Magazyn energii

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie mam pojęcia, ale tu kWh wychodzi za niecałe 400 złotych, to taniej niż bateria kupowana u chińczyka.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie mam pojęcia, ale tu kWh wychodzi za niecałe 400 złotych, to taniej niż bateria kupowana u chińczyka.
Bo w niej się drogi płyn wymienia, to musi być tania ;););););)
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Olecki

Pionier e-mobilności
No tak, Wołomin i części samochodowe to od razu śmierdzi...
A co do meritum - na pewno bateria ma gdzieś numery seryjne. Nawet gdyby zostały usunięte to producent baterii może dojść do nich po numerach z płytek drukowanych układów elektronicznych w baterii, tak więc można ustalić z którego auta ona pochodzi, tylko komuś musi się chcieć. Z drugiej strony w sierpniu zeszłego roku na allegro była wystawiona bateria i inne części z Niro EV. Było to w czasie gdy oficjalnie do naszych salonów nie trafił jeszcze ani jeden egzemplarz, nawet demo. Zresztą w jednym z wątków była dyskusja o możliwości wykorzystania takiej baterii właśnie jako magazyn energii. Dodam że te z e-Niro słabo się nadają bo w środku jest chyba 9 bardzo ciężkich modułów przez co wykorzystanie ich jest mocno utrudnione. W Niro EV są chyba 22 czy 24 moduły, znacznie poręczniejsze, jak się trafi sztuka z rozbitka to można nad tym pomyśleć. Na YT widziałem nawet polskojęzyczny kanał gdzie gość robił taki projekt ale z baterii z innych modeli.
 

Michal

Moderator
Napiszcie do gościa i zapytajcie o numer seryjny części - od razu ogłoszenie zniknie :p
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
No tak, Wołomin i części samochodowe to od razu śmierdzi...
A co do meritum - na pewno bateria ma gdzieś numery seryjne. Nawet gdyby zostały usunięte to producent baterii może dojść do nich po numerach z płytek drukowanych układów elektronicznych w baterii, tak więc można ustalić z którego auta ona pochodzi, tylko komuś musi się chcieć. Z drugiej strony w sierpniu zeszłego roku na allegro była wystawiona bateria i inne części z Niro EV. Było to w czasie gdy oficjalnie do naszych salonów nie trafił jeszcze ani jeden egzemplarz, nawet demo. Zresztą w jednym z wątków była dyskusja o możliwości wykorzystania takiej baterii właśnie jako magazyn energii. Dodam że te z e-Niro słabo się nadają bo w środku jest chyba 9 bardzo ciężkich modułów przez co wykorzystanie ich jest mocno utrudnione. W Niro EV są chyba 22 czy 24 moduły, znacznie poręczniejsze, jak się trafi sztuka z rozbitka to można nad tym pomyśleć. Na YT widziałem nawet polskojęzyczny kanał gdzie gość robił taki projekt ale z baterii z innych modeli.
Przecież nie będzie to mobilny magazyn, jak raz się go ustawi to stoi dopóki działa.. Na YT jest kilka osób które robią takie magazyny, z BMW i3, z leafów i Stellanis. Wydawało mi się że moduły w Kia są całkiem wygodne do magazynów stacjonarnych, tutaj poglądowe zdjęcie:

1683307680572.png
 

6a8

Posiadacz elektryka
U nas takiego "samomagazynu" ( tzn. robionego w garażu ) nie można zdaje się podłączyć do sieci ( brak certyfikacji ), chyba że off grid.
Swoją drogą, orientuje się ktoś, czy są dostępne certyfikowane uniwersalne falowniki obsługujące różne baterie , np. moduły z rozbitków ?
Z tego co jak dotąd spotkałem, to każdy współpracuje z ograniczoną liczbą konkretnych baterii robionych pod magazyny.
Wiem że to nie jest takie siup ( bms, interfejs, protokół, etc ) ale branża się przecież dynamicznie rozwija.
 
Top