Lidl, Kaufland, Biedronka...

R_R

Nowy na Forum
Cześć!
Przeczytałem kilka stron wątku, ale głównie dotyczył on rozliczenia JDG.
W piątek odbieram samochód elektryczny. Miałem planowo ładować się na Kauflandzie wolnym lub szybkim ładowaniem, w zależności od potrzeby, bo mam najbliżej (100 metrów). Awaryjnie miałem również Lidla oraz GreenWay na KFC - wszystko w odległości 300m od domu.

Kolejne 100 m dalej mam również Biedronkę z PowerDot. Niestety, od ponad miesiąca czasu obserwuje, że są kable ucięte. Pisałem wielokrotnie do Biedronki w ramach zgłaszanych uwag po zakupach, obiecywali, że zajmą się sprawą, ale jak kable ucięte, tak ucięte. Okazuje się, że na innych Biedronkach w Legnicy również są ucięte przewody. Wiecie może, gdzie warto z tym napisać? Do kogoś szczególnie z Biedronki, czy do PowerDot? Jeszcze nie rozumiem tych wszystkich operatorów, czy oni tylko im sprzęt dostarczyli, czy te ładowarki są ich własnością, ale ładowanie elektryka planowałem tylko na marketach. W domu nie mam możliwości ładowania.

Wspominacie również o jakiś kartach, roamingach, RFID etc. Czy przeciętnemu użytkownikowi, który robi po 2-3 tysiące kilometrów miesięcznie jest to potrzebne? Czy wystarczą same appki operatorów? Faktur nie zbieram.
 

bragyou

Posiadacz elektryka
Cześć!
Przeczytałem kilka stron wątku, ale głównie dotyczył on rozliczenia JDG.
W piątek odbieram samochód elektryczny. Miałem planowo ładować się na Kauflandzie wolnym lub szybkim ładowaniem, w zależności od potrzeby, bo mam najbliżej (100 metrów). Awaryjnie miałem również Lidla oraz GreenWay na KFC - wszystko w odległości 300m od domu.

Kolejne 100 m dalej mam również Biedronkę z PowerDot. Niestety, od ponad miesiąca czasu obserwuje, że są kable ucięte. Pisałem wielokrotnie do Biedronki w ramach zgłaszanych uwag po zakupach, obiecywali, że zajmą się sprawą, ale jak kable ucięte, tak ucięte. Okazuje się, że na innych Biedronkach w Legnicy również są ucięte przewody. Wiecie może, gdzie warto z tym napisać? Do kogoś szczególnie z Biedronki, czy do PowerDot? Jeszcze nie rozumiem tych wszystkich operatorów, czy oni tylko im sprzęt dostarczyli, czy te ładowarki są ich własnością, ale ładowanie elektryka planowałem tylko na marketach. W domu nie mam możliwości ładowania.

Wspominacie również o jakiś kartach, roamingach, RFID etc. Czy przeciętnemu użytkownikowi, który robi po 2-3 tysiące kilometrów miesięcznie jest to potrzebne? Czy wystarczą same appki operatorów? Faktur nie zbieram.
Operatorem na biedronkach jest PowerDot, warto im zgłosić, ale nie liczyłbym na szybką reakcję i nie chodzi o PD, a koszty tych kabli.

Wystarczą Ci apki, jedyna karta fizyczna jaką mam to DKV na wszelki wypadek a tak same aplikacje.
 

R_R

Nowy na Forum
Operatorem na biedronkach jest PowerDot, warto im zgłosić, ale nie liczyłbym na szybką reakcję i nie chodzi o PD, a koszty tych kabli.

Wystarczą Ci apki, jedyna karta fizyczna jaką mam to DKV na wszelki wypadek a tak same aplikacje.
Dziękuję bardzo! Już się zabieram za pisanie maila do PowerDot.
 

nabrU

Moderator
Po pierwsze witaj poczytaj linka poniżej i postaraj się uzupełnić profil i podpis, bo nawet nie wiemy jakim EV się poruszasz (a to ważne np. z punktu widzenia Twojego pytania tutaj.


Wspominacie również o jakiś kartach, roamingach, RFID etc. Czy przeciętnemu użytkownikowi, który robi po 2-3 tysiące kilometrów miesięcznie jest to potrzebne? Czy wystarczą same appki operatorów? Faktur nie zbieram.

