Spytałem kilku głównych operatorów, jak to jest u nich z ładowarkami obsługującymi napięcia powyżej 500 V, czyli kompatybilnymi z obecną architekturą 800 V. Oto odpowiedź, którą dostałem od Orlenu:
ORLEN w całej Polsce posiada już ok. 1,1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych. (...) Ponad 85 % stacji ładowania ORLEN posiada możliwość ładowania napięciem powyżej 500 V.
Czyli w przypadku Orlenu nabywca Mercedesa CLA prawie nie będzie się miał czym martwić, chyba że akurat pod domem ma starą ładowarkę, z której wyjątkowo lubi korzystać.
GreenWay jeszcze nie udzielił odpowiedzi, tutaj może być najsłabiej. Zakładam, że Ionity obsłuży nowego CLA bez problemu na wszystkich stacjach, bo założeniem sieci była praca z mocą do 350 kW. Tesla, nawet gdy udostępni swoje Superchargery innym markom, nie obsłuży CLA w ogóle, przynajmniej na razie.
I tak sobie myślę, kogo jeszcze by tutaj spytać... Powerdot? Tauron?
ORLEN w całej Polsce posiada już ok. 1,1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych. (...) Ponad 85 % stacji ładowania ORLEN posiada możliwość ładowania napięciem powyżej 500 V.
Czyli w przypadku Orlenu nabywca Mercedesa CLA prawie nie będzie się miał czym martwić, chyba że akurat pod domem ma starą ładowarkę, z której wyjątkowo lubi korzystać.
GreenWay jeszcze nie udzielił odpowiedzi, tutaj może być najsłabiej. Zakładam, że Ionity obsłuży nowego CLA bez problemu na wszystkich stacjach, bo założeniem sieci była praca z mocą do 350 kW. Tesla, nawet gdy udostępni swoje Superchargery innym markom, nie obsłuży CLA w ogóle, przynajmniej na razie.
I tak sobie myślę, kogo jeszcze by tutaj spytać... Powerdot? Tauron?
Last edited: