vwir
Pionier e-mobilności
W sumie to nie wiem co tutaj dużo pisać. Ja poszedłem w tym kierunku:
github.com
Czyli dobieramy falownik który jest wspierany (ja wybrałem Sofar 15KTL-3PH), do tego baterię ze wspieranego samochodu (ja wybrałem Zoe 25kWh, obecnie do kupienia za 5,5tys pln) no i jedziemy zgodnie z manualem. Ogólnie trochę gratów trzeba dorzucić, bo na przykład:
- bateria z samochodu wymaga stałego zasilania 12V, tak samo jak w samochodzie. Jako iż miałem baterię LiFePo z innego projektu, to dorzuciłem do niej zasilanie: https://www.aliexpress.com/item/1005007328928842.html i po temacie
- potrzebujemy jakiegoś bezpiecznika pomiędzy baterią a falownikiem. Ja kupiłem tutaj obudowę: https://www.aliexpress.com/item/1005006260934100.html a tutaj bezpieczniki 50A: https://www.aliexpress.com/item/1005008327973786.html
- do załączania precharge a później stycznika dobrze jest mieć przekaźniki półprzewodnikowe (SSR). Ja kupiłem tutaj: https://www.aliexpress.com/item/1005007980429124.html
- za "mózg" połączenie służy u mnie Lilygo: https://www.aliexpress.com/item/1005003624034092.html
Reszta wszystko zgodnie z readme na stronie, którą załączyłem. Wystartowało wszystko "od strzała". Jeszcze tylko czekam na kawałek elektroniki, żeby Sofara sterować z poziomu HA (czy ma ładować, czy może rozładowywać, kiedy i na jakich zasadach). Ogólnie będę to robił za pomocą: https://github.com/IgorYbema/Sofar2mqtt Za 15$ (plus 10$ za wysyłkę) dostajecie gotowy kawałek elektroniki, zaprogramowany, kwestia podpięcia do falownika.
W tym rozwiązaniu o baterię dba oryginalny BMS, niczego nie trzeba przerabiać ani kombinować. Podpinamy wtyczkę sygnałową, podpiany wtyczkę HV i tyle. Baterii nawet nie musicie otwierać. Jeśli macie pytanie albo chcielibyście zobaczyć fotki jak to pospinałem to dajcie znać, bo nawet nie wiem co tutaj dużo opisywać. Naprawdę nie ma wielkiej folozofii. Dziwne trochę DIY, w którym niczego nie opisuję, ale co mam opisywać skoro wszystko jest opisane w linku
Jeśli ktoś woli filmik:
Home
This revolutionary software enables EV battery packs to be easily reused for stationary storage in combination with solar inverters - dalathegreat/Battery-Emulator
Czyli dobieramy falownik który jest wspierany (ja wybrałem Sofar 15KTL-3PH), do tego baterię ze wspieranego samochodu (ja wybrałem Zoe 25kWh, obecnie do kupienia za 5,5tys pln) no i jedziemy zgodnie z manualem. Ogólnie trochę gratów trzeba dorzucić, bo na przykład:
- bateria z samochodu wymaga stałego zasilania 12V, tak samo jak w samochodzie. Jako iż miałem baterię LiFePo z innego projektu, to dorzuciłem do niej zasilanie: https://www.aliexpress.com/item/1005007328928842.html i po temacie
- potrzebujemy jakiegoś bezpiecznika pomiędzy baterią a falownikiem. Ja kupiłem tutaj obudowę: https://www.aliexpress.com/item/1005006260934100.html a tutaj bezpieczniki 50A: https://www.aliexpress.com/item/1005008327973786.html
- do załączania precharge a później stycznika dobrze jest mieć przekaźniki półprzewodnikowe (SSR). Ja kupiłem tutaj: https://www.aliexpress.com/item/1005007980429124.html
- za "mózg" połączenie służy u mnie Lilygo: https://www.aliexpress.com/item/1005003624034092.html
Reszta wszystko zgodnie z readme na stronie, którą załączyłem. Wystartowało wszystko "od strzała". Jeszcze tylko czekam na kawałek elektroniki, żeby Sofara sterować z poziomu HA (czy ma ładować, czy może rozładowywać, kiedy i na jakich zasadach). Ogólnie będę to robił za pomocą: https://github.com/IgorYbema/Sofar2mqtt Za 15$ (plus 10$ za wysyłkę) dostajecie gotowy kawałek elektroniki, zaprogramowany, kwestia podpięcia do falownika.
W tym rozwiązaniu o baterię dba oryginalny BMS, niczego nie trzeba przerabiać ani kombinować. Podpinamy wtyczkę sygnałową, podpiany wtyczkę HV i tyle. Baterii nawet nie musicie otwierać. Jeśli macie pytanie albo chcielibyście zobaczyć fotki jak to pospinałem to dajcie znać, bo nawet nie wiem co tutaj dużo opisywać. Naprawdę nie ma wielkiej folozofii. Dziwne trochę DIY, w którym niczego nie opisuję, ale co mam opisywać skoro wszystko jest opisane w linku
Jeśli ktoś woli filmik:
Last edited: