Leaf II '20, 71000km, pierwszy elektryk, czy warto?

b4rteqq

Nowy na Forum
6kw była jako opcja podczas zakupu auta. Widocznie znajomy nie skorzystał z tej opcji.

Ja w swoim mam 6kw natomiast w domu nie korzystam bo ładuje z cegły nissana - na moje użycie w 100 % wystarczy

Btw jeżeli brak ładowarki pokładowej 6kw to dla ciebie deal breaker i rozważyłbys 2019r Accenta, 43kkm, 6.6kw , salon Polska, bezkolizyjny to zapraszam na priv ;)
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, ten leaf ma ładowarkę 3,6kW. Gdyby miał mocniejszą to widziałbyś tam trzecią opcję, 6kW (właśnie sprawdziłem u siebie i mam trzy opcje). Generalnie na początku produkcji ładowarka 6,6kW była opcja i nie każdy ją dokupił. Dziwię się, że w N-connecta nie było to standardem. Wydawało mi się, że tylko w Acenta i Visia w standardzie była ładowarka 3,6kW.
 

madwolf

Nowy na Forum
A więc kupiłem to auto i od miesiąca jeżdzę :) Generalnie jestem zadowolony. W komplecie dostałem kabel do ładowania (evse?) do gniazdka 10A z którego korzystam. Niestety jest z nim prawdopodobnie coś nie tak i potrafi się wyłączyć w trakcie ładowania. Wystarczy wtedy wyłączyć z prądu i włączyć ponownie i ładuje dalej, ale bywa wkurzające. Zakładam, że jest to kwestia tego kabla, a nie samochodu. W publicznych ładowarkach type 2 problem nie występuje.
Myślę nad kupnem nowego evse. Z tego co wiem Leaf ma ładowanie 1-fazowe? I do tego ten mój tylko 3.6kW. Czyli teoretycznie wystarczyłoby najtańsze evse 3.6kW. Jako, że na tyle spodobała mi się jazda nim, że jestem prawie pewien, że mój następny samochód to również będzie elektryk zastanawiam się nad zainwestowaniem w coś mocniejszego, żeby było na przyszłość.
Czy Leaf nie będzie miał problemów przy współpracy z 3-fazowym evse 22kW (oczywiście ograniczonym do 3.6kW)? Np takim:

Czy to nie ma sensu bo sprzedając elektryka zawsze i tak daje się evse w komplecie i będę musiał go oddać przy sprzedaży? Więc równie dobrze mogę taką za połowę tej ceny:
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy Leaf nie będzie miał problemów przy współpracy z 3-fazowym evse 22kW (oczywiście ograniczonym do 3.6kW)?
Czy to nie ma sensu bo sprzedając elektryka zawsze i tak daje się evse w komplecie i będę musiał go oddać przy sprzedaży?
Nie do każdego auta dodawane jest trójfazowe evse tak więc taki zakup 'na przyszłość' ma jakiś sens. Jeśli jednak planujesz dłuższą przygodę z BEV lepiej zainwestować w jakiegoś wallboxa, choćby ze względu na wygodę i bezpieczeństwo.
 

MarcinEV

Fachowiec
A więc kupiłem to auto i od miesiąca jeżdzę :) Generalnie jestem zadowolony. W komplecie dostałem kabel do ładowania (evse?) do gniazdka 10A z którego korzystam. Niestety jest z nim prawdopodobnie coś nie tak i potrafi się wyłączyć w trakcie ładowania. Wystarczy wtedy wyłączyć z prądu i włączyć ponownie i ładuje dalej, ale bywa wkurzające. Zakładam, że jest to kwestia tego kabla, a nie samochodu. W publicznych ładowarkach type 2 problem nie występuje.
Myślę nad kupnem nowego evse. Z tego co wiem Leaf ma ładowanie 1-fazowe? I do tego ten mój tylko 3.6kW. Czyli teoretycznie wystarczyłoby najtańsze evse 3.6kW. Jako, że na tyle spodobała mi się jazda nim, że jestem prawie pewien, że mój następny samochód to również będzie elektryk zastanawiam się nad zainwestowaniem w coś mocniejszego, żeby było na przyszłość.
Czy Leaf nie będzie miał problemów przy współpracy z 3-fazowym evse 22kW (oczywiście ograniczonym do 3.6kW)? Np takim:

