygodnie podjechać do innej ładowarki. Cóż. Takie sytuacje będą się zdarzały. Winni są producenci.

Inna sprawa, że to kolejny artykuł o elektrykach, w którym odium spada na samochody, choć winna jest infrastruktura. Pisałem o tym raptem parę dni temu :) -> https://elektrowoz.pl/auta/tour-elektrowozu-swietny-hyundai-ioniq-5-rewelacyjni-wy-nasi-czytelnicy-i-topienie-iphonow-jako-rozwiazanie-zagadki-clickbait/
 

Seba020

Zadomawiam się
Type 2 bedzie miec sens np przy paczkomatach bo na osiedlach nie ma slupkow, nie kazdy sie wyprowadzi do domu przy dzisiejszych cenach a nie wszedzie sa garaze by sie wpiac w glupie 230v. Takie farmy AC maja sens na osiedlach.
Wywołasz efekt "kumulacji" przy paczkomatach i wieczorem nie będzie jak odebrać paczki. Mam pod domem paczkomat, gdzie przez brak miejsc parkingowych ludzie potrafią zastawić dostęp do terminala swoim "passatem".
Pod blokowiskami są parkingi, wystarczy postawić proste słupki co kilka miejsc i po sprawie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Problemem jest najczęściej przyłącze, a nie słupek sam w sobie. Paczkomaty raczej nie będą miały przyłącza większego niż 1kW, bo i po co? Przeciez tam jest kawałek elektroniki, elektromagnesy i co najwyżej oświetlenie. Tyle. Nie sądzę, żeby mieli przyłącza rzędu kilkudziesięciu kW, żeby jeszcze kilka ładowarek stawiać. Dlatego proponowałem lampy uliczne, które często mają zapas mocy (po wymianie oświetlenia z sodowego na ledowe). Ale zdaję sobie sprawę, że lampy niekoniecznie znajdują się w odpowiednich lokalizacjach.
 
Top