Leapmotor T03 taniocha od Stellantis?

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

KrzysztofFly

Moderator
Do wszystkich co już użytkują t03. Chodzi o ładowanie. Pani w firmie jak sprzedawała mi auto pokazała dwa kable do ładowania określając je jako wolny na prąd z gniazdka (ten ze zwykłą wtyczką) i ten drugi jako szybki na DC na stacjach ładowania. Rozumiałem to jako wolny 6,6kW a ten drugi 48kW. Mając około połowy pojemności podłączyłem go do ładowania tym pierwszym i zonk. Auto podało czas ładowania do pełna 11 i pół godziny, a według przybliżonych założeń powinien to zrobić w ok 3. Zmierzyłem zatem prąd i wyszło ok 9A czyli ok 2kW. Zgłupiałem ale przyjrzałem się temu drugiemu kablowi i nie jest on pod DC tylko również AC ale typ3. W necie już trochę znalazłem że to też jednofazowy ale 32A i to by się zgadzało z tym 6,6 kW. Pytanie : Jak tym naładować? Jak podłączyć? Dlaczego typ3 skoro gniazdo w aucie na typ2. Czy ktoś wie?
W sumie to wszystko o czym napisałeś, to podstawy ładowania samochodów elektrycznych.
Ten z wtyczką do gniazdka 230V, to po prostu EVSE 1F, które najczęściej w wersji z wtyczką do standardowego gniazda 230V mają moc w okolicach 10-13A. Kabel który otrzymałeś z samochodem, będzie Ci potrzebny do ładowania samochodu ze słupków, które nie są w niego wyposażone. Na takim słupku, który potrafi dać maksymalnie 22kW 32A (są też takie, które dadzą maksymalnie 11kW 16A), wyciągniesz z użyciem tego kabla 6,6kW (jeśli dobrze zrozumiałem, że masz ładowarkę pokładową 1F 6,6kW).
Stacje ładowania DC, zawsze są wyposażone we własny kabel, tylko na takich stacjach wyciągniesz maksymalnie 48kW (zakładając, że spełnisz warunki potrzebne do osiągnięcia maksymalnej mocy ładowania).
 

majkeljot

Nowy na Forum
2kW to mniej więcej tyle co z niego powinieneś otrzymać czyli wszystko jest OK
Nie zmienia to faktu, że czuję się trochę oszukany (niedoinformowany) przez dealera, bo cały czas była mowa o 6kW i w materiałach na stronach też tylko o wolnym 6kW. Nigdzie nie ma, ani w żadnej rozmowie nie było o dołączanej ładowarce 2kW.
Drugi kabel to zapewne Mode 3 Type 2 (a nie Type 3)
Tak to Mode 3 a ja za "szybko" patrzyłem
Kablem takim możesz ładować się na publicznych ładowarkach AC oraz ewentualnie na takich domowych EVSE (to właściwa nazwa 'ładowarki), które zamiast kable na stałe mają gniazdo na wtyczkę Twojego kabla Type 3.
Czyli jeśli chcę ładować w domu szybciej niż 2kW to muszę sobie dokupić jakiegoś EVSE? Pytanie co z kompatybilnością, żeby nie kupić czegoś co nie zadziała czytaj nie wykorzysta pełnej 6.6kW. ?
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie zmienia to faktu, że czuję się trochę oszukany (niedoinformowany) przez dealera, bo cały czas była mowa o 6kW
A masz gniazdko które tyle wydoli?
Czyli jeśli chcę ładować w domu szybciej niż 2kW to muszę sobie dokupić jakiegoś EVSE?
Przede wszystkim musisz dokupić kable w ścianie, gniazdo siłowe (albo inne przystosowane do 32 A) i podnieść moc przyłącza do 22 kW.

Na zwykłych się to na pewno nie uda.

Koszty wyjdą większe niż zakup wallboxa evse 32A.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie zmienia to faktu, że czuję się trochę oszukany (niedoinformowany) przez dealera, bo cały czas była mowa o 6kW i w materiałach na stronach też tylko o wolnym 6kW.
Myślę, że jednak doszło do nieporozumienia, zapewne sprzedawca zakładał, że jesteś bardziej zorientowany, a Ty sprawiałeś wrażenie jakbyś wiedział o co chodzi ;). Co nie zmienia faktu, że Twój samochód jest w stanie przyjąć 6,6kW na jednej fazie, natomiast do tego potrzebne jest mu odpowiednie EVSE.
Nigdzie nie ma, ani w żadnej rozmowie nie było o dołączanej ładowarce 2kW.
Tak jak wspominałem wcześnie, najczęściej urządzenia dołączone do samochodów dysponują mocą w okolicy 2kW. Wynika to także z tego, że ciągły pobór dużego prądu, a z takim masz do czynienia w przypadku samochodu, gdzie ładowanie może trwać nawet kilkadziesiąt godzin, potrafi "usmażyć" przeciętnej jakości gniazdko. Markowi producenci EVSE przy prądach ciągłych 16A wymagają użycia gniazda Green'up (w urządzeniach z Chin niekoniecznie)
Tak to Mode 3 a ja za "szybko" patrzyłem
Czyli jeśli chcę ładować w domu szybciej niż 2kW to muszę sobie dokupić jakiegoś EVSE? Pytanie co z kompatybilnością, żeby nie kupić czegoś co nie zadziała czytaj nie wykorzysta pełnej 6.6kW. ?
Tak, aby ładować swój samochód z pełną mocą, potrzebujesz co najważniejsze, odpowiedniego przyłącza w domu, czyli takiego z zabezpieczeniem minimum 32A, a także gniazda (np. "siłowego") z takim samym zabezpieczeniem i odpowiednim przekrojem kabla. Jeśli już takie warunki w domu masz, to wtedy musisz dokupić odpowiednie EVSE, czyli takie które może pracować z parametrami 1F 32A 7,4kW, może być także, jednak to już przyszłościowo (bo w obecnym aucie tego nie wykorzystasz) urządzenie 3F 32A 22kW, ono także pozwoli ładować się na 1F z pełną mocą jaką przyjmie Twój samochód.
Najlepiej także, aby urządzenie które kupisz miało możliwość regulacji mocy ładowania, jednak w tej chwili, tu już prawie standard.
 

KrzysztofFly

Moderator
Co to znaczy ładowarkę pokładową? Czy chodzi o urządzenie w aucie?
Tak, to urządzenie wbudowane w Twój samochód, tak naprawdę to właśnie ona odpowiada za ładowanie akumulatora w Twoim samochodzie (EVSE, to tylko taki pośrednik, pomiędzy siecią i samochodem).
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Myślę, że jednak doszło do nieporozumienia, zapewne sprzedawca zakładał, że jesteś bardziej zorientowany, a Ty sprawiałeś wrażenie jakbyś wiedział o co chodzi ;)
Z moich doświadczeń z różnych salonów sprzedających ev, to sprzedawcy nie mają bladego pojęcia o ev. Może z 2-3 zorientowanych spotkałem. Jeden dopytywał, jak się dowiedział, że 3 lata jeżdżę ev, bo chciał się douczyć.
 

KrzysztofFly

Moderator
Z moich doświadczeń z różnych salonów sprzedających ev, to sprzedawcy nie mają bladego pojęcia o ev. Może z 2-3 zorientowanych spotkałem. Jeden dopytywał, jak się dowiedział, że 3 lata jeżdżę ev, bo chciał się douczyć.
Tej opcji również nie można wykluczyć, jednak jako, że kupujący na pewno nie był mocno zorientowany w temacie, to ciężko to w tej chwili ustalić na 100%.
 
Top