Czy to nie ma sensu bo sprzedając elektryka zawsze i tak daje się evse w komplecie i będę musiał go oddać przy sprzedaży? Więc równie dobrze mogę taką za połowę tej ceny:
Budżetowo. https://www.olx.pl/d/oferta/ladowarka-wallbox-1-fazowa-6-kw-CID99-IDVuvjg.html

To moja ładowarka. Ładuje Leafa i super się sprawdza.
Aktualnie mam TMY i ładowarkę Wall Connector.
Jesli jestes zaintereseowany to zapraszam.
Ladowanie 2x szybsze z Leafem działa super.
 

madwolf

Nowy na Forum
Tylko minus wallboxa, że nie zabiorę go ze sobą jadąc na wakacje do jakiegoś wynajętego domku. Tak sobie pomyślałem, choć nie wiem czy to jest realne zastosowanie…
 

MarcinEV

Fachowiec
Tylko minus wallboxa, że nie zabiorę go ze sobą jadąc na wakacje do jakiegoś wynajętego domku. Tak sobie pomyślałem, choć nie wiem czy to jest realne zastosowanie…

Opcja opisana wyżej ma możliwość ładowania z siły i z zwykłego gniazdka. Daje to elastyczny wybór. Są różne przejściówki.
 

MarcinEV

Fachowiec
Jak szwankuje "cegła" to warto rozważyć. Cegła ma spore straty i również nie należy do tanich opcji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy Leaf nie będzie miał problemów przy współpracy z 3-fazowym evse 22kW (oczywiście ograniczonym do 3.6kW)?
Nie będzie miał problemu. U mnie takiego właśnie wallboxa używam do ładowania leafa. Niczego nie musisz ograniczac - po prostu nie wykorzystasz pełnych możliwości wallboxa.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Tylko minus wallboxa, że nie zabiorę go ze sobą jadąc na wakacje do jakiegoś wynajętego domku. Tak sobie pomyślałem, choć nie wiem czy to jest realne zastosowanie…
Szansa na to że w wynajętym domku będziesz miał dostępne gniazdo 32A jest - że tak powiem - praktycznie zerowa. Nawet ze zwykłym gniazdem siłowym 16A raczej będzie problem. Wallbox do domu a na wyjazdy bierzesz to co używasz obecnie.
 

Ex30

Zadomawiam się
Szansa na to że w wynajętym domku będziesz miał dostępne gniazdo 32A jest - że tak powiem - praktycznie zerowa.
Dla chętnych - od przyszłego roku będę wynajmował swój domek nad morzem, posiada gniazdo siłowe. ;-)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dla chętnych - od przyszłego roku będę wynajmował swój domek nad morzem, posiada gniazdo siłowe. ;-)
Gniazdo 16A czy 32A? 16A jeszcze czasem można trafić, 32A (a o tym była mowa) to prawie jak jednorożec.
 

Ex30

Zadomawiam się
Gniazdo 16A czy 32A? 16A jeszcze czasem można trafić, 32A (a o tym była mowa) to prawie jak jednorożec.
16A, mimo że przyłącze obsłużyłoby więcej, to z racji praktycznie braku potrzeb, gniazdo wyprowadzone na 16A.
 

Ronin78

Zadomawiam się
Jesli do krecenia sie dokkola domu max 200km wolnej spokojnej jazdy to tak.
Trasa 500km bedzie bardziej klopotliwa, i pamietaj ze chademo czyli szybkie ladowanie powoli zanika. Za 3-5lat moze byc ciezko to w trasie naladowac.
Jak nie kupuje do jeżdżenia w długie trasy to może mieć w pompce chademo. Swoim od maja zrobiłem 8500km wszystko z gniazdka (jak śpię) byłem i 200km od domu (na miejscu pokazał jeszcze blisko 100km zasięgu) na wczasach i też tam ładowałem z gniazdka, na takie przeznaczenie git auto, tym bardziej że po wyborach paliwo w górę pójdzie.
 
Top