Mercedes CLA a ładowarki w Polsce. Orlen: tylko 15 proc. niekompatybilnych

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Spytałem kilku głównych operatorów, jak to jest u nich z ładowarkami obsługującymi napięcia powyżej 500 V, czyli kompatybilnymi z obecną architekturą 800 V. Oto odpowiedź, którą dostałem od Orlenu:

ORLEN w całej Polsce posiada już ok. 1,1 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych. (...) Ponad 85 % stacji ładowania ORLEN posiada możliwość ładowania napięciem powyżej 500 V.

Czyli w przypadku Orlenu nabywca Mercedesa CLA prawie nie będzie się miał czym martwić, chyba że akurat pod domem ma starą ładowarkę, z której wyjątkowo lubi korzystać.

GreenWay jeszcze nie udzielił odpowiedzi, tutaj może być najsłabiej. Zakładam, że Ionity obsłuży nowego CLA bez problemu na wszystkich stacjach, bo założeniem sieci była praca z mocą do 350 kW. Tesla, nawet gdy udostępni swoje Superchargery innym markom, nie obsłuży CLA w ogóle, przynajmniej na razie.

I tak sobie myślę, kogo jeszcze by tutaj spytać... Powerdot? Tauron?
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nawet jako opcja nie bedzie przetwornicy DC-DC?
Chociaż może to dobry wybór bo mając 300kW+ po co podjeżdżać pod 50-150KW, wieksze moce powinny byc już na 1000V
 

nabrU

Moderator
Chociaż może to dobry wybór bo mając 300kW+ po co podjeżdżać pod 50-150KW, wieksze moce powinny byc już na 1000V

Czyli w przypadku Orlenu nabywca Mercedesa CLA prawie nie będzie się miał czym martwić, chyba że akurat pod domem ma starą ładowarkę, z której wyjątkowo lubi korzystać.

A ile ten Orlen ma tych 300kW+ że tak zapytam?
 

boa

Posiadacz elektryka
Komuś w Orlenie chyba się pomyliły opisy do %, a ludzie łykają to bez zastanowienia. Orlen bazuje na ładowarkach dość starych… a tych powyżej 150kw naliczyłem w całej Polsce całe 7 sztuk. Tak że tak…. Hmmm
 

nabrU

Moderator
Będzie fantastyczny Merc CLA ze wspaniałą krzywą ładowania i architekturą 800V ładujący się na kompatybilnej ładowarce DC o mocy 50kW firmy Orlen :ROFLMAO: Nie o to chyba chodziło...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A ile ten Orlen ma tych 300kW+ że tak zapytam?
2 wtyczki po 360kW na jednej stacji
i w 7 lokalizacjach jest 180kW

Jakbyscie mieli auto które może się ładować do 320kW z zasiegiem relanym pewnie 400km+ które np na ładowarce 400V ładuje max ~100kW to czy takie ładowarki bralibyscie pod uwage przy planowaniu podróży? No raczej chyba tylko w sytuacji awaryjnej.
Będzie fantastyczny Merc CLA ze wspaniałą krzywą ładowania i architekturą 800V ładujący się na kompatybilnej ładowarce DC o mocy 50kW firmy Orlen :ROFLMAO: Nie o to chyba chodziło...
Tak to ma dużo aut z 800V, np na 400V mają 50-150kW w zalezności jak tam producent to zrealizował., Użytkownicy takich auta sporadycznie zaglądają na takie ładowarki. Natomiast użytkownicy CLA to juz zupełnie bedą unikać bo chyba nie ma nigdzie filtrów w aplikacjach że ładowarka osbługuje 500V+. Więc raczej beda szukali dla bezpieczeństwa tylko tych 150kW+
 

boa

Posiadacz elektryka
2 wtyczki po 360kW na jednej stacji
i w 7 lokalizacjach jest 180kW

Jakbyscie mieli auto które może się ładować do 320kW z zasiegiem relanym pewnie 400km+ które np na ładowarce 400V ładuje max ~100kW to czy takie ładowarki bralibyscie pod uwage przy planowaniu podróży? No raczej chyba tylko w sytuacji awaryjnej.

Tak to ma dużo aut z 800V, np na 400V mają 50-150kW w zalezności jak tam producent to zrealizował., Użytkownicy takich auta sporadycznie zaglądają na takie ładowarki. Natomiast użytkownicy CLA to juz zupełnie bedą unikać bo chyba nie ma nigdzie filtrów w aplikacjach że ładowarka osbługuje 500V+. Więc raczej beda szukali dla bezpieczeństwa tylko tych 150kW+
można się śmiać, ale ja jednak wolałbym mieć świadomość, że naładuję się na KAŻDEJ ładowarce, bez niespodzianek.

te 50-100kw to tak naprawdę jak idziesz coś zjeść też są wystarczające, ale muszą działać z autem.. no właśnie...
 
Top