M3P jako auto do zabawy?

AmiG

Zadomawiam się
Przez lata mialem wiele sportowych aut od Vtec po V8TT, ale ostatnio mam serdecznie dosc ciaglego psucia sie wszystkiego (glownie elektroniki) oczekiwania na czesci i marnowania czasu gdy auto wiecej stoi niz jezdzi (albo po prostu robie sie stary i wygodny)

Przez 2 dni mialem okazje jezdzic M3P i dostalem doslownie objawienia jak bezproblemowe jest to auto, to jak trzyma sie drogi, jak sie zbiera itd! wsiadam but w podloge i ogien na totalnym luzie.. i to jest auto w standardowej jego formie.
Nie mam pojecia dlaczego faceci lubiacy motoryzacje tak hejtuja to auto, nawet nie przeszkadzami ten ekran ani brak dzwieku, jak cos to puszcze sobie dzwiek V8 z glosnikow! gonilem starsze Porsche GTS na fajnej drodze i nie moge wyjsc z podziwu jakie to bylo latwe 🤯

Moje pytanie, jesli chcialbym uzywac M3P jako auto do zabawy, tor, 1/4, street, itd to jak ma sie to do baterii, czy one normalnie to wytrzymuja czy nie jest to zalecane? i jak ma sie do tego Tesla, wiem ze chyba wszystko loguja i nie chce sie bawic a pozniej jak cos wypadnie to powiedza mi ze auto bylo "za bardzo" uzywane i bedzie lipa, bateria to nie wymiana skrzyni gdzie taka naprawe moge jeszcze pokryc sam.
 

3skowy

Zadomawiam się
Moje pytanie, jesli chcialbym uzywac M3P jako auto do zabawy, tor, 1/4, street, itd to jak ma sie to do baterii, czy one normalnie to wytrzymuja czy nie jest to zalecane? i jak ma sie do tego Tesla, wiem ze chyba wszystko loguja i nie chce sie bawic a pozniej jak cos wypadnie to powiedza mi ze auto bylo "za bardzo" uzywane i bedzie lipa, bateria to nie wymiana skrzyni gdzie taka naprawe moge jeszcze pokryc sam.
Patrząc po tym jak ja je eskploatuje, to powinno być w porządku :D To jest chyba najczęsciej kupowany elektryk właśnie do takich celów – zabawa jest świetna :) Jak chcesz coś totalnie na tor i do zabawy, a nie do używania na co dzień to S Plaid też może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem – ja jednak za bardzo lubię to, że w trójkę mogę wsiąść i jechać na drugi koniec Europy, zmieścić się w każde miejsce parkingowe na mieście i poza tym ostro pośmigać :D No i też robi robotę to, że "Trójki nie szkoda", ale to akurat pewnie zależy od budżetu :p
 

AmiG

Zadomawiam się
Patrząc po tym jak ja je eskploatuje, to powinno być w porządku :D To jest chyba najczęsciej kupowany elektryk właśnie do takich celów – zabawa jest świetna :) Jak chcesz coś totalnie na tor i do zabawy, a nie do używania na co dzień to S Plaid też może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem – ja jednak za bardzo lubię to, że w trójkę mogę wsiąść i jechać na drugi koniec Europy, zmieścić się w każde miejsce parkingowe na mieście i poza tym ostro pośmigać :D No i też robi robotę to, że "Trójki nie szkoda", ale to akurat pewnie zależy od budżetu :p
o swietna odpowiedz
nie S to juz nie ten rozmiar, pol zycia jezdze duzymi ciezkimi limuzynami i smiganie szybko lizmyna nie jest takie fajne gdy nie czujemy tej predkosci, lizmuzyna juz spokojnie do celu a do predkosci cos innego

i ten kierunek gdzie wszystkie bardziej sportowe auta robia sie pod 2 tony jakos mnie odpycha, masa nie jest fajna

3ka tez jest ciezka ale nigdy nie doswiadczylem czegos takiego ze masa jest tak nisko i prowadzenie auta jest tak dobre, a i wlasnie ten minimalizm trojki, to ze trojki nie szkoda jak cos

ogolnie wlasnie zauwazylem ze nie ma M3P w cenniku, co jest? znajac moje szczescie to wycofali 😅
 

danielm

Pionier e-mobilności
Przez lata mialem wiele sportowych aut od Vtec po V8TT, ale ostatnio mam serdecznie dosc ciaglego psucia sie wszystkiego (glownie elektroniki) oczekiwania na czesci i marnowania czasu gdy auto wiecej stoi niz jezdzi (albo po prostu robie sie stary i wygodny)

Przez 2 dni mialem okazje jezdzic M3P i dostalem doslownie objawienia jak bezproblemowe jest to auto, to jak trzyma sie drogi, jak sie zbiera itd! wsiadam but w podloge i ogien na totalnym luzie.. i to jest auto w standardowej jego formie.
Nie mam pojecia dlaczego faceci lubiacy motoryzacje tak hejtuja to auto, nawet nie przeszkadzami ten ekran ani brak dzwieku, jak cos to puszcze sobie dzwiek V8 z glosnikow! gonilem starsze Porsche GTS na fajnej drodze i nie moge wyjsc z podziwu jakie to bylo latwe 🤯

Moje pytanie, jesli chcialbym uzywac M3P jako auto do zabawy, tor, 1/4, street, itd to jak ma sie to do baterii, czy one normalnie to wytrzymuja czy nie jest to zalecane? i jak ma sie do tego Tesla, wiem ze chyba wszystko loguja i nie chce sie bawic a pozniej jak cos wypadnie to powiedza mi ze auto bylo "za bardzo" uzywane i bedzie lipa, bateria to nie wymiana skrzyni gdzie taka naprawe moge jeszcze pokryc sam.
tesla 3 w wersji performance ma osobny tryb do jazdy torowej więc jak najbardziej nie mają nic przeciwko, wręcz zachęcają
 

AmiG

Zadomawiam się
tesla 3 w wersji performance ma osobny tryb do jazdy torowej więc jak najbardziej nie mają nic przeciwko, wręcz zachęcają
o czyli bajka, coraz bardziej lubię ten M3

ps wiem że ciężko to tak określić ale powiedzmy że wyjeżdżam z 90% bateri, i jest but w podłodze. Ile to przejedzie z 200km?
na torze to sadze się szybciej się zgrzeje niz się zasięg skończy więc się nie pytam.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Nie ma szans na 200 km z butem w podłodze. Może 100 km. MOŻE. ICE też przecież nie przyjedziesz 200 km bo spalanie w mocniejszym aucie pewnie podchodzi pod 40 L / 100 km.
Na YouTube są jakieś filmy z Numbering - poszukaj. Z tego co pamiętam po jednym okrążeniu wysiadają hamulce może nawet nie całym. Oczywiście jak zmienisz na ceramiczne to możesz przyjechać pełne i może nawet więcej.
 

AmiG

Zadomawiam się
Nie ma szans na 200 km z butem w podłodze. Może 100 km. MOŻE. ICE też przecież nie przyjedziesz 200 km bo spalanie w mocniejszym aucie pewnie podchodzi pod 40 L / 100 km.
Na YouTube są jakieś filmy z Numbering - poszukaj. Z tego co pamiętam po jednym okrążeniu wysiadają hamulce może nawet nie całym. Oczywiście jak zmienisz na ceramiczne to możesz przyjechać pełne i może nawet więcej.
Chodzilo mi bardziej wypad na ulicy z butem, nie ma szans ze 100km, moze na torze wlasnie, chociaz na wieczorny wypad 100km to i tak jest wystarczajaco.
Zrobilem pare kolek na Nurburgring w M3 i nie chciala spalic wiecej niz 24L, nie jestem pro i bylo troche aut ale to dalej nie jest 40L, moze w czyms wiekszym.

a z ciekawosci sprawdzilem
Misha Charoudin czyli pro, na Nurburgring ze 100% butem w podlodze zrobil kółko z 90% na 52% czyli 38% na 13km :oops: no ale to bez regeneracji i cisnal grubo
dowiedzialem sie tez ze jesli bateria sie zgrzeje to traci sie moc, nieciekawie
 

Michal

Pionier e-mobilności
Profesjonalista na najbardziej chyba wymagającym torze... raczej na ulicy i na torach w PL bym się tym nie przejmował ;)
Najszybszy na Nurbirgring i tak nie będziesz, chyba, że weźmiesz TMS plaid z pakietem ceramicznym, to możesz powalczyć ;)

Jest jeszcze pytanie, jak będzie wyglądała nowa wersja TM3 performance... możliwe, że władują większe chłodzenie z TMS plaid i inne dodatki...
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
o czyli bajka, coraz bardziej lubię ten M3

ps wiem że ciężko to tak określić ale powiedzmy że wyjeżdżam z 90% bateri, i jest but w podłodze. Ile to przejedzie z 200km?
na torze to sadze się szybciej się zgrzeje niz się zasięg skończy więc się nie pytam.
szybciej zagrzejesz hamulce niż zasięg Ci się skończy. szybciej zużyjesz opony szalejąc :)
co innego autostrada z butem w podłodze a co innego jazda torowa gdzie oprócz przyspieszeń masz też rekuperacje
 

