Mach-E vs. EV6 vs. Ioniq5

Makus

Pionier e-mobilności
Hejka, macie jakieś opinie co do 3 aut wymienionych w temacie? Dlaczego jedno jest lepsze od drugiego, etc.?

Podjechałem sobie „na żywca” obejrzeć dzisiaj 3 auta. Mach-E oglądałem dolemówkę w wersji GT, bardzo fajne auto, co prawda nie jestem fanem przerośniętych tabletów na środku i bardziej podobają mi się rozwiązania długich ekranów, ale przyzwyczaiłbym się. Mach-E miał fajny przeszklony dach z filtrami i ładnie obniżoną cenę (z racji że to demo). Na EV6 w wersji GT-line też mogę dostać w miarę dobrą cenę ale odstrasza mnie kablowy CarPlay - to naprawdę jakieś mega nieporozumienie. No i EV6 ma mniejszy frunk od Mach-E.
O Ioniq wiele nie powiem, bo sprzedawcy się nie chciało, wysłał do mnie kolesia który pracuje w firmie tydzień więc nic nie wie, i ogólnie zepsuł mi swoim podejściem to auto ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kwestia gustu. Mi Tesla odpowiada. Wymagało to zmiany nawyków
Tak - to jest główny zarzut.
Można nie mieć na to ochoty, bo po co to robić w imię niczego?
W kijanie był komplet radarów.
Ale nie tego dotyczyło pytanie.
Tempomat był adaptacyjny, ale bez jakiejś super AI czytającej znaki drogowe i zwalniającej na łukach. Przy tempomacie włączał się też asystent jazdy pasem. W sumie działało to bardzo dobrze (chyba lepiej niż w Tesli).
Do czasu gdy śnieg nie popada, wtedy z miejsca tracisz to wszystko.
O tym piszę.
Że tempomat adaptacyjny nie powinien wykluczać działania zwykłego.

Wiem, że na Teslę masz alergię
Nie - doceniam to co w niej dobre, najlepiej bardzo dobre, ganię to co złe.
A że to drugie przeważa, to już nie moja wina.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Osobiście uważam ją za dobrze skrojony samochód, czyli ktoś tam długo myślał, jak tanio zrobić rzeczy, na których najbardziej zależy klientom.
W punkt. Nie wiem czy wymusiła to oszczędność, czy technologia, Tesla 3 jest ze 300kg lżejsza od konkurencji, pewnie oszczędność, ale może technologia bo auto jest bardziej dynamiczne, mniej żre prądu. Dwie pieczenie na jednym ogniu.
Można nie lubić Tesli, ale w kwestii osiągów to jest nadal lider.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Dobra, to pytanie: czy GT-Line, z pompą ciepła, pakietem Technologicznym i szklanym dachem za 249 brutto to dobra cena czy można dalej coś wynegocjować?
Mój bank (PKO BP) zaoferował mi leasing około 106%, to najniższa oferta jaką znalazłem ale może ktoś zna lepsze banki. Kia oferowała BNP Paribas, ale tam całkowity koszt to 108%. Oczywiście taki procent osiągalny tylko przy 45%, 2 lata i 19%.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Dobra, to pytanie: czy GT-Line, z pompą ciepła, pakietem Technologicznym i szklanym dachem za 249 brutto to dobra cena czy można dalej coś wynegocjować?
Mój bank (PKO BP) zaoferował mi leasing około 106%, to najniższa oferta jaką znalazłem ale może ktoś zna lepsze banki. Kia oferowała BNP Paribas, ale tam całkowity koszt to 108%. Oczywiście taki procent osiągalny tylko przy 45%, 2 lata i 19%.
Ciekawe że KIA ma gorszą ofertę leasingową od Tesli będąc tyle lat na rynku?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ciekawe że KIA ma gorszą ofertę leasingową od Tesli będąc tyle lat na rynku?
Ani Tesla, ani KIA nie ma "swojej" oferty leasingowej. Jedni i drudzy dogadują się z bankiem i jak chcą jakieś ekstra warunki, to muszą za nie zapłacić, albo wynegocjować. Jak z ratami 0% na lodówkę. Stopy procentowe mamy wciąż wysokie, to i kredyty są wysokie.
 

Ironeska

Fachowiec
Dobra, to pytanie: czy GT-Line, z pompą ciepła, pakietem Technologicznym i szklanym dachem za 249 brutto to dobra cena czy można dalej coś wynegocjować?
Tylko musisz wiedzieć że w tym roku zapowiedziany jest facelift. W necie widać na zdjęciach drobne różnice zewnętrzne
 

Makus

Pionier e-mobilności
Tylko musisz wiedzieć że w tym roku zapowiedziany jest facelift. W necie widać na zdjęciach drobne różnice zewnętrzne
Tak, widziałem jak ma wyglądać po lifcie - upodabnia się światłami do EV9. Aż tak mi na wyglądzie nie zależy, co innego gdyby funkcjonalność mocno rozszerzali (jak np. ID.Buzz którego wydłużają o 20cm i dodają w końcu nawiewy dla pasażerów z tyłu i otwierane okno)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tak, widziałem jak ma wyglądać po lifcie - upodabnia się światłami do EV9. Aż tak mi na wyglądzie nie zależy, co innego gdyby funkcjonalność mocno rozszerzali (jak np. ID.Buzz którego wydłużają o 20cm i dodają w końcu nawiewy dla pasażerów z tyłu i otwierane okno)
na elektrowozie pisali ze baterie powieksza do osiemdziesieciuilus kWh - wiec jakas zmiana jest
 

Makus

Pionier e-mobilności
na elektrowozie pisali ze baterie powieksza do osiemdziesieciuilus kWh - wiec jakas zmiana jest
Nie no, zmian napewno parę będzie, ale żadna z nich to nie jest "dealbreaker" raczej.
Swoją drogą oglądając filmiki o EV6 od polkich YTuberów szokują ceny w tych filmach - wygląda na to, że w ciągu ostatnich 2 lat to auto mocno podrożało. Obecna cena "promocyjna" to bardzo niewielka obniżka względem cen sprzed 2 lat.
 
Top