MG4-porady, modyfikacje, problemy, awarie, tips&tricks

cooler

Pionier e-mobilności
Mi się w MG4 podoba że ma zwykłe ramkowe drzwi, jadąc 140km/h miałem wrażenie bardzo dobrego wyciszenia, wszystkie bezramkowe samochody którymi jeździłem były znacznie głośniejsze niż podobne samochody z drzwiami z normalnymi ramkami. Na forum Tesli są całe wątki dotyczące wyciszania a i tak przez te bezramkowe okna wszystkie te wysiłki to tylko wywalanie kasy w błoto.
 
Last edited:

paradox

Pionier e-mobilności
Mi się w MG4 podoba że ma zwykłe ramkowe drzwi, jadąc 140km/h miałem wrażenie bardzo dobrego wyciszenia, wszystkie bezramkowe samochody którymi jeździłem były znacznie głośniejsze niż podobne samochody z drzwiami z normalnymi ramkami. Na forum Tesli są całe wątki dotyczące wyciszania a i tak przez te bezramkowe okna wszystkie te wysiłki to tylko wywalanie kasy w błoto.
Fajnie że, jako użytkownik Tesli potrafisz twardo wypunktować bez sentymentu do marki. Gdyby na tym forum było więcej takich głosów to nie byłoby wojenek fanboje Tesli kontra reszta świata ;) dzięki za czyste analityczne informacje.
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Gdyby na tym forum było więcej takich głosów to nie byłoby wojenek fanboje Tesli kontra reszta świata ;)
I to pisze człowiek, który zakłada kolejne wątki o MG4 i pisze dziesiątki postów na jeden temat?
Hm.
A ja myślę, że byłoby mniej wojenek gdyby ludzie nie szufladkowali się wzajemnie i w szczególności np. nie pisali o innych „fanboje”.
 

paradox

Pionier e-mobilności
I to pisze człowiek, który zakłada kolejne wątki o MG4 i pisze dziesiątki postów na jeden temat?
Hm.
A ja myślę, że byłoby mniej wojenek gdyby ludzie nie szufladkowali się wzajemnie i w szczególności np. nie pisali o innych „fanboje”.
Można nie zakładać innych wątków tylko wtedy trzeba zmienić nazwę forum na teslowóz ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Można nie zakładać innych wątków tylko wtedy trzeba zmienić nazwę forum na teslowóz ;)
Często żeby wyleczyć się z niezdrowej fascynacji czymś trzeba z tym czymś chwilę pożyć (ja tak miałem z kilkoma byłymi dziewczynami, 2 piękne modelki, tak mam też z Teslą).
A więc @paradox - kup MG4, pojeździj z rok - dwa lata i wtedy porównamy do Tesli. Mi się już kończy 3 lata z Teslą, generalnie uważam moją przygodę z EV za przedwczesną, na dalekie trasy znów jeżdżę ICE, więc auto za 1/3 ceny Tesli na miasto przełknąłbym o ile było by niezawodne i tanie w eksploatacji. Ale na trasę lub jako jedyne auto w rodzinie już MG4 (żadnego) bym nie kupił - żre to energię jak świnia kartofle.
Tm3LR jeszcze daje radę pojechać nad morze czy narty, choć i tak wychodzi dłużej niż ICE (Wwa - Sopot to max 130km/h by dojechać na 1 ładowaniu, każde ICE zaleci na 1 tankowaniu praktycznie z dowolną rozsądną prędkością)
Daleko mi do bycia fanboyem, szczegółowo opisuję na forum wszystkie moje przeboje z Teslą (kilkadziesiąt wizyt w serwisie). I tego się też trochę obawiam w MG4 - jak będą niezawodne to będzie super autko do miasta, jak nie to szkoda kasy i nerwów, co z 7 lat gwarancji jeżeli auto spędzi ten czas w serwisie.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Doskonalę ciebie rozumiem. Sam mam takie dylematy i podobną sytuację. Do miasta mam niezawodny i niezniszczalny BMW i3 ( nadwozie kompozytowe, podwozie aluminium ) a na trasy niezawodne japońskie 4x4. Więc, jestem sceptyczny do każdego EV czy to MG czy Tesla. Teraz są takie czasy, że kupić EV to nie jest problem, gorzej się bujać po serwisach z elektrośmieciem. Natomiast MG trochę zmienia narrację jak słusznie zauważyłeś i można częściowo wybaczyć kilka niedoróbek bo CCC, a tak jak piszą użytkownicy, samochód ( co dziwne w tych czasach) daje frajdę z jazdy a tym samym spełnia swoją podstawową funkcję. Poza tym od samochodu trzeba wymagać pragmatyzmu bo to jest tylko narzędzie a nie zastanawiać się na rondzie gdzie jest kierunkowskaz ;)
Dla ciebie mam wielkie słowa uznania za realne opisy i brak zahamowań w krytyce Tesli. Forum nie powinno służyć do zakrzywiania rzeczywistości.
Jeśli chodzi o EV jako jedyny samochód to tutaj sprawa jest prosta. Jeśli nie robisz dużych tras często to można jeździć w koło komina elektrykiem a kilka razy w trasę pojechać. Na trasy to jeszcze nie ten moment ale można się przemęczyć Teslą lub nawet MG4 ale chyba tylko w wersji ER 77 kWh. Z technologią baterii na obecnym poziomie to jest niepotrzebne zwiększanie masy samochodu w zamian za tak naprawdę mizerne rezultaty.
Osobiście chętnie zamienię obecne 2 samochody na jeden EV ale lista kandydatów jest mocno zawężona. Nie chcę mieć EV FWD bo to nie ma sensu, albo RWD albo AWD. Niezależnie co kupisz to będziesz beta testerem. Jeśli chodzi o MG to mogę rozważyć X ( to nie jest typowe 4x4 bo jazda do tyłu to jest tylko RWD} albo ER. I prawdopodobnie po jazdach testowych podejmę taką decyzję. Albo klęknę przed Elonem jeśli nas zaskoczy w tym roku ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o EV jako jedyny samochód to tutaj sprawa jest prosta. Jeśli nie robisz dużych tras często to można jeździć w koło komina elektrykiem a kilka razy w trasę pojechać. Na trasy to jeszcze nie ten moment ale można się przemęczyć Teslą lub nawet MG4 ale chyba tylko w wersji ER 77 kWh.
Eee tam, byłem dwa razy w Chorwacji elektrykiem, nad nasze morze i z powrotem jeżdżę przynajmniej raz w miesiącu - spoko.
Może na dwutygodniową podróż wokół Europy bym się nie wybrał (bez ultraszybkiego ładowania), ale na zwykłe wyjazdy - żaden problem.
Zwłaszcza jak ktoś koniecznie nie musi zapitalać 180 cały czas.
 

paradox

Pionier e-mobilności
Eee tam, byłem dwa razy w Chorwacji elektrykiem, nad nasze morze i z powrotem jeżdżę przynajmniej raz w miesiącu - spoko.
Może na dwutygodniową podróż wokół Europy bym się nie wybrał (bez ultraszybkiego ładowania), ale na zwykłe wyjazdy - żaden problem.
Zwłaszcza jak ktoś koniecznie nie musi zapitalać 180 cały czas.
też prawda, zwłaszcza jak może się szybko ładować
 
Top