AmiG

Zadomawiam się
szybciej zagrzejesz hamulce niż zasięg Ci się skończy. szybciej zużyjesz opony szalejąc :)
co innego autostrada z butem w podłodze a co innego jazda torowa gdzie oprócz przyspieszeń masz też rekuperacje
nie lubię driftowac to opony przeżyją zasięg ;D
ale jak to jest z tym regen braking, jeśli mam nastawiony regen to to pomaga hamować hamulcom? tzn ze hamulce na torze będą mniej w kość dostawac
 

AmiG

Zadomawiam się
Tutaj też trochę o "spalaniu" jest:

o to dużo wyjaśnia, czyli jakieś 80km torowej jady na baterii
no i gwint i inne fotele
fotele to istana tragedia, nie dość że nic nie trzymają to jeszcze spocilem się na nich jak prosiak
 

danielm

Pionier e-mobilności
nie lubię driftowac to opony przeżyją zasięg ;D
ale jak to jest z tym regen braking, jeśli mam nastawiony regen to to pomaga hamować hamulcom? tzn ze hamulce na torze będą mniej w kość dostawac
w normalnej jeżdzie hamulca nawet nie dotkniesz, klocki się nie zużywają. na torze wspomagasz jedno drugim
 

Michal

Pionier e-mobilności
Na torze jeśli ostro jeździsz, to Regen może usmażyć baterie, bo będzie się grzała nie tylko przy przyspieszaniu, ale też hamowaniu, ale i tak regen jest chyba za słaby na tor i musisz używać hamulca. To jaki delikatny balans jest trochę. Trzeba chyba wyczuć i ustawić sobie pod tor, bo dużo też zależy od wzniesień.
 

AmiG

Zadomawiam się
w normalnej jeżdzie hamulca nawet nie dotkniesz, klocki się nie zużywają. na torze wspomagasz jedno drugim
no właśnie przez pierwsze godz jazdy to był najwiekszy bajer, ile mogę przyjechać nie dotykając hamulca hah
no właśnie nie wiedziałem czy na torze to się łączy i działa w tandemie
 

AmiG

Zadomawiam się
Na torze jeśli ostro jeździsz, to Regen może usmażyć baterie, bo będzie się grzała nie tylko przy przyspieszaniu, ale też hamowaniu, ale i tak regen jest chyba za słaby na tor i musisz używać hamulca. To jaki delikatny balans jest trochę. Trzeba chyba wyczuć i ustawić sobie pod tor, bo dużo też zależy od wzniesień.ondiseki
o dobre info, widzę że będzie trochę nowych rzeczy do nauki
tyle lat w zwykłych autach i dawno nic mnie nie zainteresowało, trochę jak odkrywanie motoryzacji na nowo
dobrze ze jestem nerdem i nie chodzi mi tylko o dźwięk i spaliny ;D
 

danielm

Pionier e-mobilności
o dobre info, widzę że będzie trochę nowych rzeczy do nauki
tyle lat w zwykłych autach i dawno nic mnie nie zainteresowało, trochę jak odkrywanie motoryzacji na nowo
dobrze ze jestem nerdem i nie chodzi mi tylko o dźwięk i spaliny ;D
fabrycznie wyposażone auto ma zbyt słabe klocki hamulcowe i płyn hamulcowy do profesjonalnej jazdy na torze ale amatorsko kupa zabawy
 

AmiG

Zadomawiam się
fabrycznie wyposażone auto ma zbyt słabe klocki hamulcowe i płyn hamulcowy do profesjonalnej jazdy na torze ale amatorsko kupa zabawy
no to wiadomo że się pozmienia, ale serio dawno żadne auto nie wywarlo na mnie takiego zaskakującego wrażenia
chyba od czasow gdy miałem mazde RX8 nie było nic takiego
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wytrzyma, masz gwarancję na 8 lat lub 192 000 km po takim czasie lub przebiegu bateria ma mieć ponad 70% pojemności. Jeśli stwierdzisz że wcześniej spadła pojemność bardziej to Tesla wymieni Ci na taką baterię żeby było te 70% na końcu tego okresu. Zazwyczaj wymieniają na nową ale w papierach jest że np w 6 letnie auto mogą wsadzić baterie już w 20% zużytą.
Napęd tyle samo ma wytrzymać
 
Top