Limity tesli na prędkości ładowania po duzej ilości SuC

topek

Zadomawiam się
Witajcie,
Jade właśnie trasa Wrocław - Monachium.
Do tej pory mojego MX ladowalem na max 150KW co jest jego maxem (2017 rok).

W Kostomlotach oczywiście wszystkie 4 stanowiska zajęte i "zabojcze" 45KW wyciagalem.

Ok, wjeżdżam do Niemiec i laduje ponownie w Nossen (kolo Drezna). Wyciaga raptem 75KW.
A ze bylo pełno (10 stanowisk) to myslalem, ze dzielę moc z autem obok. Ladowarka V2.

Przed Regensburg zajezdzam na SuC i jadę od razu do V3. Jestem sam na 10 stanowisk. Uzywam adaptera CCS i tak jak wcześniej wyciagalem 150KW tak dzis max 82 KW widziałem na apce.
Czyli prawie połowa szczytowej prędkości ładowania poszła nach Hause 🙄
Wracając do auta pytam wlascicaaiela od MY który przyjechal w międzyczasie i on wyciagal max 235KW. Smuteczek.

Szukam w necie i znajduje taki artykuł :

Tesla w trosce o Twoja baterie obniza prędkość ladowania.

Ma ktos z tym doświadczenia?
Juz na zawsze bede mial 82KW w maksie?

Czy to moze kwestia softu?

Nawet mnie dziady nie poinformowali. Jak ja nie cierpię jak ktoś jest mądrzejszy ode mnie i robi "mi dobrze" w trosce "o moje bezpieczeństwo.

Pojade na inna szybka ładowarkę i sprawdzę czy to tylko SuC.

Mi sie wydaje ze to kara za darmowy SuC.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Ile masz przebiegu i ładowania DC?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wierszyk
Nie kara a technologia stara ..
Priorytet jest zasięg, tak to tłumaczą z grubsza
Ale ciekawe czy to ma miejsce teraz z nowszymi autami, które były dużo ładowane na szybkich DC?
W końcu grzebali w technologii ogniw, nie tylko nowych ale i używanych na bieżąco. Kilka lat w tej dziedzinie robi różnice


Tesla wyjaśnia, że optymalizacja pod kątem najlepszego możliwego doświadczenia właściciela jest ograniczeniem oprogramowania, które mieści się w granicach fizyki. Oto oświadczenie w całości:

„Szczytowa szybkość ładowania możliwa w ogniwie litowo-jonowym nieznacznie spadnie po bardzo dużej liczbie szybkich sesji ładowania. Wynika to z fizycznych i chemicznych zmian zachodzących wewnątrz komórek. Nasza technologia kontroli szybkiego ładowania ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa baterii i zachowanie maksymalnej pojemności ogniw (możliwości zasięgu) w każdych warunkach. Aby zachować bezpieczeństwo i maksymalny zasięg, musimy zwolnić tempo ładowania, gdy ogniwa są zbyt zimne, gdy stan naładowania jest prawie pełny, a także gdy warunki ogniwa zmieniają się stopniowo wraz z wiekiem i użytkowaniem. Ta zmiana spowodowana wiekiem i użytkowaniem może wydłużyć całkowity czas doładowania o około 5 minut, a doświadcza tego mniej niż 1% naszych klientów.

Tesla nie zwalnia tempa ładowania, aby zniechęcić do częstego doładowania – wręcz przeciwnie. Zachęcamy naszych klientów do korzystania z sieci Supercharger według własnego uznania i zobowiązaliśmy się do podwojenia liczby ładowarek na całym świecie tylko w tym roku. Chcemy również zapewnić naszym klientom najlepsze wrażenia z korzystania z tych ładowarek i zachować jak największy zasięg pojazdu – nawet po częstym użytkowaniu
 
Last edited:

Halisep

Fachowiec
Mnie przyblokowali na jakiś czas. Od nowości 150kW, później przez kilka miesięcy 100kW to był max. Teraz jest ok. 120kW, ale auto schowane w garażu bez zasięgu, więc może mam nieaktualny soft. Od nowości zdecydowana większość ładowań DC i już ponad 200k przebiegu. Swoją drogą, jeśli tak ograniczają szybkość ładowania w modelach S/X, to ciekawe jak to będzie wyglądać w 3/Y, które szybciej degradują baterie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Trzeba przywyknąć do kilku minut stania więcej, tak na caly odcinek Kiepskich, tak jak kiedyś do brania oleju, spadku mocy, czy zlego paliwa i kolejki na stacji w ICE

Jesteśmy jedną z nielicznych niecierpliwych nacji
 
Last edited:

topek

Zadomawiam się
Trzeba przywyknąć do kilku minut stania więcej, tak na caly odcinek Kiepskich, tak jak kiedyś do brania oleju, spadku mocy, czy zlego paliwa i kolejki na stacji w ICE

Jesteśmy jedną z nielicznych niecierpliwych nacji
Dla mnie te 10 minut wiecej jest ok, ale nie lubie jak ktoś wie lepiej ode mnie i mnie uszczęśliwia na siłę
 

Michal

Pionier e-mobilności
Pokazałeś dane za ostatnie 31 dni :p
Pokaż rok.
 

topek

Zadomawiam się
Mnie przyblokowali na jakiś czas. Od nowości 150kW, później przez kilka miesięcy 100kW to był max. Teraz jest ok. 120kW, ale auto schowane w garażu bez zasięgu, więc może mam nieaktualny soft. Od nowości zdecydowana większość ładowań DC i już ponad 200k przebiegu. Swoją drogą, jeśli tak ograniczają szybkość ładowania w modelach S/X, to ciekawe jak to będzie wyglądać w 3/Y, które szybciej degradują baterie.
A skąd wiesz ze 3/Y szybciej degraduja baterię?
 

luki

Posiadacz elektryka
Wg artykułu nie jest to rapidgate (jak w Leaf - nagrzana bateria), tylko "limit" szybkich ładowań, po których w chemi baterii zachodzą nieodwracalne procesy. Coś jak zasiarczenie
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jedź do Tesli, technik mobilny pokaże Ci wewnętrzne dane auta i tam jest informacja o tym ile było ładowania DC.
 
Last edited:

topek

Zadomawiam się
Dobra, mea máxima culpa.
Przepraszam Tesle bo juz kilka xujow poleciało.

To ładowarki w Nossen i przy Regensburgu tak wolno ladowaly.


Dzis w Monachium poszło na 140KW
 

Attachments

  • PXL_20230822_111015855.jpg
    PXL_20230822_111015855.jpg
    1 006,2 KB · Liczba wyświetleń: 32

Michal

Pionier e-mobilności
Co to za pytanie. Jak masz jakąś naprawę, to przyjedzie, ale jak nie masz, to powinieneś pojechać sam i może w ramach dobrej woli, pokażą Ci takie dane.
 

Halisep

Fachowiec
Ciekawa teoria, czyli że moje LFP będzie szybciej degradować od baterii NCA z 2017 roku?
Właściwie to wg danych z Tessie, baterie LFP w teslach tracą 10% pojemności już po 50.000 mil, a baterie NMC dopiero po 100.000 mil. Dla NCA Tesla podała 12% przy 200.000 mil. Głównie zależy to od sposobu użytkowania, ale statystycznie odpowiedź brzmi: tak.
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Właściwie to wg danych z Tessie, baterie LFP w teslach tracą 10% pojemności już po 50.000 mil, a baterie NMC dopiero po 100.000 mil. Dla NCA Tesla podała 12% przy 200.000 mil. Głównie zależy to od sposobu użytkowania, ale statystycznie odpowiedź brzmi: tak.
To ciekawe, LFP w Tesli zaczęli sprzedawać w czerwcu 2020. Jest możliwość porównania w Tessie tego samego okresu dla NCA i LFP?
 
Top