Maciej Panek i marka osobista na przykładzie Elona Muska

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Maciej Panek, prezes Panek Carsharing, zamieścił na LinkedIn wpis o Elonie Musku jako o marce osobistej, która pomaga Tesli. TUTAJ:

Panek o Elonie Musku.jpg



Wydaje mi się, że to postawienie sprawy na głowie. Firmę Panek Carsharing kojarzę tylko z jednego: spamowania w każdym możliwym miejscu, jaki to Panek jest super. Personal branding prezesa tutaj nic nie pomoże, nawet jeśli będzie on sprytnie budował swoje zasięgi na LinkedIn poruszając gorące tematy (Tesla, Musk, ...).

Natomiast Teslę kojarzę z tego, że zdecydowała się eksperymentować z czymś, o czym inne marki obawiały się nawet myśleć albo co traktowały jako "obszary poza naszą kompetencją". Samochody elektryczne, aktualizacje online, jazda autonomiczna. Musk stał się osobowością, bo porywał się z motyką na słońce, a nie dlatego, że dbał o rozwój marki własnej.

Dobrze mi się wydaje czy kompletnie się mylę?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Maciej Panek, prezes Panek Carsharing, zamieścił na LinkedIn wpis o Elonie Musku jako o marce osobistej, która pomaga Tesli. TUTAJ:

View attachment 3375


Wydaje mi się, że to postawienie sprawy na głowie. Firmę Panek Carsharing kojarzę tylko z jednego: spamowania w każdym możliwym miejscu, jaki to Panek jest super. Personal branding prezesa tutaj nic nie pomoże, nawet jeśli będzie on sprytnie budował swoje zasięgi na LinkedIn poruszając gorące tematy (Tesla, Musk, ...).

Natomiast Teslę kojarzę z tego, że zdecydowała się eksperymentować z czymś, o czym inne marki obawiały się nawet myśleć albo co traktowały jako "obszary poza naszą kompetencją". Samochody elektryczne, aktualizacje online, jazda autonomiczna. Musk stał się osobowością, bo porywał się z motyką na słońce, a nie dlatego, że dbał o rozwój marki własnej.

Dobrze mi się wydaje czy kompletnie się mylę?
czytam wypowiedż Pana Panka i odkrywam coś nowego z czym się zgadzam, potem czytam komentarz Pana Łukasza i z nim się zgadzam bardziej :) a z Panem Pankiem już mniej
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Dzięki za opinię :) To dla mnie ciekawa kwestia, bo czy np. warto uprawiać personal branding? Wydaje mi się, że jeśli jako marka (=firma) mamy coś do zaoferowania, to nie musimy tego robić, bo zadanie domowe odrobi się samo. Możemy co najwyżej przeszkadzać, tj. unikać budowania własnej marki. Z kolei jeśli firma nie ma niczego do zaoferowania, to nawet najlepszy, najładniejszy prezes jej nie pomoże.

Tamte komentarze są dobre jeszcze z tego względu, że mam wrażenie, że niektórzy zasłaniają oczy i uszy i krzyczą "Nieprawda, wcale nie, nie, nie, to się nie dzieje!" ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Moze to wstep do reklamy Ski ktora sie pojawila w sharingu :) by uczcic Elona, kto wie

Fioletowa konkurencja jest mniej medialna a dla elektromobilnosci robi duzo, maja sporo Zoe, jeszcze wiecej Dacii Spring i tam realnie szary czlowiek moze sie zapoznac z elektrycznym samochodem.

Panek okresowo blyszczy swoimi wrzutkami na carsharing (wiekszosc supercarow to rozbite, zmeczone auta z USA) a potem ucichaja i nie pomagaja piekne blondynki na instastories.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Moze to wstep do reklamy Ski ktora sie pojawila w sharingu :) by uczcic Elona, kto wie

Fioletowa konkurencja jest mniej medialna a dla elektromobilnosci robi duzo, maja sporo Zoe, jeszcze wiecej Dacii Spring i tam realnie szary czlowiek moze sie zapoznac z elektrycznym samochodem.

Panek okresowo blyszczy swoimi wrzutkami na carsharing (wiekszosc supercarow to rozbite, zmeczone auta z USA) a potem ucichaja i nie pomagaja piekne blondynki na instastories.

Kim jest ta fioletowa konkurencja?

Jeśli chodzi o Panka, to mam wrażenie, że nadal mamy do czynienia ze strategią "byle gadali". Tak jak kiedyś pankowy spam był wszędzie w komentarzach, tak teraz kupują mocne samochody, udostępniają je na liberalnych warunkach i tylko czekają, aż ktoś je rozbije – takie przynajmniej mam wrażenie. A później oburzenie, komunikaty do mediów, które ustami stażystów łykają wszystkie większe portale.

Jest to jakaś strategia, ale strategia z kategorii specyficznych i odpychających.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Panek jeździł ostatnio porszakiem i TMS po Warszawie obwieszonym i lampkami z głośną muzyką. Trochę fajnie, bo jednak TMS a trochę wioska :p
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Panek jeździł ostatnio porszakiem i TMS po Warszawie obwieszonym i lampkami z głośną muzyką. Trochę fajnie, bo jednak TMS a trochę wioska :p

O, to to. O tym mówię. To komunikat adresowany do bardzo konkretnego odbiorcy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co by nie mówić słowo "Tesla" dzięki Muskowi, ma zmieniony priorytet znaczenia . To przede wszystkim marka samochodu , a potem i nie zawsze , to Nazwisko.
Nie wiem kto to Panek ale ma rację, bo większość widzi to co na wierzchu, a pobudki i idee bywają mniej transparentne.
Muśk jest chyba i gwarantem sukcesu i zagrożeniem i miejmy nadzieję że nie totalnym.
Ale ja mam obawy, iż bez Niego nie będzie pokazów i pierdzenia . Mnie to zmartwi , bo takie szaleństwo bywa wg mnie świadectwem radości źycia i motorem zmian, pewnie też marketingiem czyli picowaniem ?. Niestety wielu wystarczy tylko przyciemniane szyby i niski profil opony . Grymas ust przy pytaniu "po co, bo to się nie opłaca? ", jest oczywisty .
No cóż, mamy tak, jak to ma tzw PiPKA w genach, że ucieszy się, gdyby taki Musk okazał się wariatem lub splajtował

Legenda Pipka to autorskie moje określenie "Prawdziwy I Polak KAtolik
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
(...)
Ale ja mam obawy, iż bez Niego nie będzie pokazów i pierdzenia . Mnie to zmartwi , bo takie szaleństwo bywa wg mnie świadectwem radości źycia i motorem zmian, pewnie też marketingiem czyli picowaniem ?. Niestety wielu wystarczy tylko przyciemniane szyby i niski profil opony . Grymas ust przy pytaniu "po co, bo to się nie opłaca? ", jest oczywisty .

Zaryzykuję twierdzenie, że najdalej w 2025 roku Musk zrezygnuje z funkcji prezesa. Nie zdziwiłbym się, gdyby to był koniec roku 2022 lub początek 2023. Mógłby się skupić na swoim locie na Marsa.
 
Top