Leaf z Dubaju/Emiratów

wawru

Nowy na Forum
Cześć, zastanawiam nad kupnem Leaf I ale pochodzącego z Dubaju. Najlepsze jest to że samochód (w sumie samochody bo ma ich 5) jest z 17r ale jest nie używany, praktycznie nowy w świetle przepisów podatkowych, ale nie jest "fabrycznie nowy". Chciałem się podpiąć Leaf Spy ale chyba nie doczytałem czegoś bo mój ELM nie obsługuje jakiś komend i nie mogłem zrobić zrzutu z stanem baterii. A ponieważ chodzi o pochodzenie z gorącego kraju to obawiam się przegrzania baterii. Z drugiej strony samochód nie jeździł, ma mniej niż 20km przebiegu, pokazuje 12 kresek na baterii i przy 89% 190km zasięgu, przy 24% pokazywał chyba 52km. Na pewno nie ma podgrzewanych stołków i kierownicy nad czym ubolewam ale to jakoś bym przełknął jeżeli nie było by zagrożenia że z baterią jest coś nie tak. Ma to sens, pakować się w taki samochód? Czy są jeszcze jakieś różnice jeśli chodzi o wyposażenie z gorących klimatów?
 

wawru

Nowy na Forum
Wg mnie nie masz szans. Bo ten maksymalny przebieg jest pomyślany pod auta demo, ale w sumie nowe. Ty, kupując auto od człowieka, będziesz pewnie 3 właścicielem.. a może i czwartym.

Pozdrawiam
import zagraniczny, mają 4 nie zarejstrowane, nie rejstrowane przedtem wcale, byłbym pierwszym właścicielem
 

wawru

Nowy na Forum
Znajomy kupił miesiąc temu Zoe 50kWh. Wprawdzie była po stłuczce (zderzak, lampy, jeden błotnik, jakieś plastiki), ale auta nie ma co porównywać do Leafa I. Inna klasa. Przebieg kilka tys km (już dokładnie nie pamiętam). Po zrobieniu, na gotowo wyszedł go 85tys pln. W środku pachnie nowościa. No i jest z 2020 roku, a nie 2017. Moim zdaniem warto szukać, bo o ile leaf I za 60 tys to jeszcze jakoś ujdzie, to może 70 tys za wersję 30kWh, o tyle 100tys w życiu bym nie dał.
rozważam go tylko w przypadku jak dostanę dofinansowanie w leasingu, a decyzję czy opinię z BOŚ będę miał przed podpisaniem umowy leasingowej
 

JareG

Pionier e-mobilności
import zagraniczny, mają 4 nie zarejstrowane, nie rejstrowane przedtem wcale, byłbym pierwszym właścicielem
Auto spoza sieci dealerskiej w PL, i po temacie.

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
rozważam go tylko w przypadku jak dostanę dofinansowanie w leasingu, a decyzję czy opinię z BOŚ będę miał przed podpisaniem umowy leasingowej
Zrobiłem edycję po tym gdy już odpowiedziałeś, pewnie już nie zauważyłeś: "Z tego co pamiętam to dotacja nie dotyczy samochodów sprowadzonych zza granicy. Więc zapomnij."
 

Cav

Pionier e-mobilności
Znajomy kupił miesiąc temu Zoe 50kWh. Wprawdzie była po stłuczce (zderzak, lampy, jeden błotnik, jakieś plastiki), ale auta nie ma co porównywać do Leafa I. Inna klasa. Przebieg kilka tys km (już dokładnie nie pamiętam). Po zrobieniu, na gotowo wyszedł go 85tys pln. W środku pachnie nowościa. No i jest z 2020 roku, a nie 2017. Moim zdaniem warto szukać, bo o ile leaf I za 60 tys to jeszcze jakoś ujdzie, no może max 70 tys za wersję 30kWh, o tyle 100tys w życiu bym nie dał.
Dokładnie tak.
Leafa 1 zmieniłem właśnie na Zoe, nawet takie w poprzednim modelu było niesamowitym skokiem na plus.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Swoją drogą to chyba jakaś desperacja naród dopadła.. 🤣
A Ty, Cav, chyba się bałeś że oczojeb będzie niesprzedawalny..

Pozdrawiam
 

wawru

Nowy na Forum
Zrobiłem edycję po tym gdy już odpowiedziałeś, pewnie już nie zauważyłeś: "Z tego co pamiętam to dotacja nie dotyczy samochodów sprowadzonych zza granicy. Więc zapomnij."
nie ma takiego warunku w programie, aż musiałem jeszcze raz sprawdzić
pkt 7.5 Programu priorytetowego:
"Przez nowy pojazd zeroemisyjny należy rozumieć pojazd kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, który jest fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km."
 

Cav

Pionier e-mobilności
Swoją drogą to chyba jakaś desperacja naród dopadła.. 🤣
A Ty, Cav, chyba się bałeś że oczojeb będzie niesprzedawalny..
Ale chodziło o to co będzie za 5 lat, a nie teraz.
Bałem się właśnie przypadku takiej wyceny Leafa 1 na tle współczesnej konkurencji.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Po co sprzedawać oczojeba.. swojego mam zamiar zajeździć na śmierć :). Kupując nowe auto utrata wartości historycznie była na tyle duża, że nie opłaca się takiego auta sprzedawać. Lepiej kupić kolejne a pierwsze dojeżdżać :)
 
Top