A to jak zwykle zależy ;) Być moze apki które masz (nie wymieniłeś jakie :p) Ci wystarczą. Ja jedynie poleciłbym kartę Electroverse (z niewielkim bonusem 27 PLN jak skorzystasz z linku poniżej (y)) na ewentualne wypady za granicę.

 

R_R

Nowy na Forum
Po pierwsze witaj poczytaj linka poniżej i postaraj się uzupełnić profil i podpis, bo nawet nie wiemy jakim EV się poruszasz (a to ważne np. z punktu widzenia Twojego pytania tutaj.




A to jak zwykle zależy ;) Być moze apki które masz (nie wymieniłeś jakie :p) Ci wystarczą. Ja jedynie poleciłbym kartę Electroverse (z niewielkim bonusem 27 PLN jak skorzystasz z linku poniżej (y)) na ewentualne wypady za granicę.

Panie Moderatorze, podpis uzupełnię. Aktualnie jeszcze niczym się nie poruszam, raczej w piątek odbiorę Opla Corsę 50Kwh Edition i czekam na produkcję Citroena e-C3.

Dzięki za polecajkę, późnym wieczorem lub jutro założę konto z referrala, wolę być laptopie jak będę to robić. ;-)
 

nabrU

Moderator
My tu sobie rzadko Panujemy, więc i do mnie tak nie trzeba ;)
Myślę, że Corsą za granicę się raczej nie będziesz wybierał (choć kto wie), ale Electroverse się może przydać (twierdzą, że umożliwiają ładowanie na prawie milionie ładowarek w Europie). Tyle że w Polsce oryginalny operator może mieć taniej niż ten sam poprzez Electroverse. Warto sprawdzić ceny przed ładowaniem.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Myślę, że Corsą za granicę się raczej nie będziesz wybierał (choć kto wie)
A dlaczego nie? Ja autem z taką samą techniką, tylko w innym opakowaniu (e208) za granicę jeżdżę jak najbardziej (PL, DE, CZ, SK, HU, AT, SI). Najdłuższy dzienny odcinek jak do tej pory to Szczecin-Budapest
 

CzerwonyZajc

Zadomawiam się
Ja ładuję głównie w domu. Do ładowania "na mieście" mam kilka aplikacji dla operatorów z okolicy. Na wszelki wypadek (gdyby akurat padła mi komórka lub net w niej) mam uniwersalną kartę RFID z Plugserfing i zamówiłem z Elektroverse. W większości stacji ładowania ceny przez kartę są wyższe, ale zdarzają się promocje (przez chwilę ten plugserfing był sporo tańszy). Wczoraj np na stacjach Biedronki Powerdot przez Electroverse widziałem w aplikacji niższe ceny niż przez Elocity, a teraz już na odwrót. Kilka alternatyw warto mieć (i sporo czasu na sprawdzanie cen :))
 
Last edited:

R_R

Nowy na Forum
My tu sobie rzadko Panujemy, więc i do mnie tak nie trzeba ;)
Myślę, że Corsą za granicę się raczej nie będziesz wybierał (choć kto wie), ale Electroverse się może przydać (twierdzą, że umożliwiają ładowanie na prawie milionie ładowarek w Europie). Tyle że w Polsce oryginalny operator może mieć taniej niż ten sam poprzez Electroverse. Warto sprawdzić ceny przed ładowaniem.
Z pięknego dolnego śląska mam bliżej do Berlina i Pragi niż nad polskie morze, a najprawdopodobniej zawitam wszędzie ;-) Dotychczas jeździłem Passatem B8, ale w sumie jaram się zmianą, w szczególności, ile pieniędzy człowiek zaoszczędził - na moje potrzeby powinna Corsa i e-C3 wystarczyć.
 

nabrU

Moderator
A dlaczego nie? Ja autem z taką samą techniką, tylko w innym opakowaniu (e208) za granicę jeżdżę jak najbardziej (PL, DE, CZ, SK, HU, AT, SI). Najdłuższy dzienny odcinek jak do tej pory to Szczecin-Budapest

Pewnie, że się da i można. Ale tu na Forum piszą (co niektórzy), że EV to tylko 'wokół komina' jest i baterię to trzeba mieć 3 razy większą niż Corsa, aby w trasę jechać ;)

Z pięknego dolnego śląska mam bliżej do Berlina i Pragi niż nad polskie morze, a najprawdopodobniej zawitam wszędzie ;-)

Tym bardziej sugeruję więc Elecroverse, zwłaszcza że karta za darmo i żadnego abonamentu itp. tam nie ma.
 
Top